Okosgyárat épít Dunavecsén a Schneider Electric
Korunk legmodernebb technológiai és digitális megoldásait használja majd a Schneider Electric új gyártó üzeme Dunavecsén, amelyben várhatóan 2024-ben indulhat meg a termelés. Az üzemben elektromos elosztóberendezésekhez szükséges középfeszültségű termékeket állítanak majd elő. A beruházás értéke eléri az 16 milliárd forintot (40 millió Eurót).
Dunavecsén építi meg legújabb termelő üzemét a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. Az okosgyár területe 20 ezer négyzetméter lesz és az üzem korunk minden technológiai, fenntarthatósági és digitális elvárásának megfelel majd: karbonsemleges működés mellett és a legfejlettebb ipari technológia segítségével gyártanak majd elektromos elosztóberendezésekhez szükséges középfeszültségű termékeket. A helyszínválasztásban nagy szerepe volt az M8-as autópálya, valamint a Schneider Electric Szigetszentmiklóson működő Közép-európai Logisztikai központja (CEELog) közelségének, valamint annak, hogy a társaság globális beszerzési központja (GSC) szintén Magyarországon, Budapesten működik. Az új üzem alkalmas lesz az európai piaci igények teljeskörű kiszolgálására.
„Az új beruházás egyértelmű megerősítése Magyarország kiemelt szerepének a Schneider Electricnél, és tovább növeli versenyképességünk a középfesztültségű termékek európai piacán. Vállalatcsoportunk egyértelmű növekedésre számít a jövőben. Gondoljunk csak a fosszilis tüzelőanyagok kiváltására és a megújuló energiafelhasználás egyre növekvő arányára mind kiskereskedelmi, mind ipari oldalon; az e-mobilitás kiemelkedő térnyerésére; vagy a digitalizáció valamint az adatközpontok iránti egyre erőteljesebb igényekre. Mindezek eredményeképpen folyamatosan fejleszteni kell a közműhálózatokat, optimalizálni energiafelhasználásunkat. Éppen ezért a Schneider Electricnél készen állunk a mostanihoz hasonló beruházásokra és fejlesztésekre, hogy a lehető legkomplexebben és a legmagasabb szakmai színvonal mellett tudjuk kiszolgálni ezeket a felmerülő igényeket” – mondta el a bejelentés kapcsán Veres Zsolt, a Schneider Electric vezérigazgatója.
Az üzemben várhatóan 2024-ben indul majd meg a termelés, és a tervek szerint 500 magasan kvalifikált munkahelyet biztosítanak majd a környéken élőknek 2025 után.
A Schneider Electric 1991 óta van jelen Magyarországon. A hazánkban mintegy 2000 főt foglalkoztató társaságnak jelenleg négy gyára (két zalaegerszegi, egy gyöngyösi és egy kunszentmiklósi üzem) és egy régiós feladatokat ellátó, több mint 20 országot kiszolgáló logisztikai központja (CEElog Szigetszentmiklós) van Magyarországon. Emellett Budapesten működik az üzleti, értékesítési és ügyfélszolgálati központ (Front Office), valamint Energia- és Fenntarthatósági Szolgáltatóközpontjának (SB, Sustainability Business) európai központja. A társaság globális pénzügyi és beszerzési szolgáltatásokat nyújtó központjának (GSC, Global Supply Chain) szintén a magyar főváros ad otthont.
Kapcsolódó cikkek
- Több mint egymillió embernek vitt zöld áramot a Schneider Electric
- Zöld megoldásokkal segíti az afrikai áramellátást a Schneider Electric
- Egyre több kibertámadásra figyelmeztet az „okosipar”
- Harmadszor is a beszállítói toplista élén a Schneider Electric Európában
- A magyarok negyede már fenntarthatóan működő szálláshelyet keres
- Okos rendszerekkel tizedére eshet az energiafelhasználás
- 200 ezer forint értékű plusz juttatást kapnak a Schneider Electric dolgozói
- Összefognak a nagyágyúk a bolygónkért
- Zöld versenyt hirdet a Schneider Electric
- Munkaerőhiány fenyeget az adatközpontokban – ez lehet a megoldás
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.