Mi kell a sikeres vállalkozáshoz? Erre adott a választ a Széchenyi-egyetem Spinoff Klubja
A Széchenyi István Egyetem Spinoff Klubjának célja, hogy ösztönözze hallgatóit saját vállalkozásuk elindítására, formálja szemléletmódjukat, perspektívát mutasson számukra. A tavaszi félév utolsó programján a résztvevők valódi digitális innovációs sikersztorikat ismerhettek meg, majd betekintést nyerhettek a Kiber-Fizikai Gyártórendszerek Laboratórium működésébe.
„A Széchenyi István Egyetem a startup-ökoszisztéma építését több eszközzel is segíti. A program oktatási lába a Hungarian Startup University, amely egy két féléves tantárgy. Emellett jelentős közösségépítés is zajlik, olyan találkozási lehetőségekkel, mint amilyen a Spinoff Klub is. A közösség tagjai – amellett, hogy hasznos információkhoz juthatnak – egymástól is ötletet, ihletet tudnak meríteni, egymást tudják inspirálni” – fogalmazott dr. Rámháp Szabolcs adjunktus, az egyetem Menedzsment Campus Kompetenciaközpontjának startup inkubációs menedzsere.
Dr. Rámháp Szabolcs adjunktus, az egyetem Menedzsment Campus Kompetenciaközpontjának startup inkubációs menedzsere (Fotó: Májer Csaba József)
„Programunk keretében egy intenzív képzést követően az egyetemi partnerbefektetőkkel közösen a fiatalok akár húszmillió forint befektetési forráshoz is juthatnak” – emelte ki az előadó. Mint mondta, 2018 óta mintegy húsz egyetemi startup csapat jött létre. „A legsikeresebbek már saját vállalkozást alapítottak, és vannak, akik már két-három befektetési körön is túl vannak. Összességében mintegy négyszázmillió forint kockázati tőkebefektetés került kihelyezésre a széchenyis hallgatók által alapított startup vállalkozásokhoz” – adott áttekintést dr. Rámháp Szabolcs, aki arra bíztatta az érdeklődőket, hogy használják ki az egyetemi ökoszisztémát, forduljanak bizalommal a kompetenciaközpont szakembereihez.
Szántó Norbert, a Kiber-Fizikai Gyártórendszerek Laboratórium laborvezetője, a Simprove társalapítója (Fotó: Májer Csaba József)
Szántó Norbert, a Kiber-Fizikai Gyártórendszerek Laboratórium laborvezetője, a Simprove társalapítója „Egy ötlet útja” címmel tartott előadásában azt mutatta be, hogy a szellemi termék megszületését követően merre induljunk tovább, milyen buktatókra kell felkészülnünk, milyen kihívásoknak kell megfelelnünk. „Az alkotás öröme a fő mozgatórugó, de emellett fontos a realista gondolkodás, annak vizsgálata, hogy termékünk miként válik piacképessé” – mondta. Kiemelte, az ötletet úgy kell tudnunk tálalni, hogy elnyerjük az esetleges befektetőink bizalmát, meg kell mutatnunk azt, hogy miért jobb a mi ötletünk, mint másoké. „Azt is el kell döntenünk, hogy milyen formában vágunk bele a vállalkozásba. Piaci szereplő bevonása, üzleti angyal, tőkebefektetés vagy esetleg az egyetemmel közös út is lehet a megoldás” – magyarázta Szántó Norbert.
Fekete Attila, mérnök-informatikus, az Fws Online Kft. alapítója, a fiREG.hu Kft. társalapítója elődásában saját történetét mesélte el. A Széchenyi-egyetem egykori hallgatója az egyetemi évek után egyedül kezdte honlapkészítő vállalkozását, lépésről lépésre haladva bővítette a céget, amely ma már 15 munkatársat számlál. „Izgalmasnak tartom azt a fejlődési folyamatot, amin az embernek szükségszerűen keresztül kell mennie. Informatikusként meg kellett tanulnom érvelni, értékesítéssel foglalkozni, amikor jönnek az ügyfelek, akkor már a marketinghez is kell érteni. Ha még több ügyfél jön, és fel kell venni embereket, már egy csapatot is tudni kell irányítani, munkaszerződést kell kötni, képbe kell kerülni az adózási szabályokkal – és még sorolhatnám, hogy mi mindent meg kell tanulni vállalkozóként” – mondta.
Fekete Attila, mérnök-informatikus, az Fws Online Kft. alapítója, a fiREG.hu Kft. társalapítója (Fotó: Májer Csaba József)
Az előadó bemutatta a fiREG projektet is, amely a papírmentes tűzvédelmi adminisztrációt teremtette meg, és amelyet ma már számos nagy cég használ idehaza. Fekete Attila felhívta a fiatalok figyelmét arra, hogy a jó ötlet önmagában kevés, a sikerhez sok összetevő kell. Az előadó olyan praktikákat is bemutatott, amelyek alkalmazásával befektetés nélkül, szinte kockázatmentesen tudunk választ kapni arra a kérdésre, hogy lenne-e kereslet az általunk megálmodott termékre. Mindezzel kapcsolatban több könyvet is a hallgatóság figyelmébe ajánlott, részletesen is bemutatta Alberto Savoia „Pretotípus” című munkáját, amelyről Fekete Attila interpretálásában sokat megtudhatunk a pretotipus.hu oldalon.
Az előadásokat követően a résztvevők megismerkedhettek a Kiber-Fizikai Gyártórendszerek Laboratóriummal és a VFP Systems által forgalmazott MIR mobilrobottal is.
Kapcsolódó cikkek
- Életmentő és kárfelmérő robotot tökéletesít a SZE mérnöke
- Drónkutatás a győri Széchenyi-egyetemen
- Gyakorlati tudást és munkatapasztalatot kínálnak a Széchenyi István Egyetem duális képzései
- A hallgatók számára is előnyös a Széchenyi István Egyetem egyre erősebb jelenléte a ZalaZONE parkban
- Rekordszámú résztvevő és a jövő technológiája a Széchenyi-egyetem innovációs kiállításán
- Partneri nap és tehetségbörze
- Elkezdődött Gépészeti Szakterületek Nemzetközi Hallgatói Konferenciája
- Együttműködik a Széchenyi István Egyetem, az Audi és a Szegedi Tudományegyetem
- Papírrepülő-világbajnoki selejtező a Széchenyi István Egyetemen
- A Széchenyi-egyetem két hallgatója is díjat nyert az Európai Unióval foglalkozó pályázaton
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.