Több mint egymillió embernek vitt zöld áramot a Schneider Electric

forrás: Prím Online, 2022. szeptember 2. 13:47

A második negyedévben 1,1 millió embernek biztosított hozzáférést zöld forrásból származó áramhoz a Schneider Electric, és közel 70 ezer érdeklődő vett részt a vállalat energiamenedzsmentet oktató kezdeményezésében. Az energiagazdálkodás és ipari automatizálás digitális átalakításának vezető vállalata fenntartható programja keretében jelentősen növelte a környezetbarát csomagolóanyagok arányát is az április-júniusi időszakban. A Schneider Electric így ismét komoly előrelépést ért el a 2025-ig megfogalmazott fenntarthatósági célkitűzései teljesítésében.

A társaság legújabb fenntarthatósági jelentése szerint április és június között további 1,1 millió embernek biztosítottak hozzáférést zöld forrásból származó elektromos áramhoz, ami egyben azt is jelenti, hogy 2021 óta 6,4 millióval nőtt ez a szám. A cél az, hogy 2025-re 50 millió embernek vigyék el a zöld áramot. 

 

A Schneider Electric a társadalomra és a környezetre hatással bíró vállalatként nem csak az áramellátás biztosításában, de a tudatos energiahasználat erősítésében, az ezzel kapcsolatos ismeretek terjesztésében is szerepet vállal. Ennek jegyében a cég 2021 óta mintegy 70 ezer érdeklődőnek nyújtott energiamenedzsment oktatást, így június végén már közel 350 ezren voltak, akik ilyen képzésben vettek részt a program kezdete óta, a 2025-ös célkitűzés pedig az egymilliós szám elérése. 

 

 

A vállalat jelentősen növelte a környezetbarát csomagolóanyagok arányát is. A Schneider Electric termékei 36 százalékban egyszerhasználatos műanyagoktól mentes, illetve újrahasznosított kartonpapírból készült csomagolást kaptak a második negyedévben. A múlt évben a program indulásakor még csak 13 százalék volt ez az arány, a nagyratörő célkitűzés pedig az, hogy 2025-re száz százalékban újrahasznosított, illetve egyszerhasználatos műanyagtól mentes legyen a csomagolás. Emellett a vállalat termékei az április-júniusi időszakban már 14 százalékban zöld alapanyagokból készültek, ami kétszer olyan magas arány, mint 2021-ben volt. Ebben a mutatóban az 50 százalékos arány elérése a cél 2025-re. 

 

A Schneider Electric EcoStruxure megoldásai segítették a cég ügyfeleit és beszállítóit abban, hogy jelentős előrelépést tegyenek a dekarbonizáció felé, így 2018 óta 381 millió tonnával tudták csökkenteni a CO2-kibocsátásukat. A 2025-ös célkitűzés az, hogy ez az érték elérje a 800 millió tonnát. Ennek támogatására idén júniusban a Schneider Electric és a Hitachi Energy megállapodott abban, hogy együttműködnek a megújuló energiaforrások, az adatközpontok, a bányászat és más ipari ágazatok zöldáram-megoldásaiban.

 

A társaság a közelmúltban kibővítette biológiai sokféleségre vonatkozó vállalását, melynek keretében 2030-ig csak olyan fát használnak az ellátási láncban és a működés során, ami nem erdőirtásból származik. 

 

Az említett eredményeknek köszönhetően a Schneider Sustainability Impact (SSI) mutató az idei második negyedév végén 4,17 ponton állt, míg az év végi célérték 4,70. Az SSI a cég környezetvédelmi, társadalmi és irányítási (ESG) teljesítményét méri, részletezi a vállalat egyes globális és helyi fenntarthatósági céljai terén elért előrehaladást az éghajlat, az erőforrások, a bizalom, az esélyegyenlőség, a nemzedékek és a helyi közösségek terén tett hosszú távú kötelezettségvállalásokhoz képest. A Schneider Electric idei második negyedéves fenntarthatósági jelentése itt érhető el

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01