Rövid időn belül a kétszeresére nőhet a nemzetközi startup budapesti innovációs központja
Tavaly április óta Budapesten működik a világ egyik legdinamikusabban növekvő mikromobilitási vállalkozásának fejlesztőbázisa. A magyar csapat rendkívül sikeres első évet zárt a TIER Mobility részeként, a világ több mint 190 városában használják a budapesti szakemberek által is fejlesztett megoldásokat. A TIER kiemelt szerepet szán a központnak a termékinnovációk, a dizájn és a szoftverfejlesztés területén, a vezetők szerint a jelenlegi létszám hamarosan akár meg is duplázódhat.
Az első TIER-es évében a magyar csapatot fontos feladatokkal bízták meg, a szakemberek jelentősen optimalizálták és továbbfejlesztették a TIER szolgáltatását. A budapesti Tech Hub emellett fontos szerepet tölt be a szervezet működésében is. Több munkatárs Tech Lead szerepkörbe, egyik mérnökük, Novák Gábor, pedig a vállalatcsoport Head of Engineering pozíciójába lépett elő. A magyarok a vállalat közösségi életének aktív résztvevői és részesei a TIER felvásárlásait támogató háttérfeladatoknak is. Ennek eredményeként a TIER csak az elmúlt évben megszerezte például a parkolást támogató Fantasmo-t, a Spin mikromobilitási szolgáltatót és az Európa első számú kerékpármegosztójaként működő nextbike-ot.
A Makery 2021. április 8-i akvirálásával többéves, nemzetközi tapasztalattal rendelkező csapat került a TIER tulajdonába. A szoftverfejlesztő ügynökséget 2015-ben alapította Zsédely Balázs, Kindler András és Vörös Gyula. A baráti légkör és a kiemelkedő szaktudás pedig egyre izgalmasabb feladatokat és partnereket hozott magával. A Makery fejlesztései megtalálhatók olyan világszerte ismert termékekben, mint például a Samsung okostelefonok, a csapat a Google hivatalos partnereként is szerepelt, valamint az androidos Kotlin kódolási nyelv hazai elterjedésében és a fejlesztői közösség építésben is vezető szerepet vállaltak a munkatársak. A magyar csapat és a német startup 2018-as sikeres első találkozása mindkét fél számára kedvező akvizícióhoz vezetett.
„Már az első találkozókon lenyűgözött minket a Makery csapatának szakértelme és elkötelezettsége. Nagyszerűen kiegészítik a már meglévő szaktudásunkat és képességeinket, ezért is örülünk, hogy csatlakoztak hozzánk. A következő hónapokban szeretnénk helyi tehetségekkel és világ különböző pontjairól, távolról dolgozó fejlesztőkkel tovább növelni az új Tech Hub kapacitását.” – mondta az akvizícióról Matthias Laug, a TIER műszaki igazgatója és társalapítója.
A berlini és londoni irodák mellett a magyarországi TIER Tech Hub a vállalat legnagyobb IT központja, a vezetőség szerint a kiemelt szerepkör a későbbiekben is megmarad. A budapesti csapat felépítése és működése szolgál majd mintaként a világ különböző pontjain nyíló új Tech Hubok számára, miközben többek között a magyar fejlesztők felelnek a felhasználóknak szánt alkalmazás működéséért és az applikációs felület tervezéséért is. A csapat előtt olyan kihívások állnak, mint például az egyre bővülő felhasználási terület folyamatos, országokra szabott szoftveres támogatása vagy éppen a parkolási, tárolási nehézségek kezelése. A napi munka során a Tech Hub munkatársai a legújabb helymeghatározási és IoT technológiákkal is foglalkoznak és olyan megoldásokat fejlesztenek, amelyeket később akár több millió ember is használhat világszerte.
„Nagyon könnyen be tudtunk illeszkedni a TIER csapatába, hiszen már a felvásárlás előtt is szoros kapcsolatban álltunk – mondta el Zsédely Balázs, a TIER Tech Hubok igazgatója. – Most egy több mint 1400 fős szervezethez tartozunk és világszinten felelünk az IT megoldások megfelelő működéséért. Ez nagy felelősség, de Magyarországon minden feltétel adott és a rendkívül tehetséges kollégáink nagyszerűen vették ezt a kihívást. Nem állunk meg, a Tech Hub bővül, már keressük az új csapattagokat, akikkel még különlegesebb hely lehet a központunk."
A csapat idén költözött be a hazai fejlesztői közösségben csak Skyscanner irodaként ismert épületbe, ahol korábban aktív szakmai-közösségi élet folyt. Az alapítók szerint a Tech Hub célja a programok és rendezvények újraindítása, hogy az ikonikus helyszín, immár TIER irodaként, ismét a város fejlesztőinek, mérnökeinek és dizájnereinek fontos találkozóhelye legyen. Az irodában hamarosan felújítás kezdődik. A tervek szerint az új külső hivatkozási alap lesz az egész vállalaton belül, az iroda pedig nemcsak az ott dolgozók kényelmét szolgálja majd, szakmai rendezvények, találkozók, meetupok helyszínéül is szeretnék használni a jövőben.
A TIER 2021 szeptemberében indította el e-rollerszolgáltatását Budapesten, és rövid időn belül nagy népszerűségre tett szert a városlakók körében. A vállalat növekedésével a TIER Tech Hub folyamatosan keres új munkatársakat, az álláslehetőségekről további információk a https://about.tier.app/jobs/ weboldalon érhetők el.
Kapcsolódó cikkek
- Havi 1 milliárd forint a magyar vállalatoknak
- A magyar startupok is szívesen használják ugródeszkának Bécset
- Budapestről a Szilícium-völgyig jutott az új siker-startup
- A jövő autóipari innovációját fejleszti a Széchenyi István Egyetemről indult startup
- Nagy szükség van a női vállalkozókra az egészségügyi innovációban
- 1 milliós dolláros fődíj a budapesti startup versenyen
- Minden kezdet nehéz: a TOP 5 leggyakoribb akadály, amivel a kezdő vállalkozások szembesülnek
- Startupok a klímasemlegességért
- Feltörekvő startupok arattak diadalt az EIT Jumpstarter döntőjében
- Kiváló ötletekkel indult az ország egyik leginnovatívabb startup versenye
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.