Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen
Idén 4. alkalommal rendezték meg Magyarországon a régió egyik legnívósabb nemzetközi üzleti esettanulmányi versenyét, a Central European Case Competition-t (CECC). A rendezvény egyik esetadó partnere a Schneider Electric volt, a győztes melbourne-i csapat az ő beszállítóik CO2 kibocsátásának csökkentésére, valamint az EcoStruxure platform újszerű alkalmazására dolgoztak ki koncepciót.
A CECC célja, hogy összehozza az üzleti iskolák kiválóan teljesítő hallgatóit a világ minden tájáról. A 4 fős csapatok az esemény keretében egy hatórás és egy huszonnégy órás üzleti stratégiai esettanulmányt oldanak meg, mely egy-egy, a régióban tevékenykedő vállalat valós és releváns kihívásaira fókuszál. A csapatok az eset megoldását követően lehetőséget kaptak az általuk megoldott komplex üzleti esetek szakmai zsűri előtti prezentálására is. A verseny fő motívuma az innováció volt, mely a két üzleti stratégiai esettanulmányt is erősen áthatotta.
A Budapesti Corvinus Egyetem és a Case Solvers által szervezett eseményre idén 20 csapatot hívtak meg, a 24 órás esettanulmányt a Schneider Electric biztosította. A feladat a Magyarországon is beépíthető innovációkra irányult: a csapatok olyan stratégiákon dolgoztak, amelyekkel az ellátási lánc és termékportfólió innovációján keresztül maximalizálható a Schneider Electric fenntarthatósági hatása.
Az idei CECC-re 4 kontinens 9 országából érkeztek csapatok, az első helyet pedig a University of Melbourne csapata szerezte meg. Az általuk vázolt megoldás 2 fő pillérből állt. Kidolgoztak egy ösztönző rendszert a beszállítók számára, amellyel jelentős mértékben csökkenthető a CO2 kibocsátásuk. A másik innováció a Schneider Electric felhőalapú, IoT platformjára, az EcoStruxure-re épült, annak drón alapú innovatív funkcióbővítését tervezték meg, amivel a rendszer támogathatja a mezőgazdasággal foglalkozókat karbonsemlegességi céljaik megvalósításában.
“A fenntarthatóság a Schneider Electric mindennapi tevékenységének középpontjában áll, ez az elsődleges prioritás a vásárlóinkkal és partnerekkel való együttműködésünk során. Köszönöm a csapatoknak, hogy támogattak bennünket a fenntarthatósági víziónk megvalósításában” – mondta el Yatish Tank, a Schneider Electric globális ellátási láncért felelős beszerzési alelnöke, aki részt vett a döntőbe jutott megoldások értékelésében.
“A Schneider Electric-nél kiemelten figyelünk a fiatal szakemberek képzésére, fejlesztésére, ezért örömmel vállaltuk, hogy a mi esettanulmányunkat vizsgálhassák a versenyzők. Ráadásul mindig friss nézőpontot ad, amikor a saját, mindennapos folyamatainkat és megoldásainkat külső szemlélők véleményezik. Elképesztően motiváló volt az egyetemisták meglátásait, ötleteit hallgatni, számos rendkívül igényes szakmai felvetést hoztak a résztvevők” – mutatott rá Daniel W. Bartel, a Schneider Electric globális beszerzési vezetője.
“Nagyszerű volt látni, hogy a fiatalok mekkora problémamegoldó készséggel rendelkeznek, igazán találékony, újszerű megoldásokat láthattunk a verseny során. Tapasztalataim szerint a megmérettetésen induló hallgatók számára ez egy nagyszerű lehetőség, hogy fejlesszék az analitikai, problémamegoldó, kommunikációs és prezentációs képességeiket” – jelezte Ábrahám Zsolt, a Case Solvers vezérigazgatója és az üzleti esettanulmány írója.
Kapcsolódó cikkek
- Energiamegtakarítással törhetne Budapest az élre
- Újgenerációs csomagolóanyag a zöldség-gyümölcs szektorban
- Felgyorsulhat a környezetszennyező SF6 gáz kivezetése a piacról
- Fenntartható okostelefonok: hosszabb élettartam, zöldebb világ
- Az edge technológiák pörgethetik fel a digitális átállást
- K&H: Mennyit fogyaszt az autód? És a házad?
- A Schneider Electric lett a Jövő vállalata!
- A magyar Orca Aerospace bejutott a Startup Világbajnokság döntőjébe
- A Seco Zöld Alapja már több mint egy évtizede ér el fenntarthatósági célokat
- Fenntarthatóra hangolva
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.