Elérhetővé tette a Profession.hu a cégekről szóló munkavállalói értékeléseket
Az elmúlt hónapok során az álláskeresőknek lehetőségük nyílt jelenlegi vagy korábbi munkahelyük minősítésére a Profession.hu felületén, amelynek eredményeként összeállt egy olyan céges értékeléseket tartalmazó oldal, ahol a legtöbb magyar vállalat megtalálható. Már 2 600 olyan munkahely szerepel az adatbázisban, amely legalább 3 különböző felhasználótól kapott visszajelzést. Az álláskeresési portál célja olyan, munkaadói moderálás nélkül közvetített értékelések közzététele, amelyek valós munkavállalóktól származnak; a véleményezők kilétét megőrzik – a felületen név nélkül lehet pontozni.
A toborzás és az álláskeresés során is különösen fontos, hogy a munkáltatók és munkavállalók számára minél több releváns információ álljon rendelkezésre: így megalapozottabb döntést hozhatnak a felek, valamint jelentős mennyiségű időt és erőforrást takaríthatnak meg a felvételi folyamatok során. Magyarország leglátogatottabb tematikus állásportáljaként a Profession.hu küldetésének tartja, hogy olyan innovatív eszközök segítségével kösse össze a munkaadókat és az álláskeresőket, amelyek a lehető legtöbb minőségi információt biztosítják a szereplők számára.
A felületen keresztül azok a felhasználók adhatnak le a munkahelyekre vonatkozóan értékeléseket, akik a profiljuk alapján korábban ott dolgoztak, vagy jelenleg is munkaviszonyban állnak az adott céggel. A munkavállalók különböző szempontok szerint értékelhetik munkahelyeiket: minősíthetik a bérezést, juttatást, a munkakörnyezetet, a munka és magánélet egyensúlyának megvalósulását, sőt, még a főnököket is. Ezen felül nyilatkozhatnak arról is, hogy mennyire ajánlanák a vállalatot másoknak; az ott végzett munkára vonatkozóan is adhatnak le értékelést: változatos, izgalmas vagy éppen monoton, nagy felelősséget igénylő, rugalmas, szakmai kihívásokkal teli, illetve véleményezhetik a munkahely további adottságait is.
Jelenleg már több mint 37 000 ezer leadott értékelés érhető el az oldalon, amely több mint 26 000 egyedi munkavállalótól származik. A portálon szereplő összes aktív hirdetés 40 százalékánál szerepel a hirdető céghez tartozó értékelési információ.
Miért jó a cégeknek az értékelések megjelenése?
Az egyes kollégák értékelései összesítve jelennek meg az ún. cégoldalakon, így az álláskeresők a számukra releváns részleteket kaphatják az adott munkahelyről. Az összegyűjtött értékelések alapján a munkakeresők egy profilt látnak a munkahelyekről, olyan információkkal, amelyek segítségükre lehetnek a döntésben, hogy a számukra legideálisabb állásra jelentkezzenek. Ezáltal egyrészről a munkáltatóknak a felület egy ingyenes, közvetett kommunikációs platformmá válhat, másrészről pedig a munkaadói oldalon hatékonyabb lehet a toborzási folyamat. A munkáltatók szerkeszthetik is az állásportálon a felületeiket, megadhatnak plusz információkat, közösségi felületekre vezető linkeket vagy akár fotókat és videókat is a cégre vonatkozóan.
„Tapasztalataink alapján a munkahelykeresés esetében is igaz, hogy több részlet ismeretében jobb döntést hozhatunk: minél több információ áll az álláskereső rendelkezésére, annál megalapozottabb döntést tud hozni az elhelyezkedésnél, így megtalálhatja a számára legmegfelelőbb állást és céget – ezt kutatásaink is alátámasztják” – magyarázza Somogyi-Vass Eszter, a Profession.hu senior termékmenedzsere.
Kapcsolódó cikkek
- Hatékony home office vagy jogellenes megfigyelés
- A metaverzumban erősít a Profession.hu
- Bejelentették Magyarország egyik legnagyobb állásbörzéjét
- A dolgozók 32 százalékát ösztönzi munkahelyváltásra a home office lehetősége
- Ezrek látogattak el a hibrid Műegyetemi Állásbörzére
- A terjedő távmunkavégzés egy lépés a globális munkaerőpiac felé
- Ezeket a készségeket várják el a cégek a jelentkezőktől
- A MI egyre elterjedtebb a toborzásban, de a személyes találkozót nem válthatja ki
- 70 százalékkal emelkedett az álláshirdetések száma tavaly óta
- Biztató jelek: 2020 negyedik negyedévére stabilizálódott a hazai álláspiac
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.