Bírságot szabott ki a Médiatanács a Metropol koldustérképe miatt
Kirekesztésre alkalmas tartalomnak minősítette a Metropol hajléktalanokról szóló cikkét és negyedmillió forintos bírságot szabott ki a lap kiadójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa.
A hatóság a júniusban elindított eljárása során megállapította, hogy a Metropol napilapban és annak online felületén 2021. augusztus 25-én közzétett, „Olvasóink panaszai alapján: Itt a nagy koldustérkép! Hol zaklatják a kéregetők a járókelőket?” című cikkeiben megsértette a kirekesztésre alkalmas médiatartalmak közzétételét tiltó törvényi rendelkezést. A cikkek azt a látszatot kelthették, hogy a hajléktalanok körében általános jelenség az agresszív, a járókelőket zaklató magatartás, ezáltal alkalmasak lehettek a fedél nélkül élő emberek megbélyegzésére. A Médiatanács a Metropol kiadóját, a Mediaworks Hungary Zrt.-t összesen 250 ezer forint bírsággal sújtotta és a jogsértésről közlemény közzétételére kötelezte.
A testület szabálytalanságot tárt fel a Rádió1 médiaszolgáltatójánál is. A rádió egy márciusi adáshéten nem sugárzott közlekedési híreket, megsértve ezzel a műsorstruktúrára vonatkozó kötelezettségvállalását, amiért összesen 80 ezer forint bírságot kapott.
Kapcsolódó cikkek
- Tévézési szokásainkat vizsgálta az NMHH
- Mobilszolgáltatók forgalmi adatait elemezte az NMHH
- Figyeli az emelt díjas szolgáltatások piacát az NMHH
- Megduplázott támogatással segíti az elavult mobilok lecserélését az NMHH
- Kiderült, hogy kit hallgattunk legtöbbet tavaly a rádióban
- Erőszakos mese miatt bírságolta meg a közrádiót a Médiatanács
- Vizsgálják az 5G-hálózatok elektromágneses sugárzását
- Már nem küldünk egymilliárd SMS-t, de többet telefonálunk
- 2 éves gyerek és 85 éves idős ember is használja a netet
- Megújult összetételben tartotta meg első ülését az NMHH Gyermekvédelmi Internet-kerekasztala
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.