Bosszantja a vállalkozók háromnegyedét a hosszú fizetési határidő
A vállalkozók több mint felét érinti a nyolc napon túli fizetési határidő, amivel szemben a reklámiparban a legnagyobb az ellenállás: a szektor szereplői 90 százalékban elégedetlenek ezzel a gyakorlattal, derült ki egy friss online kutatásból, amit a vállalati szféra több mint 500 szereplője töltött ki. Rátkai Tamás, a felmérést végző Flexibill alapítója arról beszélt, a válaszadók közel 80 százaléka tapasztalt már olyat, hogy az ügyfél késve fizetett, közel kétharmaduk pedig arról számolt be, gondja adódott abból, hogy ennyit kellett várni a pénzre.
A média- és reklámiparban az érintettek kétharmada nyolc napnál hosszabb fizetési határidőhöz szokott, míg az autóiparban ez az arány 85 százalék, derült ki a Flexibill több mint 500 vállalat, köztük cégvezetők és tulajdonosok bevonásával készült online felméréséből. Az élelmiszeripar minden harmadik szereplője úgy nyilatkozott, hogy 30 napos vagy azon túli fizetési határidővel dolgoznak.
Háromból két magyar vállalkozást érintenek a nyolc napon túli fizetési határidejű számlák, és ugyanennyien nem tartják jónak a hosszabb fizetési határidő egyébként elterjedt gyakorlatát.
Rátkai Tamás, a digitális faktoring úttörőjének számító Flexibill alapítója az eredményeket ismertetve elmondta, 8 napnál hosszabb határidőkkel kapcsolatban minden területen magas az elégedetlenségi ráta, de a reklámiparban a legnagyobb, itt ugyanis a válaszadók 90 százaléka adott hangot nemtetszésének.
„A hosszú fizetési határidőtől való távolságtartás okai mögött leginkább az állhat, hogy a legtöbb vállalkozó már belefutott abba, hogy nem fizették ki őket időben. Felmérésünk résztvevőinek 80 százalékával fordult már elő, hogy az ügyfele késve fizetett, a megkérdezettek kétharmada pedig azt állította, hogy a pénzre való várakozás gondot okozott számára” – mutatott rá.
„Az üzleti életben megszokott, hogy 15–30 napos határidővel fizetnek a cégek, ezen nem tudunk változtatni. Olyan megoldást akartunk kifejleszteni, amelynél elég a megszokott időben fizetni, az eladó mégis előbb jut a pénzéhez” – mondta Rátkai Tamás.
Arra a kérdésre, miben változna a vállalkozás élete, amennyiben ez adott lenne, sokan a „jobb cashflow-t” valamint a „tőkeerősséget” említették válaszukban. Az IT iparágban a „stabilitás”, a kereskedelemben a „gyorsabb”, a médiaiparban pedig a „biztonságosabb” és a „kiszámíthatóbb” kulcsszavak domináltak a szabadon kitöltős részben.
A vállalkozások óriási többsége, közel 85 százalék úgy nyilatkozott, szívesen használna rövidebb fizetési határidőt, ha erre lenne lehetősége.
„A Flexibill applikáció éppen a vállalkozók valós problémáira szolgáltat alternatív megoldást azzal, hogy az országban egyedüli módon 100 százalékig digitálisan finanszírozza meg a vállalkozások aktív számláit, így nem kell hónapokat várnia a cégeknek, amíg a vevőik fizetnek. A digitális faktoring egy, a hitelnél okosabb finanszírozási forma, amivel hónapok helyett egy gombnyomásra már pénzhez lehet jutni, hiszen az app gyakorlatilag megveszi a vállalkozások számláit, így nem kell megvárni, míg az ügyfél kiegyenlíti azt.” – tette hozzá Rátkai Tamás.
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.