Összefognak a nagyágyúk a bolygónkért
A Panasonic-kal és a Hitachi Energy-vel is együttműködik a zöldebb jövő érdekében az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető Schneider Electric. Az IDC nemrégiben végzett kutatása szerint a vállalatok mindössze 7 százaléka teljesíti fenntarthatósági terveit, ugyanakkor az ügyfeleik több mint 40 százaléka elvárja, hogy üzleti partnerei stratégiai támogatást nyújtsanak környezetvédelmi céljaik eléréséhez. Ez azt jelenti, hogy a vállalkozások számára egyértelmű üzleti lehetőséget jelent, ha fenntartható, rugalmas megoldásokkal bővítik portfóliójukat, emellett pedig nagy lépést tehetnek a nettó zéró kibocsátás eléréséhez a saját maguk és ügyfeleik esetében is.
Ne fűtsünk feleslegesen!
A Schneider Electric az elmúlt időszakban több olyan megállapodást és kezdeményezést jelentett be, amelyek révén a világ meghatározó vállalkozásai és a cég partnerei egyesíthetik erőfeszítéseiket a zöldebb jövő érdekében.
Ennek egyik meghatározó lépése, hogy lehetővé tették a helyiségenkénti fűtésvezérlést. A lakás fűtése nagy energiaterhelést jelenthet, különösen télen vagy a régebbi, rosszul szigetelt otthonok esetében. Ráadásul további aggodalmakat okozhatnak a lakástulajdonosoknak az emelkedő áramszámlák is. A helyiségek egyedi fűtése sokkal hatékonyabb módja annak, hogy csak a használatban lévő helyiségekben legyen kellemes hőmérséklet. Éppen ezért integrálták a Schneider Electrichez tartozó Drayton márka Wiser okosotthon rendszerét és a Panasonic hőszivattyús megoldásait, amelyek így a hagyományos gázkazánok alternatíváját kínálják az intelligens és fenntartható otthonra vágyók számára. Az innováció kísérleti jelleggel egyelőre az Egyesült Királyságban lesz elérhető.
Szélesedő kínálat, több lehetőség a „zöldebbé” válásra
Egy másik együttműködés a megújuló energiaforrások, az adatközpontok, a bányászat és más ipari szegmensek projektjeinek megvalósításában nyit új lehetőségeket. A Schneider Electric és a Hitachi Energy, az energiaátviteli, -elosztási és a hálózat automatizálási megoldások piacán meghatározó vállalat megállapodása kapcsán mindkét cég arra számít, hogy az összefogásuk révén kialakuló ökoszisztéma előnyöket biztosít az ügyfeleik számára a teljes működési életciklusuk során, beleértve a holisztikusabb kínálatot, a megerősített ellátási láncot és a nagyobb hatékonyságot.
A Schneider Electric a Hitachi Energy nagyfeszültségű portfólióját, míg a Hitachi Energy a Schneider Electric középfeszültségű portfólióját használhatja fel az átfogóbb kínálat érdekében.
Kapcsolódó cikkek
- Energiamegtakarítással törhetne Budapest az élre
- Zöld versenyt hirdet a Schneider Electric
- Hogyan lehetnek még zöldebbek épületeink?
- Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric „zöld” programjához
- Nagy a lemaradás az IT infrastruktúra fenntarthatóbbá tételében
- Csúcstechnológiával csökkentik kibocsátásukat a legfejlettebb ipari cégek
- A jelenlegi 2-3-szorosára kellene gyorsítani az épületfelújítások ütemét Európában
- Melbourne-i győztesek a budapesti esettanulmányi versenyen
- Újgenerációs csomagolóanyag a zöldség-gyümölcs szektorban
- Felgyorsulhat a környezetszennyező SF6 gáz kivezetése a piacról
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.