A Xiaomi saját fejlesztésű technológiával segít a beszédzavarral élő embereknek
Az internetes szolgáltatásokat nyújtó, valamint IoT platformon keresztül kommunikáló okostelefonokat és egyéb intelligens eszközöket gyártó Xiaomi most rántotta le a leplet legújabb, az akadálymentesítés jegyében létrehozott, fejlett algoritmusokra és saját fejlesztésű beszédtechnológiára épülő alkalmazásáról. A Xiaomi AI Lab által kifejlesztett, a szöveget beszédhanggá alakítani képes Text-To-Speech technológiát arra használják, hogy egyedi és testreszabott hangot generáljanak beszédzavarral élő felhasználók számára.
Az érintett felhasználók mostantól a "saját hangjukat" használva, nem pedig a szokásos monoton géphangon kommunikálhatnak másokkal. Ez a sikeres kezdeményezés a Xiaomi Műszaki Bizottság "Own My Voice" projektje előkészítő kutatásainak része. A cég "Tech for Good" kampánya illeszkedik a Xiaomi távlati céljaihoz, amelyek fő üzenete: az "innovatív technológia segítségével mindannyiunknak jobb élete lehet".
Miért indította el a Xiaomi ezt a projektet?
A Xiaomi törődik az emberekkel, és a technológiai innováció segítségével törekszik az igényeik kielégítésére. A cég felismerte, hogy az érintettek is egyedi, saját hangjukat használva szeretnének kommunikálni a mindennapok során, így az "Own My Voice" projektet előkészítő csapatnak lett egy beszédzavarral élő tagja is, hogy minél pontosabban megértsék a célcsoport szükségleteit.
Zhu Xi, a Xiaomi Technológiai Bizottsága Tech for Good nagykövete elmondta: „Mi is izgatottan figyeljük, mennyi értéket teremt számunkra a technológiai innováció és ezek miként segíthetik a felhasználókat abban, hogy minél inkább önazonosak lehessenek.”
Hogyan valósította meg a Xiaomi a projektet?
A legmegfelelőbb és a leginkább személyre szabott tónusok létrehozása érdekében a projektcsapat több mint 200, a cégnél dolgozó önkéntest kért föl arra, hogy kölcsönözze a hangját a kezdeményezéshez. Egy hanglenyomat-megfeleltető algoritmus segítségével vetették össze az önkéntesek által adományozott hangokat az adott felhasználó hangjának jellemzőivel. Így találták meg azt a legmegfelelőbb hangszínt, amely referencia lehet a felhasználó számára.
A személyre szabás érdekében – a személyiségi jogok védelmének szem előtt tartásával – a kiválasztott hangot úgy módosították, hogy abból egy új és eredeti, a befogadó hangszínéhez közelítő tónus keletkezzen. Ezután az élőbeszédhez hasonló stílusú, a szöveget beszédhanggá alakítani képes Text-to-Speech technológiát hívják segítségül a mesterségesintelligencia-modell betanításához is, hogy az így létrehozott beszédnek emberi érzelmek kifejezésére is alkalmas természetes ritmusa és intonációja legyen.
Az "Own My Voice" projekt a legfejlettebb algoritmusokat kombinálja a Xiaomi saját fejlesztésű beszédtechnológiájával, hogy az így létrehozott tónus különlegesnek és hitelesnek hangozzon, ezzel alapozva meg a személyre szabott beszédszintetizációt a beszédzavarral élők számára is.
Miért jelentős ez a projekt?
Az innováció legfontosabb elemét a Xiaomi AI Lab beszédtechnológiával foglalkozó szakértői csoportja biztosítja, akik 2017 óta 37 hangszintetizálással kapcsolatos tudományos közleményt publikáltak olyan nívós nemzetközi fórumokon, mint például az International Conference on Acoustics, Speech, and Signal Processing (ICASSP). Az "Own My Voice" elsősorban az általuk kifejlesztett Text-To-Speech technológiára támaszkodik, és a sikerének kulcsa is ez lehet.
Ezzel a technológiával intonációjában, dinamikájában és sebességében a valódi emberi hanghoz hasonló szintetizált hang hozható létre, amelynek révén a mesterségesnek ható, monoton géphangot egy természetesebb tónus váltja fel. Jelenleg ez a technológia számos olyan okoskészüléken elérhető, amelyben ott van a Xiaoai, a Xiaomi MI-alapú hangasszisztense. Az "Own My Voice" projekt azt demonstrálja, hogy Text-To-Speech technológia miként válhat széles körben alkalmazhatóvá az akadálymentesítés érdekében, és hogyan javíthatja a felhasználói élményt.
Zhu Xi hozzátette: „Ha korán felismerjük és figyelembe vesszük a problémában érintett felhasználói csoportok igényeit, az a technológia elterjesztésének folyamatát is jelentősen lerövidítheti, azt is elősegítve, hogy a speciális igényekkel rendelkező felhasználók azonnal a részesei lehessenek a legújabb fejlesztéseknek.”
A Xiaomi a jövőben is szem előtt tartja majd az érintett felhasználói kör visszajelzéseit, törekedve a megoldás minél szélesebb körű hozzáférhetővé tételére. A Xiaomi célja továbbra is az, hogy elérhetővé tegye a legfejlettebb technológiát, és a műszaki innováció révén kielégítse a legkülönbözőbb igényeket.
Kapcsolódó cikkek
- A Xiaomi ismét megszerezte a második helyet a magyarországi okostelefonpiacon
- Hivatalosan is bemutatkozott itthon a Xiaomi 12 sorozat
- A Xiaomi új, 5G-képes Redmi Note telefonokat mutatott be
- Okosórát és fülhallgatót mutatott be a Xiaomi
- A Xiaomi 12 széria újraértelmezi a “zászlóshajó” fogalmát
- Magyarországon is bemutatkozik a vadonatúj Redmi Note 11 termékcsalád
- A Xiaomi adatvédelmi gyakorlata megfelel a GDPR előírásainak
- A Xiaomi még magasabbra tette a lécet
- A Xiaomi új globális IoT kiberbiztonsági szabványt tett közzé
- SOS Gyermekfalvakat támogatott a Xiaomi
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.