PET-palack újrahasznosításával készít gumiabroncsot a Continental
A Continental az első gumiabroncsgyártó, amely nagyüzemben kezdi meg az újrahasznosított poliészterfonal gyártását, amelyet PET-palackokból állítanak elő egy új eljárással. Az új, nagy teljesítményű anyagot először a kiválasztott méretekben a Continental PremiumContact 6 és EcoContact 6 nyári gumiabroncsokhoz, valamint az AllSeasonContact abroncsokhoz használják majd. Így teljes mértékben kiváltják a hagyományos poliésztert a szóban forgó gumiabroncsok vázában. Egy szabványos személygépkocsiabroncs-készlethez nagyjából 40 újrahasznosított PET-palack anyagát használják fel.
• Az új ContiRe.Tex technológiával készült abroncsok már elérhetőek az első méretekben
• A magasabb fenntarthatóság érdekében, házon belül kifejlesztett technológiát mindössze pár hónap alatt sikerült gyártásba vinni
A Continental 2021 szeptemberében mutatta be saját fejlesztésű ContiRe.Tex technológiáját, mely során poliészterfonalat alkalmaznak. Ezt használt PET-palackokból nyerik ki bármiféle közbenső kémiai lépés nélkül, ennek köszönhetően a technológia sokkal hatékonyabb, mint az egyéb módszerek, melyek során a PET-palackokat nagy teljesítményű poliészterfonalakká dolgozzák fel. A technológiához használt palackok kizárólag olyan régiókból származnak, ahol nem működik zárt rendszerű újrahasznosítás. A speciális folyamat részeként a palackokat a kupak eltávolítása után szétválogatják, és mechanikai úton megtisztítják. A gépi aprítást követően a PET-palackokból először granulátumot, majd végül sodort poliészterfonalat készítenek.
„Prémium gumiabroncsainkhoz kizárólag nagy teljesítményű anyagokat használunk. Már a különösen hatékony újrahasznosítási eljárással készült PET-palackokból származó poliészterfonal is ebbe a kategóriába tartozik. Innovatív ContiRe.Tex technológiánkat mindössze nyolc hónap alatt juttattuk el a gyártási szakaszig. Büszke vagyok a teljes csapatunkra, hogy véghezvittük ezt a figyelemre méltó teljesítményt” – mondja Ferdinand Hoyos, a Continental EMEA (Európai, Közel-Keleti és Afrika) gumiabroncs-üzletágának igazgatója. Majd hozzáteszi: „Folyamatosan növeljük a megújuló és újrahasznosított anyagok arányát abroncsainkban. Legkésőbb 2050-re kizárólag fenntartható anyagokat kívánunk felhasználni abroncsgyártásunk során.”
Már elérhetők az első újrahasznosított PET-palack felhasználásával készült gumiabroncsok
Valamennyi ContiRe.Tex technológiával ellátott abroncs – amelyek már gyártásban vannak, és amelyek hamarosan piacra kerülnek – a Continental portugáliai, lousado-i abroncsgyárából származik. A ContiRe.Tex technológiával készült gumiabroncsok oldalfalán egy speciális logó található („Újrahasznosított anyagot tartalmaz”).
A PET-ből készült poliészterfonalat régóta használják személy- és kisteherautó abroncsok összetevőjeként. A textilszálak elnyelik a gumiabroncs belső nyomásából származó erőket, és még nagy terhelés és hőmérséklet mellett is méretstabilak maradnak. Annak érdekében, hogy a gumiabroncsokat még energiatakarékosabbá és környezetbarátabbá tegyék a gyártás során, illetve a használat és az újrahasznosíthatóság terén, a Continental intenzív kutatásokat folytat azzal kapcsolatban, hogy hogyan lehet az abroncsgyártás során az alternatív anyagokat felhasználni.
A prémium abroncsgyártó 2021 szeptemberében az IAA MOBILIITY kiállításon mutatta be a Conti GreenConcept abroncskoncepciót, amely újrahasznosított műanyag palackokból származó poliésztert tartalmaz a szövetvázában. Az Extreme E teljesen elektromos autóverseny-sorozat 2022 februárjában indult második szezonjához a Continental egy olyan abroncsot fejlesztett ki, amelyhez szintén a ContiRe.Tex-et használják. Továbbá az idei Tour de France kísérőjárműveit is kizárólag ContiRe.Tex abroncsokkal szerelik fel.
A ContiRe.Tex technológiával gyártott abroncsait a Continental első körben a PremiumContact 6, az EcoContact 6 és az AllSeasonContact öt-öt méretében teszi elérhetővé.
A jelenleg elérhető ContiRe.Tex technológiával készült termékek és méreteik:
Kapcsolódó cikkek
- Áremelkedés várható a gumiabroncsok piacán
- Új ügyvezető a veszprémi Continental gyár élén
- A Bridgestone egyedi abroncsokat fejleszt a Maserati új modelljére
- Papír búzából, visszagyűjtött kéztőrölő – ez lehet a jövő a higiéniában
- Megszerezte első tesztgyőzelmét az új Continental SportContact 7 gumiabroncs
- A Continental az autóból a villamosba viszi át a szem elé vetített kijelzőt
- A Continental technológiája innovatív felhasználói élményt hoz az elektromos BMW iX-be
- Csúcsteljesítmény fenntarthatóságra fejlesztve
- Tizenöt év alatt közel negyvenmillió abroncsot gyártott le a Bridgestone Tatabánya
- Új országos HR vezető a Continental élén
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.