A mesterséges intelligencia megtanulja, mi kell nekünk
Sokan nem is hinnék, de az interneten elénk kerülő hirdetések egyre nagyobb részéről a mesterséges intelligencia dönt már ma is. A valóság utolérte a sci-fi fantáziavilágát a digitális marketing területén. És ez még csak a kezdet: a technológia őrült tempóban fejlődik és formálja át mind a vásárlók, mind a vállalkozások életét. A magyar vállalkozások élen járnak a technológia alkalmazásában.
A Google év elején bevezetett automatizált gépi tanulásos kampánytípusának, a Performance Maxnak augusztus végén már 39 százalékos részesedése volt a teljes Google Ads-költésekből! Vagyis minden harmadik hirdetésre költött forintot a mesterséges intelligencia felügyelt és menedzselt – állítja a Growww Digital, 500 kelet- és közép-európai e-kereskedői Google hirdetési fiók adatainak elemzése alapján. A magyar vállalkozások az élmezőnyben vannak a technológia bevezetésében: hazánkban a Google költések 49 százalékáról döntött mesterséges intelligencia az év eleje óta!
A változást a vásárlók úgy érzékelhetik, hogy egyre több helyen, egyre relevánsabb hirdetésekkel találkoznak internetezés közben. Ugyanis a mesterséges intelligencia által vezérelt Performance Max-kampányok a Google összes eszközén, keresés vagy YouTube-ozás közben, a Gmail használatakor vagy akár cikkek olvasása közben automatikusan megcélozhatja hirdetésekkel a felhasználókat.
Ezeket a hirdetéseket a mesterséges intelligencia állítja össze, a hirdetők által megadott adatok, képek, címsorok, leírások, videók alapján. Ezekből az építőkockákból addig „legózik”, amíg napról napra, észrevétlenül megtanulja, hogyan lehet egyre eredményesebb hirdetéseket készíteni. Mindezt emberi beavatkozás nélkül – magyarázza Szabó László online-növekedési szakértő, a Growww Digital alapítója.
Az automatizmusnak ez a fajta térnyerése átalakítja a digitális marketinget. Az a hirdető, aki nem használ mesterséges intelligenciát a digitális hirdetésekben, versenyhátrányba kerül. Ugyanis a mesterséges intelligencia már ma is jobb kampánymenedzser, mint az ember. A jobb eredményekről, hatékonyabb kampányokról, végső soron több bevételről mond le az a vállalkozás, amelyik lemarad. Egyre kevesebb emberi beavatkozást igényel a hirdetések beállítása, és bár a mesterséges intelligencia az, ami teljesen nem veszi el, de gyökeresen átalakítja a hirdetési szakértők munkáját is.
„A szakértők egyetértenek abban, hogy a mesterséges intelligencia kiegészíti, de nem helyettesíti az emberi kreativitást és stratégiai gondolkodást. Az AI felszabadíthatja az emberek kreatív kapacitását azzal, hogy átveszi a kampánymenedzsment-feladatok jelentős részét. De szakemberre ezután is szükség lesz, csak más szerepben. A stratégiaalkotás és kreativitás felértékelődik a korábbi technikai tudással szemben” – vizionálja Szabó László.
Kapcsolódó cikkek
- A HONOR vonzóbbá és elérhetőbbé tenné a kultúrát a metaverzum korában
- „Miben segíthetek?” – kérdezi a digitális asszisztens
- Mesterséges intelligencia segíti az uszoda szellőztetését
- Az LG és a SoundHound megoldásával akár beszélgethetünk is majd az autónkkal
- A Continental digitális megoldást fejlesztett a raktér kiszámításához
- Így fog minket segíteni a mesterséges intelligencia a következő 10 évben
- A Codecool programozóiskola ügyfélszolgálata is a Talk-a-Bot rendszerét használja
- Így alakítják a jövőt a Pécsi Tudományegyetem hallgatói
- Európa legjobbjai között a Growww Digital
- Többnyelvű egészségügyi dokumentumok mesterséges intelligenciával támogatott gépi fordítása
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.