Elindult az azonnali fizetés az egyik hazai élelmiszerláncnál

forrás: Prím Online, 2022. május 25. 18:14

Az azonnali fizetési rendszer 2020-as bevezetése óta minden adott, hogy a korszerű, a gazdaság egésze számára előnyös módszer a boltok kasszazónáiban is elterjedjen, ez a folyamat azonban eddig meglehetősen lassan haladt. A kereskedelmi informatika vezető hazai vállalatának, a Laurelnek most friss fejlesztéseivel sikerült lebontania több, a technológia népszerűségének útjában álló akadályt. A május 31-i szakmai, innovációs konferenciájára készülő cég QR-kódon alapuló megoldása a nagy itthoni retailláncok közül elsőként a CBA Príma egyik budapesti üzletében debütált a napokban.

Szakértők az azonnali fizetés bő két évvel ezelőtti hazai indulásától egyebek mellett a készpénzhasználat visszaszorulását, a nemzetgazdaság versenyképességének növelését, dinamizálását várták, ám már akkor jelezték: ezek maximális kiaknázásához elengedhetetlen, hogy a boltokat is bevonják a rendszerbe. Ilyen téren az áttörés még várat magára, nem kis részben azért, mert megfelelő integrátori munka nélkül a megoldás kevésbé kényelmes a vevőknek, mint például a mobilfizetés.

 

„A kezdetektől úgy véltük, hogy az azonnali fizetés addig nem fog tömegesen elterjedni az üzletekben, amíg a vásárlói élmény terén nem sikerül a többi elektronikus alternatívával hasonló szintre hozni. Most, hogy a kereskedelmi- és kasszarendszereinket teljeskörűen felkészítettük arra, hogy a vevők egy QR-kódot leolvasva, mobilapplikáción keresztül, zökkenőmentesen tudjanak fizetni, nagyot léptünk a technológia mielőbbi térhódítása felé” – fogalmazott Bessenyei Attila, a Laurel ügyvezetője a Raiffeisen Bankkal együttműködve megvalósított, mély integrációs tevékenységet igénylő projekttel kapcsolatban. 

 

 

A megoldás a Budapest VI. kerületében található CBA Príma üzletben már elérhető, méghozzá a Laurel saját fejlesztésű önkiszolgáló kasszáin. „Mindig szeretünk az elsők közt lenni, ha innovációról van szó. Úgy véljük, hogy ennek a fizetési opciónak a biztosítása is versenyelőny lehet egy üzletnek, ezért folyamatosan vizsgáljuk a technológia további kiterjesztésének lehetőségét, természetesen a már többször bizonyító Laurelre támaszkodva” – árulta el Felhősi Tünde, CBA L&F Kft. cégvezetője.

 

A kereskedők oldaláról nézve a rendszer fontos előnye, hogy alacsonyabb tranzakciós díjjal jár, mint a hagyományos elektronikus fizetési módok. A könyvelés-kompatibilis, a tévedés lehetőségét kiküszöbölő és extra hardver beszerzését sem igénylő megoldás pedig csak egy azok közül a Laurel-fejlesztések közül, amelyeket a külföldön is egyre keresettebb magyar cég sosem látott komplexitásban mutat be a május 31-i 9. Laurel Retail Konferencián. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program

A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz. 

2024. november 17. 15:29

Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia

Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől. 

2024. november 17. 13:44

A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása

A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.

2024. november 17. 11:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06