Német fiatalokkal közösen kutattak a Széchenyi István Egyetem közlekedésmérnök szakos hallgatói
A győri Széchenyi István Egyetem és az Ostfaliai Alkalmazott Tudományok Egyeteme együttműködésében valósul meg évről évre az a program, amelyen a magyar és a német hallgatók együtt keresik a választ egy adott közlekedési problémára. Az idén Győrben rendezték az egyhetes versenyt, amelyen az intézmény kampuszával kapcsolatos közlekedési javaslatokat vártak a fiataloktól.
„Hosszú idő óta kitűnő kapcsolatot ápolunk az Ostfaliai Egyetemmel, és közös programunkban a német és a magyar fiataloknak kínálunk szakmai fejlődési lehetőséget, illetve nemzetközi kitekintést szakterületük aktuális ismereteiről” – mondta el dr. Horváth Balázs, a Széchenyi István Egyetem Építész-, Építő- és Közlekedésmérnöki Karának dékánja, aki diákként maga is egy félévet töltött a németországi intézményben. Hozzátette, a hallgatók megismerhetik, hogy az általuk tanultakat egy másik országban milyen módon, milyen hangsúlyokkal tanítják, és a megszerzett tudást miként tudják alkalmazni.
A páratlan években tíz magyar hallgató látogat Németországba, míg a páros esztendőkben tíz német fiatal érkezik Győrbe. Az idén tehát a Széchenyi-egyetem látta vendégül az Ostfaliai Egyetem hallgatóit akik az egyhetes együttlét során vegyes csapatokban tevékenykedtek, megtekintették az érintett helyszíneket, kidolgozták javaslataikat, a zárónapon pedig bemutatták ötleteiket a megoldandó problémával kapcsolatban. Legutóbb Németországban egy használaton kívüli villamosmegállót kellett funkcionálisan újragondolni, az idei feladat pedig a győri központi kampusz és az egyetem Külső Kollégiuma közti közlekedés javítása volt.
A fiatalok a prezentációkat versenyszituációban mutatták be, amelyeket a két egyetem oktatói értékeltek, a szakmaiság, megvalósíthatóság, fenntarthatóság szempontjából.
A Széchenyi István Egyetem és az Ostfaliai Alkalmazott Tudományok Egyetemének hallgatói, oktatói a győri kampuszon. (Fotó: Májer Csaba József)
Dr. Horváth Balázs kifejtette, minden évben új hallgatókat vonnak be a programba, amellyel alapvetően a közlekedésmérnököket célozzák meg, de volt olyan év, amikor építőmérnök-jelöltek is szép számmal képviseltették magukat. A dékán kiemelte, azon túl, hogy a két egyetemen tanuló ifjú szakemberek gyakorlati tapasztalatot szereznek egy aktuális szakmai probléma megoldását illetően, nemzetközi közegben is megmérettethetik magukat, és értékes kapcsolatokat alakíthatnak ki.
„Rendkívül hasznos volt ez az egy hét, és különösen izgalmasnak találtam a feladatot, hogy hallgatóként egy hallgatókat érintő kérdéssel foglalkozzunk. Beleástuk magunkat a témába, és olyan alternatív javaslatokat dolgoztunk ki, amelyek egyszerűbbé teszik a Külső Kollégium és a kampusz közötti közlekedést” – fogalmazott Ashok Mallineni, az Ostfaliai Egyetem hallgatója. Az általuk megfogalmazott megoldási javaslatok között elsősorban olyan fenntartható, zöld közlekedési alternatívákat említett, amelyek az autós forgalom csökkentését, a kerékpáros és a tömegközlekedés erősítését szolgálná.
„Nagyon pozitív benyomást tett rám a Széchenyi István Egyetem, amelynek győri kampuszán minden megtalálható, ami csak az egyetemi évek alatt kell. A tanulás, a szórakozás, a közösségi élet egy helyen biztosított, a folyók közelsége ráadásul különleges hangulatot ad mindehhez” – fogalmazott kérdésünkre a vendéghallgató. Kiemelte, Győr belvárosa is magával ragadó, legjobban az autómentes sétálóövezet tetszett neki. Mint mondta, roppant hasznos volt számára ez a hét, nem csak szakmai értelemben, de a kapcsolatépítés tekintetében is.
Hasonlóan pozitívan értékelte az együtt töltött időt Ashok magyar csapattársa, Kiss Kinga: „Izgalmas és tanulságos volt a külföldi hallgatókkal közös munka, mert egy más szemléletet ismerhettem meg. Egymás világlátását bővítettük az által, hogy eltérő szempontokból világítottunk meg egy-egy problémát” – emelte ki a Széchenyi-egyetem elsőéves közlekedésmérnök hallgatója. Hozzáfűzte, a közös munka során nagyon jó emberi kapcsolatok is kialakultak, amelyek lehetőséget adnak arra, hogy egy-egy szakmai kérdést a későbbiekben is megvitassanak egymással.
Kapcsolódó cikkek
- SZEnergy: A világ legjobbjai között a Széchenyi István Egyetem hallgatói versenycsapata
- A hazai mellett nemzetközi képzőbázisokkal bővül az Airwin
- Ipar 4.0 szakmai díjjal ismerték el a Széchenyi István Egyetem ipari digitalizációs vállalati megoldásait
- A Széchenyi István Egyetemen elindult a Huawei több tízmillió forintos ösztöndíjprogramja
- Innovatív képzési programban vehetnek részt a hallgatók a Széchenyi István Egyetemen
- A jövő szakembereit a Magyar Telekom támogatásával képzik
- „Kiváló kutatási infrastruktúra” címet kapott a JKK
- Új utakon jár a Széchenyi-egyetem a mérnökképzésben
- A legmodernebb autóipari fejlesztéseibe engedett bepillantást a Széchenyi-egyetem és az Audi Hungaria
- Együttműködési megállapodást kötött a CETIN Hungary és az Óbudai Egyetem
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.