Most módosul a Google Mag-algoritmusa, a hazai cégekre is kihat
A Google bejelentette, hogy módosította Alap-, vagy Mag- algoritmusát, ezért az elkövetkező 1-2 hétben jelentősen átalakulhat a találati lista, ami a hazai cégeket is érinti.
Módosul a Google alapvető algoritmusa
A Google szóvivője Danny Sullivan a keresőóriás blogoldalán jelentette be, hogy elindították a Google módosított alap-algoritmusának frissítését. A tervek szerint a teljes interneten 1-2 hét alatt fut át a változtatás, amely nem csak a felhasználókat, de a magyar weboldalakat és webáruházakat is erősen érinti.
Az alapalgoritmus módosítása során a Google a weboldalakat rangsoroló szempontokat finomhangolja. A cég közleménye szerint: „Az alapalgoritmus frissítések célja, hogy javítsuk a keresés egészét és tartsuk a lépést a web változó természetével.”
A magyar weboldalakat is megrázza a módosítás
Az alapalgoritmus frissítés világszinten hat, éppen ezért a hazai weboldalakat és webáruházakat is erősen érinti. A magyarországi tapasztalatok szerint az alapalgoritmus frissítés csupán néhány helyezés változást jelent a weboldalak számára, de ez a gyakorlatban akár 10-20%os forgalomvisszaesést is eredményezhet. Egyes tématerületeken azonban ennél komolyabb helyezésváltozások is előfordulnak a tapasztalatok szerint. Így nem ritka akár az 50%-os forgalomváltozás sem.
Gazdasági szempontból a Google algoritmusfrissítések igen jelentős kihívást jelentenek a hazai vállalkozások számára is. Nyilvánvalóan a nagyon hirtelen forgalom-, és ügyfélvisszaesésre igen nehéz reagálni, akár munkaerőpiaci szempontból is. Másik oldalról, a nyertes weboldalak számára a váratlan, egy nap alatt történő megnövekvő keresletnövekedés is jelentős kihívás lehet. Az ite.hu oldalon már számos jelentés látható a mostani algoritmusfrissítés hazai hatásairól.
Rendszeresek az alapalgoritmus frissítések
Az idei évben ez az első alapalgoritmus frissítés, legutoljára 2021. november 17-én került sor hasonló módosításra. Az alapalgoritmus frissítések általában a weboldalak minőségét igyekeznek értékelni, de az elmúlt időszakban igen sok kritika éri a Google magyar találati listáját, mert azon egyre gyakrabban bukkannak fel külföldi oldalakról fordított, erősen magyartalan tartalmak is, amit a keresőóriás algoritmusa egyelőre nem tud hatékonyan kiszűrni.
Kapcsolódó cikkek
- A Google támogatásával ingyenes digitális program indul
- Oktatási program indul a magyar gyermekek online biztonságáért
- Google: környezetbarát keresési funkciók érkeztek
- Radikális változások jönnek a Google keresésben: itt a MUM!
- A Samsung bemutatja a One UI Watch platformot
- Google ellenes GVH-eljárás: szakértői vélemény
- Jelentősen megkönnyíti az alkalmazások HMS-rendszerre alakítását egy új megoldás
- A Xiaomi ünnepe: Mi Fan Festival 2021
- Valóban többet árt a Big Tech, mint használ?
- Tudnivalók Google Ads-hirdetésekről
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.