Az ABB együttműködik a Microsofttal az energiahatékonyság terén
Az ABB bejelentette, hogy a Microsoft csatlakozott az ABB által kezdeményezett Energiahatékonysági Mozgalomhoz (Energy Efficiency Movement).
Az ABB által 2021 márciusában indított #energyefficiencymovement több érdekelt felet tömörítő kezdeményezés, amelynek célja a figyelemfelkeltés és a cselekvés ösztönzése az energiafogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése, valamint az éghajlatváltozás elleni küzdelem érdekében. Az ABB felkéri a vállalatokat, hogy csatlakozzanak a mozgalomhoz, és tegyenek nyilvános, másokat is cselekvésre ösztönző kötelezettségvállalást. A Microsoft az egyik legnagyobb vállalati partner, amely eddig csatlakozott a kezdeményezéshez.
Az iparban egyre sürgetőbbé válik az energiahatékonyság kérdése, mivel a vállalatok – a növekvő energiaköltségek, valamint az ügyfelek, a munkavállalók és a kormányok által a fenntarthatóság érdekében kifejtett nyomás hatására – a dekarbonizáció lehetőségeit keresik. Az ABB megbízásából nemrégiben készült felmérés szerint az energiahatékonyság világszerte az első helyen áll a vállalati vezetők által kitűzött célok listáján. A felmérésből kiderült, hogy a megkérdezett ipari vállalati vezetők 89 százaléka a következő öt évben növelni kívánja a működésük energiahatékonyságának javítását célzó beruházások volumenét, 54 százalékuk pedig a nettó nulla kibocsátás elérését tűzte ki célul ebben az időszakban.
„A legzöldebb energia az az energia, amelyet soha nem használunk fel” – nyilatkozta Tarak Mehta, az ABB Hajtások üzletágának vezetője. „Mivel a világon előállított villamos energiának a 45 százalékát az épületekben és az iparban alkalmazott villanymotorok meghajtására használják, az energiahatékonyság javítása alapvető stratégiai cél az éghajlatváltozás elleni küzdelemben. A digitálisan összekapcsolt, energiahatékony megoldások kulcsfontosságú szerepet játszanak abban, hogy felgyorsítsuk a haladás ütemét az energiahatékonyság javítása terén, ezért nagy örömömre szolgál, hogy a Microsoft és az ABB közösen törekszik arra, hogy nagyobb energiahatékonyságot tegyenek lehetővé a saját és az ügyfeleink működésében.”
„A Microsoft csatlakozik az ABB által kezdeményezett „Energiahatékonysági Mozgalomhoz”, hogy ezáltal is világszerte hozzájáruljon az energiahatékonyság növeléséhez, illetve a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez” – nyilatkozta Elisabeth Brinton, a Microsoft fenntarthatósági ügyekért felelős alelnöke. „A Microsoft elkötelezte magát amellett, hogy 2030-ra karbon-negatívvá válik, és 2025-re kizárólag 100 százalékban megújuló villamos energiát használ, amely célok jól illeszkednek mind az ABB, mind az Energiahatékonysági Mozgalom célkitűzésihez. Mindez további támogatást jelent a már meglévő együttműködésünk számára, és célunk segíteni a gyártási, a közlekedési és a városfejlesztési ágazatokban működő ügyfeleinket, hogy működési területükön jobb döntéseket hozzanak, és jelentős hatékonyságnövekedést érjenek el.”
Az ABB a maga részéről 2021-ben mintegy 28 százalékkal csökkentette a működéséből származó üvegházhatású gázok kibocsátását az előző évhez képest. Az ABB 2030-ig szóló átfogó fenntarthatósági stratégiájában megerősítette, hogy az évtized végére eléri a szén-dioxid-semlegességet. Saját tevékenységére vonatkozó célokon túl az ABB azt is vállalta: támogatni kívánja az ügyfeleit abban, hogy 2030-ig, évente legalább 100 megatonnával csökkentsék CO2-kibocsátásukat, ami 30 millió belső égésű autó közúti forgalomból való kivonásának felel meg. A partnerekkel, köztük a Microsofttal, a Deutsche Post DHL Grouppal és az Alfa Lavallal folytatott együttműködés révén, az ABB az Energiahatékonysági Mozgalom keretében azzal a céllal fogja össze a hasonlóan gondolkodó iparági vezetőket, hogy felgyorsítsa a dekarbonizációra irányuló erőfeszítések ütemét.
Miután a két fél a közelmúltban ünnepelte az ABB Ability, azaz az ABB digitális megoldások portfóliójának keretében folytatott ötéves, sikeres együttműködésüket, az Energiahatékonysági Mozgalomra vonatkozó mostani bejelentés tovább erősíti a Microsoft és az ABB azon közös, a technológia határait kitoló erőfeszítéseit, amelyek elősegítik az ügyfelek számára a fenntarthatóság kérdésének megoldását. A Microsoft Azure platformszolgáltatási képességet, valamint a mesterséges intelligencián és a gépi tanuláson alapuló analitikát, a felhőalapú számítástechnikát és a peremhálózati („edge”) technológiákat használva az ABB Ability megoldásai számos olyan ipari felhasználási esetet támogatnak, amelyek segítenek a vállalatoknak optimalizálni az energia felhasználását a hajtásláncokban, a létesítményekben és más fizikai eszközökben. Az ABB új fehér könyvében (white paper) rávilágít néhány lehetőségre, amelyeket a digitalizáció és az ipari dolgok internete (IIoT) kínál az energiahatékonyabb működés megvalósításában.
Kapcsolódó cikkek
- A Microsoft Azure-ügyfelek közvetlen, egyszerűsített hozzáférést kapnak Oracle adatbázisokhoz
- Hetedik éve sikeres az ABB női esélyegyenlőséget célzó mentorprogramja
- Inspire: Szuverenitás a felhőben, innovációk az űrből
- ABB: Erős kereslet és jó működési teljesítmény
- Új szolgáltatásokkal, frissített specifikációkkal megérkezett a Surface Laptop Go 2
- Az ABB Ability digitális megoldásai segítenek a CERN-nek
- Az ABB új szolgáltatásszerű megoldással segíti a vállalatokat
- Itt a válasz a növekedő energiaárakra: három jövőálló eszköz
- Az ABB E-mobility megnyitotta eddigi legnagyobb DC villámtöltőket gyártó üzemét
- Összefog az ABB és a Contro-Net
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.