Az ABB új szolgáltatásszerű megoldással segíti a vállalatokat

forrás: Prím Online, 2022. július 11. 10:02

Bár a háttérben eddig soha nem látott energiaár-emelkedések tapasztalhatók, az ABB kibővíti Ability Energy Manager energiagazdálkodási megoldását az új Matching verzió bevezetésével, amely lehetővé teszi, hogy a vállalkozások „összeegyeztessék” energiafogyasztásukat a megfelelő döntésekkel, így létesítményeiket energiahatékonyabbá és környezetbarátabbá tehetik.

A koncepciót az ABB 2021 Startup Challenge nyertes vállalata, a Tallarna tervezte. Ebben a világméretű versenyben digitális startupok mérik össze erejüket, hogy innovatív megoldásokat találjanak arra, hogyan használhatják ki az átütő technológiákat a kereskedelmi épületek és az ipari energetikai alkalmazások. Az épített környezettel foglalkozó klímatechnológiai vállalat, a Tallarna AI-platformján keresztül energiatakarékossági döntéstámogatást, biztosítást és finanszírozási szolgáltatásokat nyújt.

 

Az ABB és a Tallarna közösen alkotta meg ezt a szolgáltatásszerű megoldást, hogy lehetővé tegye az érdemi éghajlatvédelmi fellépést az ipari környezetben. Az ABB Ability Energy Manager – Matching megoldás segít a kereskedelmi és ipari létesítmények energiafogyasztásért felelős üzemeltetőinek a fogyasztás nyomon követésében, valamint az energiafelhasználási és a környezetvédelmi célok elérésében. Egy egyszerű, intuitív felületen keresztül a felhasználók értékelhetik az épületeik energiafogyasztási adatait, összehasonlíthatják azokat az azonos területen található hasonló létesítményekkel, és azonosíthatják az energiacélok eléréséhez szükséges ajánlott fejlesztéseket.

 

 

„A tulajdonosok és az üzemeltetők számára rendkívül nagy kihívást jelentenek a kereskedelmi épületek és ipari létesítmények, mivel nekik a növekvő energiaköltségek és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére vonatkozó kötelezettségvállalásaik között kell egyensúlyozniuk” – jelentette ki Giuseppe Casagrande, ABB Smart Power globális vezetője. „Sok ügyfelünk jelezte már, hogy nem rendelkeznek olyan eszközökkel, amelyekkel megfelelően nyomon követhetnék, hogy mennyi energiát használnak és pazarolnak. Ez az energia-összeegyeztető megoldás olyan adatokhoz biztosít hozzáférést, amelyek azért szükségesek, hogy az energiahatékonyság javítása, a költségek csökkentése és a környezeti hatások csökkentése érdekében megalapozott döntések születhessenek.”

 

„Az intelligens energiamegtakarításhoz kollektív megközelítésre van szükség, amely a projektkockázat és a pénzügyi megvalósíthatóság mellett az épületgépészeti adatokat is figyelembe veszi. Az ABB Matching megoldása izgalmas lépést jelent, mivel a kézzelfogható kibocsátás- és számlacsökkentés eléréséhez szükséges, világos ütemtervet nyújt a felhasználóknak” – tette hozzá Tim Meanock, a Tallarna vezérigazgatója.

 

Az ABB Ability Energy Manager – Matching hatékony megoldást jelent a vállalkozások számára, hogy teljes és részletes képet kapjanak energiafogyasztásukról a felhasználás során - és összhangba hozzák azt energiacéljaikkal a hatékonyság biztosítása érdekében. Ez optimalizált épületüzemeltetést, csökkentett fogyasztást és alacsonyabb energiaköltségeket eredményez, ugyanakkor a környezetvédelmi célokat is megvalósítja. A fő jellemzők közé tartozik a helyi energiahatékonyság összehasonlítása más hasonló épületekkel, a zöld beruházási lehetőségek beazonosítása, valamint az ABB energiagazdálkodási szakértői csapatának folyamatos tanácsadási szolgáltatása.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01