Nemzetközi szakmai találkozókat szervez a TIER Tech Hub az új budapesti irodájában
Különleges előadásokkal indult újra a fővárosi Kotlin-fejlesztők közösségi élete május elején. A több elismert szakértőt is foglalkoztató TIER új központjában tartott Meetupon külföldi szakértők osztották meg a tapasztalataikat a résztvevőkkel. A szervezők az eseménysorozat újraindításával szeretnének hagyományt teremteni és innovatív megoldásokra inspirálni a hazai fejlesztői közösséget.
A Makery szoftverfejesztő ügynökségből létrejött TIER Tech Hub új irodájában, az ikonikus K6 épületében tartották meg a hazai Kotlin közösség első idei találkozóját. Az új, tágasabb térben, barátságos hangulatban, közel 25 résztvevő előtt hangzottak el érdekességek a szakma legjobbjaitól. A TIER budapesti fejlesztőközpontjában a vendéglátók szakértője mellett két nemzetközileg elismert előadó is bejelentkezett online. Amanda Hinchman-Dominguez, az amerikai e-kereskedelmi lánc, a Groupon mérnöke az Androidos programozás egyik fontos területéről, a ’memory leak’ problémák kezeléséről, a török Kaan Enes Kapici pedig a jól érthető, átlátható és hatékony kódolás alapelveiről beszélt.
A TIER Tech Hub hazai szakértője, Juhos István egy érdekes újdonságról, a Jetpack Compose UI tesztekről beszélt, amelyek jelentősen megkönnyíthetik a felkészült programozók dolgát. „Ezekkel az előadásokkal és beszélgetésekkel az a célunk, hogy segítsük és inspiráljuk egymást. Szeretnénk megosztani a legújabb ötleteinket a közösséggel és mi is nyitottak vagyunk az ő gondolataikra – mondta el Juhos István az eseményről. – A Meetupok nagyszerű lehetőséget adnak a személyes fejlődésre és a kapcsolatépítésre, nagyon örülök, hogy a TIER támogat ebben minket.”
A TIER Tech Hub belvárosi központja a jövőben rendszeres Termékfejlesztői találkozókat tervez, amelyeken a Kotlin és Swift mellett helyet kap a backend fejlesztés, a dizájn vagy a termék menedzsment is. A TIER Meetupok mellett a helyszín a külső rendezvények előtt is nyitva áll, a csapat célja, hogy segítse a főváros innovatív szakmai közösségeit. A modern berendezésű, impozáns Meetup tér több mint 50 fő befogadására alkalmas, hamarosan pedig felújítás kezdődhet, hogy az iroda igazodjon a TIER arculatához. A vállalat egyik legnagyobb IT központjaként a budapesti Tech Hub nemcsak innovatív megoldásokért felel, a nemzetközi tapasztalatok összegzése és TIER közösség építése is a feladataik közé tartozik.
„Nagyon örültünk, hogy újra Meetupot tarthattunk, nagyon fontos számunkra, hogy a helyi közösség katalizátoraként működjön a TIER Tech Hub. Számunkra ez több egy tudásmegosztási platformnál, olyan baráti- és szakmai kapcsolatok épülhetnek, amelyek meghatározhatják az életünket – mondta el Zsédely Balázs, a TIER Tech Hubok igazgatója. – Az első alkalom sikere után szeretnénk felpörögni és minél több hasonló találkozót, workshopot vendégül látni az év során, hosszabb távon pedig a közösségi élet pezsgő központjává szeretnénk válni."
Kapcsolódó cikkek
- TIER e-rollerek segítik a Graphisoft Park dolgozóinak munkába jutását
- Rövid időn belül a kétszeresére nőhet a nemzetközi startup budapesti innovációs központja
- Óriásakvizíció a mikromobilitási piacon: A TIER felvásárolta a nextbike-ot
- Három budai kerületben is elérhetővé váltak a TIER klímasemleges e-rollerjei
- 200 millió dolláros tőkeemelést hajtott végre a TIER
- Autómentes világnap: csökkenti a nagyvárosok forgalmát a TIER
- Klímasemleges elektromos rollerekkel fejleszti Budapest közlekedését a TIER
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.