Gázpara: egyre többen érdeklődnek a klímák fűtési funkcióiról
A nyári időszakban rengetegen fordultak klímatelepítő szakemberekhez. Sokan csak egyszerű karbantartást kértek, hogy biztosíthassák készülékük megfelelő működését, de ennél is többen vásároltak idén új berendezést ingatlanukba. Ami furcsa, hogy ebben az évben – a hőség ellenére – megugrott a hűtés helyett inkább fűtésre optimalizált klímák iránti érdeklődés is.
Nem csoda, hogy nagy a kereslet a klímaberendezésekre, a Fisher Klíma által finanszírozott, országos reprezentatív felmérésből kiderült, hogy a forró nyári időszak komoly hatással van a magyarokra: a válaszadók 67%-a tartja magát kimerültebbnek, 43%-uk pedig ingerlékenyebbnek mondja magát, mint általában és 28%-uk még stresszesebb is ilyenkor. Idén viszont nem csak a forró hőmérséklet elleni védekezés motiválta a klímavásárlókat. Nemrég ugyanis egy eddig nem tapasztalt jelenségre lettek figyelmesek az iparági szakértők: az emberek ki szeretnék küszöbölni a „gázfüggőségüket”, már nem csak a klímák hűtési funkcióiról érdeklődnek, nő a kereslet a kifejezetten fűtésre optimalizált berendezések és nagyobb méretű, energiatakarékos hőszivattyúk iránt is.
„Hazánkban még mindig a gázfűtés a legelterjedtebb módszer, de egyre többen keresik az ezt kikerülő megoldásokat” – fogalmaz Váradi György lakossági klímaszakértő, a Fisher Klíma vezetője. A hagyományos készülékek 0, legfeljebb -5 Celsius fokos külső hőmérsékletig alkalmasak fűtésre, ebből adódik, hogy ezekkel a berendezésekkel csak az átmeneti, őszi-tavaszi időszakokban lehet megbízhatóan és rendkívül energiatakarékosan fűteni. A kifejezetten fűtésre tervezett oldalfali berendezések akár -20 °C alatt is használhatók, a teljes ingatlant ellátó hőszivattyúk pedig még -28 °C környékén is kedvező üzemeltetési költséggel tudnak működni. Tehát még ilyen körülmények között is képesek 1 kW elektromos energiából több mint egy kW fűtési energiát előállítani. A hazánkban gyakori +7-9 °C környékén ez akár 1 kW áramból 4-5 kW fűtési energiát is jelenthet.
Milyen klímát érdemes választani, ha fűteni is akarunk a berendezéssel?
Ha nem csak az átmeneti időszakban, de télen is szeretnénk fűtésre használni a klímaberendezésünket, akkor -5 °C-nál alacsonyabb külső hőmérsékletre is fel kell készülni. Ilyen körülményekre inverteres klímaberendezést kell választanunk. Ezek a készülékek a bevitt elektromos áram akár 4-6-szorosát is képesek leadni fűtési energiában.
A szakember szerint három szint létezik, melyekből válogathatnak az emberek, igényeiktől függően:
1. Alapvetően hűtésre tervezett, de fűteni is képes berendezések (+5 °C-ig fűtésre is ajánlott);
2. Teljes szezonban fűtésre alkalmas berendezések, akár -22 °C-ig, közepes fűtési hatásfokkal;
3. Fűtésre optimalizált, kifejezetten hidegben is magas hatásfokú berendezések.
Kapcsolódó cikkek
- Titkos fegyver a rezsicsökkentésben: a LED izzó
- Így kerülhetjük el, hogy problémát okozzon a légkondink
- Újrahasznosítják a vonatok fékezésekor keletkezett energiát Lengyelországban
- Milyen technológiákkal lassíthatja a villamosenergiai szektor a globális felmelegedést?
- Az otthon termelt áram lenne a tökéletes alternatíva az energiafüggőségre?
- A jövő energiavilágára készülnek az Észak-Dunántúlon
- Klímaberendezéseket adományozott a Panasonic a Semmelweis Egyetem gyermek-tüdőgyógyászatának
- Két évre szóló szerződést kötött a MÁV villamosenergia beszerzésére
- Megindultak a magyar cégek a napelemekért
- Egy magyar techcég megszűnteti a megújuló energiák időjárásfüggőségből fakadó kockázatát
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.