Most módosul a Google Mag-algoritmusa, a hazai cégekre is kihat
A Google bejelentette, hogy módosította Alap-, vagy Mag- algoritmusát, ezért az elkövetkező 1-2 hétben jelentősen átalakulhat a találati lista, ami a hazai cégeket is érinti.
Módosul a Google alapvető algoritmusa
A Google szóvivője Danny Sullivan a keresőóriás blogoldalán jelentette be, hogy elindították a Google módosított alap-algoritmusának frissítését. A tervek szerint a teljes interneten 1-2 hét alatt fut át a változtatás, amely nem csak a felhasználókat, de a magyar weboldalakat és webáruházakat is erősen érinti.
Az alapalgoritmus módosítása során a Google a weboldalakat rangsoroló szempontokat finomhangolja. A cég közleménye szerint: „Az alapalgoritmus frissítések célja, hogy javítsuk a keresés egészét és tartsuk a lépést a web változó természetével.”
A magyar weboldalakat is megrázza a módosítás
Az alapalgoritmus frissítés világszinten hat, éppen ezért a hazai weboldalakat és webáruházakat is erősen érinti. A magyarországi tapasztalatok szerint az alapalgoritmus frissítés csupán néhány helyezés változást jelent a weboldalak számára, de ez a gyakorlatban akár 10-20%os forgalomvisszaesést is eredményezhet. Egyes tématerületeken azonban ennél komolyabb helyezésváltozások is előfordulnak a tapasztalatok szerint. Így nem ritka akár az 50%-os forgalomváltozás sem.
Gazdasági szempontból a Google algoritmusfrissítések igen jelentős kihívást jelentenek a hazai vállalkozások számára is. Nyilvánvalóan a nagyon hirtelen forgalom-, és ügyfélvisszaesésre igen nehéz reagálni, akár munkaerőpiaci szempontból is. Másik oldalról, a nyertes weboldalak számára a váratlan, egy nap alatt történő megnövekvő keresletnövekedés is jelentős kihívás lehet. Az ite.hu oldalon már számos jelentés látható a mostani algoritmusfrissítés hazai hatásairól.
Rendszeresek az alapalgoritmus frissítések
Az idei évben ez az első alapalgoritmus frissítés, legutoljára 2021. november 17-én került sor hasonló módosításra. Az alapalgoritmus frissítések általában a weboldalak minőségét igyekeznek értékelni, de az elmúlt időszakban igen sok kritika éri a Google magyar találati listáját, mert azon egyre gyakrabban bukkannak fel külföldi oldalakról fordított, erősen magyartalan tartalmak is, amit a keresőóriás algoritmusa egyelőre nem tud hatékonyan kiszűrni.
Kapcsolódó cikkek
- A Google támogatásával ingyenes digitális program indul
- Oktatási program indul a magyar gyermekek online biztonságáért
- Google: környezetbarát keresési funkciók érkeztek
- Radikális változások jönnek a Google keresésben: itt a MUM!
- A Samsung bemutatja a One UI Watch platformot
- Google ellenes GVH-eljárás: szakértői vélemény
- Jelentősen megkönnyíti az alkalmazások HMS-rendszerre alakítását egy új megoldás
- A Xiaomi ünnepe: Mi Fan Festival 2021
- Valóban többet árt a Big Tech, mint használ?
- Tudnivalók Google Ads-hirdetésekről
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megváltás lehetne, a bankok mégis hadilábon állnak a mesterséges intelligenciával
A bankok mindössze 6%-a készített ütemtervet a mesterséges intelligencia tömeges méretű kiaknázására. Míg a banki alkalmazottak tárt karokkal fogadják az MI beépítését, a bankok nehezen integrálják azt.
K&H: Kate tiszta nyereség
Tavasztól a kis- és középvállalkozásokat is segíti Kate, a K&H digitális pénzügyi asszisztense. A mesterséges intelligencia-alapú megoldás egyetlenként az országban hangalapú utasításokat is megért és végrehajt, egyben felveszi a versenyt a legfejlett technológiákkal.
Nagy a magyar cégek lemaradása a kisgyermekes anyák foglalkoztatásában
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az országban körülbelül 300 ezer főnyi potenciális munkaerő áll rendelkezésre, bár ez a szám régiónként változó. A jelenlegi gazdasági helyzetben kiemelt szükség van a kisgyermeket nevelő anyák munkaerőpiaci reintegrálásának fokozott támogatására.