Nyakkendő nélkül beszél az UniCredit a fenntarthatóságról
Elindult az UniCredit Bank fenntarthatósági podcastsorozatának harmadik évada. Azt, hogy mekkora igény van arra, hogy bárki számára könnyen befogadhatóan beszélgessünk a fenntarthatóságról, az ESG-ről, annak emberi oldalairól, etikai követelményeiről és az átláthatóságról, mi sem igazolja jobban, mint hogy a „Pénzügyekről nyakkendő nélkül” sorozat korábbi adásait évadonként 100 ezernél is többen hallgatták meg. Az új évadban többek között vállalatirányításról, nemek közötti egyenlőségről és az etikus vállalati működésről is szó esik.
Az új sorozat egyes részeiben – a korábbi évadokhoz hasonlóan – a téma banki szakértői beszélgetnek Mihálovits András gazdasági újságíróval, rádiós műsorvezetővel. Az új évadban az ESG vállalatirányítási aspektusairól, például a nemek közötti egyenlőségről, a megfelelőségről és az etikus vállalati működésről is szó esik.
„Az ESG kiemelt szerepet tölt be bankunk működésében, mindennapjaiban. Szeretnénk, ha nemcsak kollégáink, de partnereink, ügyfeleink, versenytársaink és minden fenntarthatóság iránt érdeklődő ember megismerné az általunk már kipróbált, működő, nálunk már gyakorlattá vált mechanizmusokat, melyek segíthetnek a fejlődésben, szemléletváltozásban” – fogalmazott az új évaddal kapcsolatban Anschau János, az UniCredit Bank Operatív divíziójának vezetője.
Mit érdemes tudni az ESG „G” (governance), azaz vállalatirányítási területéről?
Anschau Jánostól – aki egyben az UniCredit Bank egyik fenntarthatósági nagykövete is – az első adásban megtudhatjuk, hogy az ESG “G”, governance, azaz vállalatirányítási területe olyan kezdeményezések színtere, amelyek elősegítik a bank transzparens, etikus működését, legyen szó akár a munkavállalók fejlődési lehetőségének megteremtéséről, a nemek közötti egyenlőség vagy a generációk közötti tudástranszfer elősegítésének intézményi kereteiről, szabályairól. Szintén ide tartoznak azok az eljárások, amelyek a fenntarthatósági elvek betartását és monitorozását szolgálják a szervezeten belül. Ha egy vállalat saját működésében következetesen valósítja meg ezeket az elveket, az kiszámítható, tisztességes és az egyenlőséget támogató légkört biztosít dolgozóinak. A fenntartható vállalati kultúra egy cég ügyfeleire, partnereire is kihat és olyan, mások által követendő példát ad, amely az egész vállalati szférára kedvező hatással lehet.
Munkahelyi jóllét, nemek közti esélyegyenlőség
Az új évad második részéből az is kiderül: az UniCredit Bank számára kiemelten fontos, hogy egyenlő karrierlehetőségeket biztosítson mindenki számára. A vállalat büszke arra, hogy kibővített igazgatóságának tagjai között mintegy 50%-os a női jelenlét. „A bankon belül szerveztünk egy női karrierút-kutatást, mely segítségével első kézből ismerhettük meg azokat az akadályokat és nehézségeket, melyek meggátolják női munkavállalóinkat abban, hogy magasabb pozícióra pályázzanak. Az eredmények feldolgozása után olyan akcióterv született, melynek révén saját igényeik szerint támogatjuk őket a vezetővé válás útján” – mondta Lázár Zsuzsanna, a HR terület Szakértői és Fejlesztői Központjának vezetője.
A podcastadásból az is megtudhattuk, hogy a bank nagy figyelmet fordít a kollégák munkahelyi, szellemi és fizikai jóllétére, működésének egyik alapelve a sokszínűség és befogadás, valamint megismerhettük a bank speciális, kismamákat foglalkoztató programját is.
Átláthatóság és etikus működés – compliance, azaz megfelelőség
A compliance-ben nincsen semmi misztikus – derül ki a podcast új évadának harmadik adásából. A compliance-hez tartozik a pénzmosással kapcsolatos kockázatok kiszűrése, valamint a szervezeten belüli, vagy a cég és partnerei közötti összeférhetetlenségek kezelése is. „A terület célja, hogy a társadalmi normáknak megfelelően hosszú távú, fenntartható működést biztosító szabályrendszereket kövessünk, és így működjünk a mindennapokban. A fenntarthatósági elvek teljesülésének monitorozásán túl az UniCredit Bank az etikai elvek betartására is kiemelt hangsúlyt fektet, amely az ESG-szemlélet szerves részét képezi. Ellenőrzési rendszereink és az ezekkel kapcsolatos dokumentumok teljesen nyilvánosak, bárki számára elérhetőek honlapunkról” – mondta el Sljukic Nóra, az UniCredit Bank Compliance vezetője.
Az UniCredit Bank „Pénzügyekről nyakkendő nélkül” című podcastsorozatának újabb évada többek között itt érhető el: https://www.unicreditbank.hu/hu/rolunk/hasznos_informaciok/podcast.html
Kapcsolódó cikkek
- Új innováció a podcast-piacon
- Milyen fenntarthatósági szempontok befolyásolják az ingatlanpiaci döntéseket?
- A magyarok negyede már fenntarthatóan működő szálláshelyet keres
- Összefognak a nagyágyúk a bolygónkért
- Ne égessük két végén az energiát!
- Zöld versenyt hirdet a Schneider Electric
- Új szakembert igazolt fenntarthatósági csapatába az SAP
- A DHL Express élen jár a fenntarthatóság terén
- Lucart Csoport: A papír beszél – legyünk zöld hősök
- A fenntartható információkezelés 5+1 pillére
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.