A dolgozók 32 százalékát ösztönzi munkahelyváltásra a home office lehetősége

forrás: Prím Online, 2022. május 8. 10:13

Miután a cégek és a dolgozók is megtapasztalták, hogyan tudnak a lehető leghatékonyabban működni a home office és a hibrid munkavégzés keretei között, mostanra már a távmunka egyes formáinak lehetősége jelentős arányban alapvető igénnyé vált a munkavállalók részéről. Az otthonról történő munkavégzés opciója egy adott álláslehetőség iránt támasztott munkavállalói elvárások részét képezi számos területen, és egyre kevésbé értelmezhető juttatásként, kiváltságként. Az utazási támogatások gyakoriságának változása pedig azt mutatja, hogy a munkáltatók elmozdultak a teljes home office-tól a hibrid munkavégzés irányába – ezzel elősegítve a kollégák személyes munkahelyi jelenlétét.

A járványhelyzet miatti részleges vagy teljes távmunkavégzésre való átállás után a magyar dolgozók és cégek jelentős részének nem romlott a teljesítménye. A Profession.hu és a BCG közös, 2020-ban végzett kutatása alapján a magyarországi munkaadók 84 százaléka és a munkavállalók 88 százaléka gondolja úgy, hogy a távmunkavégzés valamilyen formájának bevezetése óta nem csökkent a munka hatékonysága vagy akár még számottevően nőtt is. Ez a trend átalakította a dolgozók elképzelését a munkavégzésről, így az irodába való bejárás funkciója is megváltozott: kevésbé a munkavégzés elsődleges terének tekintik, sokkal inkább a társasági élet, a szakmai fejlődésük elősegítése, a kreatív folyamatokban vagy közös eseményeken való részvétel miatt járnak be a munkahelyükre.

 

Az álláshirdetési portál 2021 végén végzett reprezentatív felmérése a munkahelyváltás motivációit vizsgálta: bár még mindig a magasabb munkabér a váltás legfőbb ösztönzője – ezt a válaszadók 86%-a jelölte meg – a megkérdezettek 46 százaléka a legfontosabb motivációk között említette a rugalmasabb munkavégzést és munkaidőt, 32 százalékuk pedig a home office lehetőségét.  

 

 

Érdemes előnyként kommunikálni, feltüntetni

Mivel a távmunkavégzésre irányuló a dolgozói igény a járványhelyzet óta jóval erőteljesebben jelen van, azok a vállalatok, akik ezt biztosítják, versenyelőnyt élvezhetnek a munkaerőpiacon, ennek ellenére az álláshirdetésekben még mindig kevesen kommunikálják. A Profession.hu oldalán feladott hirdetéseknél jellemzően nem kerül feltüntetésre a home office lehetősége, azonban 2020-hoz képest 2021-ben megháromszorozódott azoknak a hirdetéseknek a száma, amelyekben említették ezt az opciót. Az öt terület, ahol a leggyakrabban említik a feladott álláshirdetésekben a home office-t jellemzően azok a szakmák, ahol jelenleg nagyobb kihívást jelent a nyitott pozíciók betöltése: sorrendben a HR (azon belül is a toborzás), az IT (leginkább a programozás), a pénzügy és könyvelés, az értékesítés és kereskedelem, valamint a marketing területek. 

 

„Az otthonról is elvégezhető munkáknál gyakran megjelenik opcióként a home office, ezeken belül pedig különösen azoknál a szakmáknál figyelhető meg, amelyeknél nagyobb kihívás jelenleg munkaerőt találni. Ezekben a szektorokban többnyire nem juttatási elemnek számít, sokkal inkább egy markáns munkavállalói elvárást teljesítenek vele. Valószínűsíthető, hogy hosszabb távon is változatlanul megmarad ez a tendencia, hiszen a pandémia előtt is érezhetőek voltak hasonló igények és törekvések, amiket felerősített a járványhelyzet. Az irodacentrikus munkavégzés elhagyása azonban nem csak a munkavállalók részéről elvárás, hanem a munkaadóknak is jelentős előnyük származhat belőle. Az adott cég kultúráján múlik, hogy végül a teljes home office vagy a hibrid munkavégzés felé hajlanak, egyelőre az utóbbi fordul elő gyakrabban” – mondta Simon-Göröcs Lili, a Profession.hu HR igazgatója. Ezzel párhuzamosan az utazási támogatás kiemelésének gyakoriságánál is látható az elmozdulás a hibrid munkavégzés felé 2022-ben: a portálon jelentősen emelkedett azon hirdetések száma, amelyek tartalmazzák ezt a cafeteria elemet. 

 

Várhatóak jelentős változások

A Profession.hu januárban 549 cég képviselőjének bevonásával készített felmérése többek között azt vizsgálta, hogy hogyan terveznek a munkáltatók az otthoni munkavégzés lehetőségével a jövőre nézve. A kutatásban résztvevő cégek közel 30%-a nyilatkozta, hogy idén tervezik változtatni a béren kívüli juttatások keretösszegét, közülük pedig minden ötödik vállalat szerint ezt a home office kivezetése, illetve bevezetése is indukálja. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával

Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.

2024. november 5. 13:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51