Fenntarthatóság, társadalmi felelősségvállalás és tehetséggondozás – Ez a vállalatok jövőjének kulcsa
A Capgemini magyarországi leányvállalatának ügyvezető igazgatója, Jérôme Cadiou szerint egyetlen cég sem hagyhatja figyelmen kívül a környezetvédelmi kérdéseket, ahogy a társadalmi felelősségvállalásra és a tehetséggondozásra is nagy figyelmet kellene fordítania minden piaci képviselőnek.
Fennállásának 25. évfordulóját ünnepli a francia székhelyű tanácsadói cég, a Capgemini magyarországi leányvállalata, amely már az ország három különböző pontján, Budapesten, Debrecenben és Székesfehérvárott igyekszik a hozzájuk forduló ügyfelek segítségére lenni. „Hivatalosan 1997-ben kezdte el működését a Capgemini Magyarország, de már 1994-től tervben volt a magyar piacra lépés. Kezdetben a távközlési szektor egyik legnagyobb képviselőjének nyújtottunk segítséget, majd érkeztek ügyfeleink a gyártási- és a pénzügyi szektorból is. 2006-ra sikerült megdupláznunk a cég dolgozóinak számát, míg 2017-ben tovább tudtunk terjeszkedni: ekkor nyitottuk meg irodánkat – a budapesti és a székesfehérvári mellett – Debrecenben. A folyamatos építkezésre, az újabb és újabb bővülésre törekszünk a mai napig” – mondta Jérôme Cadiou ügyvezető igazgató, aki minden vállalat esetében kiemelten fontosnak tartja a jövőre nézve a fenntarthatósági irányelvek mentén való működést, a társadalmi felelősségvállalást és a tehetséggondozást.
„A társadalmi felelősségvállalás kiemelt helyen szerepel a céljaink között. Faültetéssel, szemétszedési akciókkal igyekszünk mindebből lokálisan is kivenni a részünk.
Hitvallásunk nem más, minthogy a technológia erejével építsünk egy fenntartható jövőt. Kiemelten fontosnak tartom ezt, hiszen egyetlen vállalat sem hagyhatja figyelmen kívül a környezeti problémákat. Ez nemcsak a Capgemini cégfilozófiája, de az ügyfeleinknek is igyekszünk segítségére lenni mindabban, hogy miként csökkenthetik az IT szektor környezetre gyakorolt kedvezőtlen hatásait. Többéves tervünk van arra, hogy hogyan lehetünk minél inkább fenntartható szemléletűek. Igyekszünk mindent megtenni ezért. Vállalásaink közül az egyik legfontosabb, hogy minimalizáljuk a digitális technológia ökológiai lábnyomát” – hangsúlyozta az ügyvezető igazgató, aki a jövő szempontjából a tehetséggondozás kérdését tartja a másik sarkalatos pontnak.
„Csak egy jól informált társadalom tudja mérlegelni a technológiai döntéseinek világra gyakorolt hatását, legyenek azok ökológiai, társadalmi vagy épp gazdasági vonatkozásúak. Globális technológiai vezetőként óriási felelősségünk van ebben, szeretnénk, ha a Capgemini lehetne az egyik híd a digitális szakadék felett. Képzés, ismeretterjesztés nélkül nincs jövő, ezért a fejlesztést már a legkisebbek edukációjával kezdjük. Részt veszünk a Skool interaktív iskolaprogramjában, hogy már a kisiskolásoknak megmutathassuk miként segíthet a technológia az emberiség problémáin. Míg a talent programunk keretében igyekszünk a kollégáink számára biztosítani azokat az eszközöket, lehetőségeket, amelyek lehetővé teszik a fejlődésüket, előrejutásukat.”
„A fenntarthatósági vállalásaink, a társadalmi felelősségvállalás, a nagy volumenű társadalmi problémákban való segítségnyújtás mellett továbbra is az a célunk, hogy az ügyfeleinknek a lehető legmagasabb színvonalon nyújtsunk segítséget, innovatív megoldásokat kínálva. Jelenleg az ügyfélélmény (CX) javításán van most a fő fókusz, de számos egyedi megoldáson dolgozunk a pénzügyi- és gyártási szektorban egyaránt” – tette hozzá az ügyvezető igazgató. A Capgemini Magyarország 25 évét összefoglaló kisfilm a https://fb.watch/c5cN8mZQFu/ linken tekinthető meg.
Kapcsolódó cikkek
- A Bridgestone bejelentette E8 kötelezettségvállalását 2030-ig
- Ezek a világ legetikusabb vállalatai 2022-ben
- Digitalizáció és fenntarthatóság a termelő vállalatok napirendjén
- Jövőre megduplázza a fenntartható termékei számát a MediaMarkt
- Nyugdíjba készül a papír, az üzemanyagból is jóval kevesebb elég
- Térképes online keresővel segíti a szelektív hulladékgyűjtést a SPAR
- Hogyan javítható az adatközpontok energiahatékonysága és fenntarthatósága?
- Az ipar átalakulásáról szól az új ABB-tanulmány
- Az ABB és a UK Power Networks fenntartható jövőre vált az Airplus kapcsolóberendezésével
- Az adatelemzés a biztosítók versenyelőnyének kulcsa
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.