Így nézhet ki a tenger melletti légiközlekedés jövője
A világ lakosságának 40 százaléka tengerparti településeken él. Számukra az amerikai REGENT innovatív elektromos siklói elsőként kínálnak majd biztonságos, olcsó, nagy sebességű és kibocsátásmentes mobilitási megoldást.
Az ismert légpárnahatást hasznosító tengeri sikló (seaglider) kizárólag vízen közlekedik, útja során azonban három üzemmód között vált – a kikötőben klasszikus vízi járműként a törzsén lebeg, indulás és érkezés közben viszont már szárnyashajóként, óránként 40 csomós (74 kilométeres) sebességgel szeli a habokat, úti célját pedig pár méterrel a hullámok felett, óránként közel 300 kilométeres sebességgel száguldó repülőgépként közelíti meg.
A repülőgépek nagy sebességét és kényelmét az elektromos járművek alacsony üzemeltetési költségeivel és klímabarát működésével egyesítő siklót a hidroprofilok, az elosztott elektromos meghajtás és a repülőgépes fly-by-wire vezérlés különbözteti meg a hagyományos légpárnás járművektől. Együttesen ezek a megoldások biztonságos kikötői manőverezést, fokozott hullámtűrést és kényelmes utazási élményt eredményeznek. Utóbbihoz a csendesebb működés is hozzájárul: az átlagos repülőgépeknél 30 decibellel halkabban repíti 12 utasát és a 2 fős személyzetét. A sikló hatótávolsága megközelíti a 300 km-t, melyet a következő generációs akkumulátorokkal 500 km-re terveznek bővíteni.
A tengeri sikló fejlesztéséhez a Siemens portfóliója biztosítja a mérnöki tervezőeszközöket, amelyeket a REGENT 2020-as alapítása óta használ. A felhőben, szolgáltatásként elérhető Xcelerator as a Service ugyanis pontosan illeszkedik a légi és a vízi szállítmányozás szereplőit kiszolgáló, digitális vállalatként indult startup stratégiájába.
A REGENT közlése szerint már 325 seaglidert előértékesítettek világszerte, melyek a terv szerint 2025-től léphetnek szolgálatba.
Digitális átalakulásukat az autóipartól az űriparig kis- és nagyvállalatok egyaránt gyorsítják a Siemens Xcelerator platformjával, amely a digitális ikrek technológiáján keresztül is segíti, hogy az ambíciózus tervből jól működő késztermék szülessen.
Kapcsolódó cikkek
- A Siemens Mobility bemutatja a vasút jövőjét
- A Siemens támogatásával épül a világ legnagyobb szuperkondenzátor gyára
- A Siemens termosztátja szén-dioxid szenzorral őrzi a levegő minőségét
- A Rolls-Royce és a Hyundai Motor Csoport tovább javítja a fejlett légiközlekedést
- E-autózásban erősít a Brau Union
- Ultragyors e-töltő hálózatba ruház be a Siemens és a Volkswagen
- Ipari analitikai céget vett a Siemens
- Nemzetközi díjjal tüntették ki a HungaroControlt
- A legújabb fejlesztéseit mutatta be Madridban a HungaroControl
- Célkeresztben a vezeték nélküli autótöltés
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.