Ultragyors e-töltő hálózatba ruház be a Siemens és a Volkswagen
A hálózatot építő és működtető Electrify America beruházó partnereivel együtt azt tervezi, hogy az Egyesült Államokban és Kanadában 1800 helyszínen 10 ezer gyorstöltő állomást telepít 2026-ra. A vállalat nemcsak töltő-infrastruktúrájának földrajzi lefedettségét fogja ezzel megduplázni, hanem a szolgáltatás kényelmét és színvonalát is jelentősen továbbfejleszti.
Első, külső befektetőjét és az ambiciózus tervek megvalósítását segítő, stratégiai technológiai partnerét üdvözölheti a Siemensben az Electrify America. A Volkswagen pedig New Auto stratégiájával összhangban fektet a vállalatba, amelynek értelmében minden más autógyártónál nagyobb lendülettel ruház be a nyílt gyorstöltő hálózatok fejlesztésébe világszerte.
Az e-mobilitás teljes spektruma
A Siemens ezzel eddigi egyik legnagyobb külső beruházását valósítja meg a közlekedés villamosítása terén, és az e-mobilitási töltő-infrastruktúra teljes körű szolgáltatójaként fogja támogatni az Electrify Americát hálózatának bővítésében. A Siemens a csúcstechnológiás töltőkkel és szoftvermegoldásokkal szolgáltatások teljes spektrumát kínálja nemcsak nyilvános, hanem otthoni és pályaudvari töltő-infrastruktúrák kialakításához és működtetéséhez is.
A következő tíz évben az Electrify America összesen 2 milliárd dollárt fordít majd a kibocsátásmentes járműveket kiszolgáló országos hálózat kiépítésére és népszerűsítésére, így amerikaiak milliói fogják megismerni az elektromos közlekedés előnyeit.
Világszerte hasonló trend bontakozik ki, a Volkswagen európai, kínai és egyesült államokbeli partnereivel közösen 2025-re mintegy 45 ezer nagy teljesítményű töltőpont kiépítését tervezi.
A Siemens aktív szereplő az e-töltés piacán, nemrég jelentette be például, hogy részesedést szerzett a vezetéknélküli töltési technológiát fejlesztő WiTricity vállalatban.
Kapcsolódó cikkek
- Ipari analitikai céget vett a Siemens
- Célkeresztben a vezeték nélküli autótöltés
- Eszközadatok: A „csináld magad” a múlté
- Hibaanalízis mesterséges intelligenciával
- Újabb megoldás segíti az áramhálózat digitalizációját
- A Siemens Mobility akkumulátoros vonatokat szállít Dániába
- Növénytermesztés a víz alatt
- 3D nyomtatással lép a cipőgyártás a digitális jövőbe
- Űrinfrastruktúra-elemeket terveznek a Siemens szoftverével
- Feltalálók, szabadalmak és innovációs erő nyújt versenyelőnyt a Siemensnek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.