Háztartási feladatok elvégzésére alkalmas robotot fejleszt a Dyson
Május 25-én a philadelphiai Nemzetközi Robotikai és Automatizálási Konferencián (ICRA) a Dyson az eddigi legforróbb nyomot tárta a nagyközönség elé arról, hogy milyen úton jár a háztartási robotika jövőjével kapcsolatban. A vállalat eközben a robotika legjobbjait igyekszik megnyerni, hogy csatlakozzanak gyorsan növekvő csapatához.
Az eseményen a Dyson nemcsak felvázolta ambíciózus céljait a fejlett robotika területén, hanem utalt arra is, hogy egyre gyorsabban folyik a fejlesztése egy olyan eszköznek, mely háztartási és más feladatok elvégzésére is képes lesz. A közösségi médiában is közzétett filmje a Dyson által tervezett robotkezek legújabb funkcióit mutatja be, például azt, ahogy tárgyakat ragadnak meg, világossá téve, hogy a vállalat készen áll túllépni a robotporszívókon. A Wiltshire-i Hullavington Airfieldben zajló titkos kutatás-fejlesztési munkát a Dyson főmérnöke, Jake Dyson vezeti.
A Dyson félúton jár történetének legnagyobb mérnök toborzási akciójában is. Idén 2000 ember csatlakozott a technológiai vállalathoz, akiknek 50%-a mérnök, tudós és programozó. A vállalat újabb szintre emeli robotikai ambícióit: 250 robotikai mérnököt toboroz olyan különböző szakterületeken, mint a számítógépes látás, a gépi tanulás, az érzékelők vagy éppen a mechatronika, a következő öt évben pedig további 700 robotikai mérnököt kíván felvenni. A cél, hogy az Egyesült Királyság legnagyobb, legfejlettebb robotikai központja jöhessen létre, ahonnan az évtized végére a jövő technológiája a háztartásokba is eljuthat.
Az újonnan felvett munkatársak a Wiltshire-i Hullavington repülőtéren, az Imperial College-ban működő Dyson Robotics Lab közelében lévő új londoni laboratóriumban, valamint Szingapúrban, a Dyson globális központjában fognak dolgozni. Az elmúlt hat hónapban a Dyson titokban átalakította a Hullavington Repülőtér egyik fő repülőgép-hangárját, felkészülve a 250 robot szakértő beköltözésére. Ez a legújabb robotikai fejlesztés a vállalat 2,75 milliárd fontos, új technológiákba, termékekbe és létesítményekbe történő beruházási tervének következő lépése, amelyből 600 millió fontot idén költenek el.
Jake Dyson, a vállalat főmérnöke elmondta: „Az első robotokkal foglalkozó szakember 20 éve csatlakozott a Dysonhoz, és csak ebben az évben további 250 főt keresünk a csapatunkba. Ezzel megtettük tétjeinket a jövő robottechnológiájára, amely a Dyson egészében – ideértve a mechatronika, a látórendszerek, a gépi tanulás és az energiatárolás területét is – a kutatások ösztönzője lesz. Most arra van szükségünk, hogy a legjobbak csatlakozzanak hozzánk erre a feladatra”.
Eddig a Dyson robotjai a padlóporszívók voltak – az elsőt, a DC06-ot 20 évvel ezelőtt tervezték. A környezet manipulációja, a robottanulás, a vizuális érzékelés és az engedelmes vezérlés terén végzett új kutatásokba bepillantást engedő film a Dyson legújabb "nagy dobásába” – ami egy hosszú út első lépése is – enged bepillantást a világnak.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB Robotics bemutatta a visszanyert tengeri műanyagot felhasználó kiskereskedelem jövőjét
- Mindent kézben tartunk
- Hogyan segítenek az AMR-ek minimalizálni a pazarlást és maximalizálni a hatékonyságot?
- Életmentő és kárfelmérő robotot tökéletesít a SZE mérnöke
- Az RPA felé nyit a Raben Group
- Cobotok és fenntarhatóság
- Ez az 5 technológiai fejlesztés áll az autonóm mobil robotok gyors térnyerése mögött
- Mobil robotmegoldások növelik a termelékenységet a dán KKV-nál
- Az ABB új, nagyméretű robotjai növelik a sebességet és a rugalmasságot az anyagmozgatásban
- A Bosch Rexroth erősíti gyártásautomatizálási üzletágát
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.