Elképesztő hatékonyságnövekedést hoznak az új technológiák
Negyedével csökkent az energiafelhasználás, a gyártás során keletkező hulladék mennyisége 17 százalékkal lett kevesebb, míg a CO2-kibocsátás 25 százalékkal esett vissza – a többi között ezeket az eredményeket ismerte el a Világgazdasági Fórum, amikor a Schneider Electric Le Vaudreuil-i gyárának ítélte a Sustainability Lighthouse névre hallgató fenntarthatósági minősítését. A társaság indiai Hyderabadban található üzemét pedig iránymutatóként jelölték meg, ötödikként a cég létesítményei közül. A Schneider Electric az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat.
A Világgazdasági Fórum azokat a létesítményeket ismeri el Sustainability Lighthouse-ként, amelyek mintaként, iránymutatásként szolgálnak arra, hogy hogyan lehet alkalmazni a negyedik ipari forradalom technológiáit a gyártásban, és ezzel új szintre emelik a fenntarthatóságot, illetve a versenyképességet. A Schneider Electric Le Vaudreuil-i üzeme a világon a hatodik, amelyik bekerült ebbe az elitklubba és a vállalat első európai gyára, amely elnyerte ezt a státuszt. Korábban az egyik Egyesült Államokban található létesítmény kapta meg ugyanezt az elismerést a Schneider Electricnél.
Kevesebb energia, hulladék, vízfelhasználás és CO2 kibocsátás
A Le Vaudreuil-i gyár meggyőző példája annak, hogy az adatok hogyan segíthetnek jobb eredmények elérésében a fenntarthatóság területén. Az üzem digitális platformokhoz kapcsolódó IIoT-érzékelőket (Ipari Dolgok Internete – Industrial Internet of Things) telepített, és az ezekből nyert új információk lehetővé tették az optimalizált energiagazdálkodást. Számottevően csökkent az energiafelhasználás, a hulladék mennyisége, a CO2-kibocsátás, vagy a vízfelhasználás, ráadásul jelentős üzleti növekedést is elértek. Az intelligens gyárban létrehoztak egy speciális víz-újrahasznosító telepet is, amit összekötöttek egy mesterséges intelligencia által felügyelt, felhőalapú elemzőrendszerrel, ami folyamatosan monitorozza a feldolgozott vízmennyiséget, előrejelzéseket készít, ezáltal sikerült 64 százalékkal csökkenteni a vízfelhasználást.
Felére csökkent a hibák száma
A Schneider Electric indiai Hyderabadban található okosgyára az iránymutató kezdeményezéseket minősítő Advanced Lighthouse elismerést kapott. Ez a cég ötödik létesítménye, ami elnyerte ezt a státuszt. A létesítményben a Schneider Electric EcoStruxure IIoT megoldásait vetették be a gyorsabb és jobb döntéshozatal érdekében. A változó vevői igények hatékony kiszolgálására prediktív és preskriptív analitikát, gépi mélytanulást és integrált ipari technológiákat is használnak és ezek alkalmazásával 54 százalékos üzleti növekedést sikerült elérni. A gyártás hatékonysága 9 százalékkal nőtt, a helyszíni hibák száma 48 százalékkal, az átfutási idő pedig 67 százalékkal csökkent.
A Világgazdasági Fórum a McKinsey & Company-val együttműködve 2018-ban indította el a Global Lighthouse Network (Globális Iránymutató Hálózat) kezdeményezést, hogy elismerje a negyedik ipari forradalomban élenjáró gyártókat. A programban elismert vállalatok példát mutatnak arra, hogy a digitális működésre való átállás hogyan eredményezhet termelékenység- és hatékonyságnövekedést, lehetővé téve ezáltal a fenntartható növekedést a negatív külső hatások és kihívások ellenére is.
A jövő technológiái már Magyarországra is megérkeztek
Március elején fogadta az első látogatókat a Schneider Electric szigetszentmiklósi logisztikai központjában kialakított Innovation HUB, ahol a többi között az energiamenedzsmentet, az épületautomatizációt, a termelőberendezések felügyeletét támogató, a csúcstechnológiát képviselő megoldásokkal ismerkedhetnek meg a látogatók.
Az Innovation HUB-ot folyamatosan fejlesztik majd, így a jövőben átfogó képet nyújt a villamos energia világában zajló digitális átalakulásról, az ügyfeleknek és partnereknek kínált energetikai csúcstermékekről, valamint az Energia 4.0 koncepcióról. A létesítmény amellett, hogy látogatóközpontként szemléletformáló szerepet is betölt, az elképzelések szerint oktatási funkciót is kap majd, saját munkatársak és külsősök képzése is szerepel a tervek között.
Kapcsolódó cikkek
- Bemutatkozott a jövő a Schneider Electric innovációs központjában
- E-autó töltőberendezések: szigorúbb uniós szabályozás lépett életbe
- 3 dolog, amire érdemes figyelni Európában a jelenlegi energiaárak mellett
- Bővíti hazai beszállítói körét a Schneider Electric
- Ismét a világ legmegbecsültebb vállalatai között a Schneider Electric
- Új kommunikációs igazgatóval és csapattal erősít a Schneider Electric
- 300 milliárd dolláros problémát számolna fel a Schneider Electric
- Klíma-technológiai platformot fejlesztő startupot vásárolt meg a Schneider Electric
- Lassan, de javul a vállalatoknál a vezető pozícióban lévő női munkavállalók aránya
- Fenntarthatósági elit klubban a Schneider Electric
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.