Csúcstechnológiával csökkentik kibocsátásukat a legfejlettebb ipari cégek
Egyre inkább a fenntarthatóság lesz a fejlesztések meghatározó célja azoknál a termelőcégeknél, akik fejlett ipar 4.0 technológiákat és megoldásokat használnak– derül ki a Schneider Electric és az MIT Technology Review közös kutatásából. Ezek a vállalatok elsősorban szenzorokat és teljesítmény menedzsment eszközöket alkalmaznak, ezáltal több adattal rendelkeznek és hatékonyabban tudják csökkenteni karbonkibocsátásukat.
A negyedik ipari forradalom egyben fenntarthatósági forradalmat is hoz a termelőcégek körében - állítja a Schneider Electric, az energiagazdálkodás és az automatizálás digitális átalakításának vezető vállalata és a Massachusettes Institute of Technology (MIT) kéthavonta megjelenő lapja, az MIT Technology Review közös elemzése. A kutatás eredményei szerint a vezető gyártók már fejlesztéseik kiemelt céljaként tekintenek a fenntarthatóságra, nem csupán a felelősségteljes eszközmenedzsment melléktermékeként.
Nő a termékspecifikus fenntarthatósági megoldások száma
A meghatározó termelővállalatok annak érdekében korszerűsítik a folyamataikat, hogy lehetővé tegyék a szén-dioxid-mentesítést, vagyis a dekarbonizációt. Ezt a berendezések működésének javításával, a hulladék csökkentésével és a kevesebb szén-dioxid-kibocsátással beszerezhető alapanyagokból készült termékek előállításával érik el.
Az elemzés szerint ráadásul a gyártók az adatelemzés és a digitálisan összekapcsolt ellátási láncok révén még nagyobb átláthatóságra törekszenek. Az Ipar 4.0 elveit alkalmazva a termelőcégek érzékelőket és teljesítménymenedzsment-eszközöket használnak a szén-dioxid-kibocsátás és fenntarthatóság szempontjából releváns adatok mennyiségének növelésére, valamint áramlásuk felgyorsítására a vállalat teljes működésében.
Moduláris folyamatok a jobb előrejelzések érdekében
A technológiát arra is használják, hogy jobb előrejelző folyamatokat alakítsanak ki, és azokat egyszerűbbé és modulárisabbá szervezzék át.
Ez lehetővé teszi a gyártók számára a pontosabb kalibrálást az összeszerelősorok, a folyamatok és az anyagbevitel esetében. Ez pedig pontosabb előrejelzést és "igény szerinti", testre szabott gyártást tesz lehetővé.
A szervezetek ma már virtuális terveket használhatnak az új fenntarthatósági termelési modellek virtuális valóságban történő tesztelésére, mielőtt azokat a szén-dioxid-intenzív "fizikai" valóságban bevezetnék, csökkentve ezzel a gyártástervezési folyamatokra szánt energiát.
Céltudatos tervezés a körforgásos gazdaságért
A vezető gyártó cégek újragondolják a gyártási folyamatokat a "körforgásos gazdaság" megvalósítása érdekében. Ez gyakran magában foglalja az anyaggazdálkodás hosszú távú üzleti tervét és a "fenntarthatósági tervezés" gyártási elveit.
"Az új jelentés szerint a gyártóipar a véletlenszerű fenntarthatósági eredményekről egyre inkább átáll a tudatos fenntarthatósági törekvésekre. A fenntarthatóság többé már nem szerencsés véletlen; most a hatékony berendezéskezelés és a céltudatos zöld elvek párosításával a gyártás hosszú távon a hatékony dekarbonizáció irányába halad. Ennek ellenére a szén-dioxid-mentesítésre rendelkezésre álló időnk gyorsan fogy. A gyártóknak az adatok és a digitális technológiák optimális felhasználásával fel kell gyorsítaniuk erőfeszítéseiket, ha az iparág jelentős mértékben hozzá kíván járulni a nemzetközi éghajlatvédelmi célok eléréséhez" – hangsúlyozta Frédéric Godemel, a Schneider Electric energiarendszerekért és szolgáltatásokért felelős ügyvezető alelnöke.
A gyártóiparban a fenntarthatóság kapcsán zajló változásokról szóló "Equipment management and sustainability: How global businesses use insight and innovation to make their manufacturing processes and assets carbon neutral" című jelentés itt érhető el.
Kapcsolódó cikkek
- Energiamegtakarítással törhetne Budapest az élre
- Egyszeri akciónak indult, tízéves komplett program lett belőle
- Hadüzenet a váratlan leállásoknak
- A nagyvállalatok kevesebb mint 0,5 százalékánál egyenlőek a nők és férfiak fizetései
- 84 tonnával kevesebb műanyag a SPAR logisztikai központjaiban
- A jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában
- Hibaanalízis mesterséges intelligenciával
- Mindent kézben tartunk
- Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen
- Újgenerációs csomagolóanyag a zöldség-gyümölcs szektorban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.