Gyorsabb és hatékonyabb információcsere a közlekedésben résztvevők között
A ’Biztonságos Közlekedés Európáért Platfom’ (Safer Transport for Europe Platform = STEP) elnevezésű megoldás a járműbe épített navigációs rendszereken keresztül képes friss közlekedésbiztonsági híreket megosztani a közlekedés résztvevőivel, ezzel jelentősen hozzájárulva az utak biztonságához. Emellett a platform a jövőben képes lehet például figyelmeztetni a vezetőt a holttérben tartózkodó kerékpárosra, vagy szerepet játszhat a lopott járművek nyomkövetésében is. A megoldás minden járműbe épített navigációs rendszerrel és egyéb térképalkalmazással kompatibilis, ráadásul a biztonsági információkhoz való hozzáférés a közlekedők számára ingyenes.
Új platformot vezetett be a Vodafone, amelynek célja, hogy a közlekedőket közvetlenül összekapcsolja a közlekedési hatóságokkal és egymással, lehetővé téve ezáltal a biztonsági információk, veszélyjelzések és friss forgalmi információk valós idejű megosztását, függetlenül attól, hogy milyen rendszert vagy járműbe épített eszközt használnak. A felület minden harmadik féltől származó alkalmazással és járműbe épített navigációs rendszerrel kompatibilis. A Vodafone több partnerrel is együttműködik azért, hogy a technológiát eljuttathassa a közlekedőkhöz, és még idén tervezi a felület bevezetését a saját, Vodafone Automotive alkalmazásába.
Az új, STEP (Safer Transport for Europe Platform – ’Biztonságosabb Közlekedés Európáért Platform’) elnevezésű felület célja az adatok széttöredezettségének és az elkülönítve tárolt információk problémájának kiküszöbölése, amelyek most megakadályozzák azoknak a közlekedésbiztonsági előnyöknek a kiaknázását, amelyet az összekapcsoltság kínál. A közlekedési hatóságok gyakran csak a közúti infrastruktúrán (például autópálya-hidakon, változó üzeneteket megjelenítő vagy mátrix-rendszerű táblákon) vagy a független gyártók által kifejlesztett, korlátozott számú technológiai megoldásokon (például járműbe épített navigációs rendszereken) keresztül képesek friss közlekedésbiztonsági híreket megosztani.
A STEP megoldást kínál ezekre a kihívásokra. Nyitott, iparági szabványokra épülő, felhőalapú felületként lehetővé teszi a szereplők – szabályozószervek, közlekedési hatóságok, járműgyártók, mobilitási szolgáltatók és egyéb mobilhálózat-üzemeltetők – kiterjedt rendszerének együttműködését a közúti biztonság további javítása érdekében, egész Európában.
„A gyorsabb és hatékonyabb adatmegosztást lehetővé tevő nyílt felületek lehetővé teszik, hogy a legfontosabb biztonsági információk minden közlekedőhöz eljussanak, függetlenül attól, hogy milyen alkalmazást vagy rendszert használnak. A STEP ösztönzi a közlekedési hatóságok, az alkalmazásfejlesztők és az autóipar között szükséges együttműködés létrejöttét, így biztosítva az adatok és az összekapcsoltság előnyeinek teljeskörű kiaknázását, ezzel hozzájárulva az európai utak biztonságosabbá tételéhez.” – mondta el Dobó Mátyás, a Vodafone Magyarország Vállalati Megoldások Üzletág vezérigazgató-helyettese.
Indulásakor a STEP arra lesz képes, hogy a járműbe épített különböző rendszereken és navigációs alkalmazásokon keresztül megkönnyítse a biztonsági üzenetek és a közúti üzemeltetők által kiadott legfrissebb információk továbbítását a sávlezárásokról, sebességkorlátozásokról, valamint a még előttünk álló útszakaszon bekövetkezett közlekedési eseményekről. A STEP ezenfelül alkalmas lehet az úthálózat modellezésére is biztonságos, anonimizált és összesített járműpozíciós adatok felhasználásával. A Vodafone hosszútávú célja, hogy a felület biztonsági funkcióinak fejlesztése során azokba bekerüljenek a veszélyeztetett úthasználókra vonatkozó figyelmeztetések is (egy nagyméretű jármű vezetője például figyelmeztetést kaphatna a közelben tartózkodó, számára nem látható kerékpárosokról vagy gyalogosokról) csakúgy, mint a flottakezelési, vagy éppen a lopott járművek nyomkövetésére és a használat alapú biztosítások támogatására szolgáló funkciók.
A STEP elindítása a Vodafone sikeres kísérletére épül, melynek során a vállalat az Egyesült Királyság első „vehicle-to-everything” (a járműtől minden más csatorna felé információt küldő) közúti biztonsági rendszerét tesztelte. Ez egy olyan felhőalapú mobilitási platform, amely élő, a közvetlen környezetre fókuszáló, célzott, friss információkat biztosít az úthasználók számára sávlezárásokról, sebességkorlátozásokról és közlekedési balesetekről. A Vodafone németországi, aldenhoveni tesztközpontjában működő 5G Mobility Lab kísérletei azt is vizsgálták, hogy az 5G technológia és a rendkívül pontos helymeghatározás hogyan segíthet a közlekedésbiztonság javításában.
A Vodafone autógyártókkal, közútkezelő vállalatokkal, közlekedési hatóságokkal, technológiai partnerekkel és alkalmazásfejlesztőkkel együtt dolgozik a „Biztonságosabb közlekedés Európában Platform” jelenlegi és lehetséges jövőbeli felhasználási lehetőségeinek kiaknázásán.
Kapcsolódó cikkek
- Elsők között teszi országosan elérhetővé a CAT-M hálózatot a Vodafone
- Tartalomszolgáltatókat segít a Vodafone
- A megnövekedett adatigényhez igazítja lakossági mobilinternet portfólióját a Vodafone
- Közösségi közlekedés a zöld jövőért
- Digitális női vállalkozókat díjazott idén nőnapon a Vodafone
- Az IoT után a Vodafone elhozza az EoT-t
- A Continental az autóból a villamosba viszi át a szem elé vetített kijelzőt
- Díjmentes roaming Ukrajnában
- Innovatív szimulációs szoftverrel tökéletesíti a Daimler a jövő kamionjait
- A hibrid után agilis munkavégzést vezet be a Vodafone
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.