Hogyan segítenek a videók a munkáltatói márkaépítésben?
Egy vállalkozás hírnevét nem könnyű felépíteni, az igazi kihívás az, ahogyan a munkatársak egymás között beszélnek róla. Néhány szó egy megbízható ismerőstől többet mond mint bármilyen céges prezentáció vagy bemutatkozó anyag. A videó azonban az a tartalomtípus, amivel rövid idő alatt a legtöbb értékes és hasznos információ adható át a nézőnek. Dallos Zoltán, kommunikáció- és márkaépítés szakértő részletezi, hogyan segít a YouTube világa és a videókészítés a munkáltatói márka kiépítésében?!
Mit jelent az employer branding?
A munkáltatói márkaépítés az egységes arculat tervezésétől kezdve a toborzási folyamatok kialakításán át egészen a munkavállalóknak tett ígéretek maradéktalan teljesítéséig mindent átölel. Elsődleges célja, a meglévő és a leendő kollégák elköteleződésének fenntartása és tovább növelése, a cég értékeinek és identitásának közvetítése.
Ha egy jól ismert cég álláshirdetését vagy imázs videóját látjuk, azonnal eszünkbe jut legalább 2-3 meghatározó tulajdonság a vállalattal kapcsolatban. Az employer branding lényege, hogy az adott cégről kialakult véleményünket formálja.
A tudatosan felépített munkáltatói márka növeli a munkavállalói elégedettséget. Egy jó nevű cégnél dolgozó munkatársak lelkesebbek és motiváltabbak, ha egy biztos, támogató és kiegyensúlyozott munkahelyi környezet áll mögöttük.
Hogyan erősítik a munkáltatói márkát a videós tartalmak, miért érdemes céges YouTube csatornát indítani?
Szemmel láthatóan érzékeltetik a munkahelyi hangulatot: Akár egy jelenlegi kollégával készült interjút nézünk, a cégvezető gondolatait halljuk, vagy egy toborzó videót tekintünk meg, alapvetően egyetlen dologra vagyunk kíváncsiak: mi vár ránk, ha csatlakozunk a csapathoz?
Egy profin elkészített cégbemutató videó már az első néhány másodperc alatt közvetíti a fontos értékeket, a végére érve pedig eloszlatja a bennünk esetlegesen felmerült kételyeket. Mit mutat meg?
● Milyen a cég munkahelyi környezete, szívesen dolgoznánk-e ott,
● Milyen munkatársakra, kollégákra számíthatunk, szimpatikusak-e, akiket látunk a videón,
● Mennyire emberközpontú a vállalati kultúra,
● Hiteles-e a vezető személye,
● egyezik-e igényeinkkel a felvázolt jövőkép?
Sokkal több embert érnek el, mint más tartalomtípusok
2022-ben a videók továbbra is töretlenül tarolnak a neten. Átlagosan 12-szer több megosztást generálnak a közösségi médiában, mint a szöveges és képes tartalmak együttvéve. A videók akkor a leghatásosabbak, ha megszólítva érezzük magunkat, vagy ismerünk olyat, aki rögtön eszünkbe jut a hallottak alapján, és hasznára lehet, ha a témáról van szó.
A videó a legkomplexebb tartalom
Nincs még olyan tartalom, ami képes lenne egyszerre ennyi érzékszervre hatni. Gondoljunk csak bele: videózás közben egyidőben nézhetjük a képet, olvashatjuk a feliratot, hallhatjuk a hangokat, és még libabőrösek is lehetünk az intenzív élmények hatására.
A munkáltatói márka kiépítéséhez elengedhetetlen a tartalomgyártás, ezen belül pedig érdemes céges YouTube csatorna indításán gondolkozni. Nem kérdés, hogy a videók készítése jelenti a leghatékonyabb megoldást, hiszen az összes többi tartalomtípussal szemben sokkal magasabb a bevonódás. A videók mindössze néhány pillanat alatt rengeteg impulzust generálnak, így az employer branding stratégiában kiemelt figyelmet kell, hogy kapjanak.
Kapcsolódó cikkek
- Már több mint 80 ezren látták a magyar „Nokia-rapper” videóját
- Közvetlen videófeltöltéssel újít a Twitch
- A YouTube iOS alkalmazása is teljes képernyős tartalmakat kínál
- Teljes képernyőn nézhetők a vertikális videók a YouTube Android appjában
- 60 fps videókat is nézhetünk a YouTube Android és iOS alkalmazásában
- Az utolsó vacsora az okoseszközök világában [Videó]
- 360 fokos videók a YouTube-on
- Ezt a klipet 800 milliószor nézték meg
- Katy Perry a YouTube 2014-es sztárja
- Online filmterveket finanszíroz a Médiatanács
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Már több mint 600 iskola használja az egyik leginnovatívabb magyar matekoktatási platformot
A 2024/2025-ös tanévtől a mateking teljesen ingyenessé tette a tanórai használatot az általános és középiskolákban dolgozó matematikatanárok számára. Eddig a hazai iskolák közel hetede csatlakozott, és csaknem 6000 tanár kapott már hozzáférést az oktató platformhoz, amely a hagyományos tantermi tanítást kiegészítve nyújt izgalmas, innovatív oktatási megoldásokat.
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.