Kiderült, hogy kit hallgattunk legtöbbet tavaly a rádióban

forrás: Prím Online, 2022. július 3. 12:56

Ha magnókazettákon tárolná a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a magyar rádiók 2021-es év adásának hanganyagát, akkor több mint 70 ezer kilométer hosszú kazettaszalagon férne csak el, ennyivel majdnem kétszer lehetne körbe tekerni a bolygónkat. Ekkora mennyiségű hanganyag feldolgozása alapján készült az NMHH kutatása, amelyből kiderült, hogy kik a legnépszerűbb előadók a magyar rádiók játszási listája alapján. Sőt, egy készülő elemzés arra is fényt derít, hogy egészen másokat hallgatunk a rádiókban, mint a zenei streaming szolgáltatók felületein.

127 rádióadó adatain alapszik az az év legnépszerűbb előadóit és dalait feltáró kutatás, amelyet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság készített el. A vizsgált rádiók összesen 94 évnyi adást sugároztak 2021-ben, amelynek nagy részét az NMHH is rögzíti.

 

Több mint háromezer dal naponta legalább egyszer műsorra került

A programkategóriák közül leginkább a zenék domináltak. Összesen 45 évnyi zene volt hallható a vizsgált csatornákon. A teljes zenei repertoár 157.154 különböző zeneszámból állt. 120.771 szám egynél több alkalommal volt hallható, ezek 54,6 százaléka magyar 45,4 százaléka külföldi alkotás volt.

 

Az NMHH több mint háromezer olyan zenét regisztrált az év során, amely legalább 365-ször, azaz átlagosan naponta egyszer adásba került. Átlagosan egy zeneszám 3 perc 31 másodperc hosszú és 9,72 éves volt, vagyis továbbra is a régebbi zenék a leginkább kedveltek. A teljes zenei kínálatban 1.522 külföldi és 1.162 olyan magyar előadó szerepelt, akik annyira népszerűek voltak, hogy napi szinten felbukkantak a rádiók műsoraiban.

 

 

A top: Rúzsa Magdi és Ava Max

A magyar zenei toplistát leginkább a pop, a hip-hop és az electronic stílus vezeti, a külföldi lejátszási lista élén a pop mellett szintén nagy teret töltött be az elektronikus zene, viszont kevésbé jelent meg a hip-hop. A legnépszerűbb magyar előadó Rúzsa Magdi volt, akit 57.181-szer játszottak a vizsgált csatornák, őt a Halott Pénz (40.862 lejátszás), a Wellhello (38.265), a Follow the Flow (36.173) és Ákos (26.543) követte. A külföldi előadók közül Ava Max (36.195) volt a legnépszerűbb, a második helyen Dua Lipa (35.003) állt, majd a kanadai The Weeknd (23.928), az angol Ed Sheeran (22.108) és az amerikai Jason Derulo (18.258) alkották a lista első öt helyezettjét.

 

Az öt legnépszerűbb magyar zeneszám sorban a Compact Disco feat. Hősök – Minden Rendben (9.339), a vallásos műsorokat sugárzó adók által közkedvelt Laudate Kórus – Boldogasszony Anyánk (7.273), a Follow The Flow – Régi Mese (7.105), majd a 2020-ban is toplistás Lotfi Begi X Burai – Háborgó Mélység 2 (6.710) végül Rúzsa Magdolna – Szembeszél (6.635) című dala.

 

Egészen más a trend a zenei streaming szolgáltatóknál

Hamarosan megjelenik egy tanulmány a Spotify és a YouTube felhasználók kedvenceiről, amelyből néhány adatot már most közölt az NMHH. A Spotify-on a top20-ban egyenlően oszlanak meg a magyar és külföldi előadók. Sokan vannak köztük, akiket a rádiók alig-alig tűznek a műsoraikra. Az első helyezett például Azahria & DESH, akiket 2021 során több mint 12 milliószor streameltek – ők a rádiók rangsorán a 226. helyen végeztek a magyarok között. Több előadó is van, akiket a rádiók szinte teljes mértékben mellőznek, annak ellenére, hogy Spotify-on milliós elérést produkálnak. Ilyen az 5. helyezett ALEE, akit 3,9 milliószor hallgattak a magyarok az online platformon, a rádiók viszont csak 26-szor tették adásba.

 

A YouTube-on a magyar előadók sokkal népszerűbbek, mint a külföldiek. A legnépszerűbb, 90 millió feletti megtekintéssel G.w.M, aki a rádiókban csupán 79 műsorba szerkesztették be. A Nemazalány & Szofi – Üres Szívek dalát játszották le a magyar YouTube-felhasználók a legtöbbször 2021-ben – majdnem 19 milliószor –, míg a rádiós lista 756. helyére került. A rádiós toplistákról ismert Follow the Flow (rádiós lista: 4. hely, Youtube lista: 8. hely), Halott Pénz (r:2, Y:11) és Bagossy Brothers Company (r: 10, Y:17) viszont itt is befutó lett. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 11:36

Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN

A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.

2024. május 2. 09:55

Megérkeztek a HMD legújabb nyomógombos telefonjai

Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a ​ vállalat ugyanis épp most mutatta be legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből. A három kis nyomógombos csoda a szivárvány színeiben érkezik, 23 990 Ft fogyasztó árról indulva.

2024. május 1. 16:10

Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja.  A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.

2024. május 1. 13:48

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14