100%-ban hidrogénnel üzemeltetett útvonalon jár a Coradia iLint
Az Alstom, az intelligens és fenntartható mobilitás globális vezetője bejelentette, hogy a világ első hidrogénvonata, a Coradia iLint újabb történelmi mérföldkőhöz érkezett az alsó-szászországi Bremervörde városában.
A vonat mostantól a világ első, 100%-ban hidrogénnel működő vonatútvonalán közlekedik utasforgalomban. A regionális vonat csak gőzt és kondenzvizet bocsát ki, miközben alacsony zajszint mellett üzemel. A 14 üzemanyagcellás meghajtású jármű a Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen (LNVG) tulajdonában van. Az LNVG már 2012-ben elkezdte keresni a dízelüzemű vonatok alternatíváit, és ezzel lendületet adott a vonatok németországi fejlesztésének. A világpremier további projektpartnerei az Elbe-Weser vasúti és közlekedési vállalat (evb) és a Linde gáz- és gépipari vállalat.
"A kibocsátásmentes mobilitás a fenntartható jövő biztosításának egyik legfontosabb célja, és az Alstom egyértelmű kitűzése, hogy világelső legyen a vasúti alternatív meghajtási rendszerek terén. A világ első hidrogénvonata, a Coradia iLint a legmodernebb technológiával kombinált zöld mobilitás iránti egyértelmű elkötelezettségünket mutatja. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy ezt a technológiát egy világpremier keretében, nagyszerű partnereinkkel együtt sorozatüzembe állíthatjuk" – mondta Henri Poupart-Lafarge, az Alstom vezérigazgatója és igazgatótanácsának elnöke.
A Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde és Buxtehude közötti útvonalon az evb az LNVG megbízásából 14 hidrogénüzemű Alstom regionális vonatot üzemeltet majd, amelyek fokozatosan felváltják a 15 dízelvonatot. Ezeket minden nap, éjjel-nappal a Linde hidrogéntöltő állomáson tankolják majd. Az 1000 kilométeres hatótávolságnak köszönhetően az Alstom Coradia iLint típusú, emissziómentes üzemű modelljei egész nap egyetlen hidrogéntartállyal tudnak közlekedni az evb hálózatán. 2018 szeptemberében egy közel két évig tartó sikeres próbaüzem zárult le két előszériás szerelvény segítségével.
Számos ország számos villamosítási projektje ellenére az európai vasúthálózat jelentős része hosszú távon nem lesz villamosított. Sok országban még mindig számos dízelüzemű vonat van forgalomban, Németországban például több mint 4000 darab.
Az Alstom jelenleg négy szerződést kötött hidrogén üzemanyagcellás regionális vonatokra. Az első 14 Coradia iLint vonatra vonatkozik a németországi Alsó-Szászország régióban, a második pedig 27 Coradia iLint vonatra a frankfurti metropoliszban. A harmadik szerződés Olaszországban köttetett, ahol az Alstom 6 Coradia Stream hidrogénvonatot épít Lombardia régióban – további 8 vonatra szóló opcióval –, míg a negyedik szerződés Franciaországból való, 12 Coradia Polyvalent hidrogénvonatra, amelyeket négy különböző francia régióban osztanak szét. A Coradia iLint-et sikeresen tesztelték többek között Ausztriában, Hollandiában, Lengyelországban és Svédországban is.
Kapcsolódó cikkek
- ABB segítséggel gyorsul az észak-balatoni vasútvonal
- Az Alstom digitális jelző- és biztosítóberendezéseket szállít Görögországba
- Az első hidrogénüzemű vonat Bajorország számára
- Magyarországon is létszámbővítést tervez az Alstom
- Együttműködés a vasúti kiberbiztonság erősítése érdekében
- Az Alstom szállíthatja az Egyesült Királyság első hidrogénhajtású vasúti flottáját
- A Deutsche Bahn az ABB vontatási technológiáját választotta
- Világpremier: A DB és a Siemens bemutatják az első önvezető vonatot
- A Siemens Mobility 3,4 milliárd dollár értékben szerződött egy amerikai vasúttársasággal
- Közel 700-an regisztráltak a Nagy Vasúti Kvíz elődöntőjére
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.