Véleménykutatás az alternatív fizetési megoldásokról
Az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ) újabb országos reprezentatív közvélemény-kutatást készíttetett: a Szövetség ezúttal az alternatív fizetési módok témáját vette górcső alá.
Az országos reprezentatív mintavételre 2022. májusban került sor az internetező felnőtt lakosság körében, a piackutatás 1000 fő online lekérdezésével zajlott le. A véleménykutatás több részből állt: vonatkoztak a kérdések az alternatív fizetési megoldások használatára, de a hazai lakosság pénzügyi tudására is kíváncsi volt a Szövetség.
A kutatás eredménye szerint, az internetező felnőttek körében a bankkártyás fizetés, a banki átutalás, az online fizetés, valamint a készpénzalapú fizetés a legismertebb fizetési megoldások (94-93-84-82 százalék).
A túlnyomó többség (92 százalék) használ legalább egy alternatív fizetési megoldást, elsősorban vásárláskor, valamint online vásárláskor fizet készpénzmentesen, alternatív módon (78-71 százalék).
Az alternatív fizetési megoldásokat használók kétharmada legalább hetente – 41 százalékuk pedig naponta – fizet alternatív eszközzel.
Az alternatív módon fizetők többsége (58 százalék) a fizetéseik több, mint felénél fizet ilyen módon. A többség (59 százalék) szívesen fizet így, és magabiztosan is használja a készpénzmentes fizetést (67 százalék).
Az alternatív fizetési megoldást nem használók leginkább megszokásból fizetnek készpénzzel (52 százalék).
A készpénzmentes fizetési lehetőségek ismerői elsősorban a családtól, barátoktól, ismerősöktől (44 százalék), valamint az internetről (41 százalék) hallottak a készpénzmentes, alternatív fizetési megoldásokról, és jellemzően online módon szoktak értesülni az új fizetési lehetőségekről (49 százalék).
Az alternatív fizetési megoldásokat megfelelőnek tartják azok a megkérdezettek, akik ilyen módon (is) fizetnek, 84 százalék elégedett a minőségükkel.
A kutatás résztvevői szerint leginkább a banki szolgáltatások terén lenne szükség az alternatív fizetési megoldások minőségének javítására, 82 százalék szerint lenne fontos a fejlesztés ebben a szektorban.
A válaszadókat elsősorban a költségcsökkentési lehetőségek és a költségoptimalizálás (42 százalék), valamint a biztonságosabb rendszerek (41 százalék) ösztönöznék arra, hogy (gyakrabban) használjanak készpénzmentes fizetési megoldásokat.
Azon megkérdezettek körében, akik szerint az alternatív fizetési megoldásoknak van olyan előnye, ami kiemelkedőbb, 37 százalék a gyorsaságot jelölte meg a legfőbb előnynek. A készpénzmentesen (is) fizetők szintén a gyorsaságot jelölték meg legmagasabb arányban (64 százalék), mint az alternatív fizetési mód használatára ösztönző szempontot.
A válaszadók szerint az alternatív fizetési módok népszerűségéhez elsősorban az elfogadóhelyek rugalmassága járul hozzá (57 százalék jelölte meg), az ügyfelek fizetési szokásait pedig leginkább az okostelefonok és az internetkapcsolattal rendelkező eszközök használatának népszerűsége (72 százalék) határozza meg.
Az elektronikus fizetési módok használatának gyakorisága a megkérdezettek többségének (55 százalék) esetén nem változott a járványhelyzet idején és azóta, 35 százalék azok aránya, akik manapság többet fizetnek ilyen módokon.
A kutatás résztvevői között 49 százalék azok aránya, akik jónak, vagy kitűnőnek gondolják pénzügyi ismereteiket. Fejlődni leginkább a takarékoskodás/megtakarítás terén (37 százalék) szeretnének, tudásuk növelését pedig elsősorban elektronikusan elérhető szakmai anyagok, videók segítségével igyekeznek elérni (34 százalék).
Kapcsolódó cikkek
- A 4iG-vel bővült az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége
- ReadyPay – a mobil kártyaelfogadó
- Okostelefonból POS-terminál
- Fintech iparági kerekasztal beszélgetéseket szervezett az EFISZ
- Újabb nagy dobás a Lead Ventures-től
- A vidék elektronikus fizetéssel kapcsolatos helyzetét vizsgálta az EFISZ
- Új pénzküldési szolgáltatást indított a Zen.com
- A ZEN fizetési szolgáltató bejelentette magyarországi indulását
- Kutatás az elektronikus fizetés helyzetéről a COVID-19 világjárvány alatt
- Az Ingenico csatlakozott a Worldline-hoz
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.