Tudományos alapokra helyezi klímacéljait a Raben
Csatlakozott a Tudományos Alapú Célkitűzések kezdeményezéshez (SBTi), és meghatározta rövid távú dekarbonizációs céljait a Raben Group. Ezek szakértői jóváhagyása igazolja, hogy a cégcsoport által kijelölt szén-dioxid-csökkentési pálya összhangban van a jelenlegi tudományos ismeretekkel, és ténylegesen hozzájárul ahhoz, hogy a globális felmelegedés mértéke az iparosodás előtti időkhöz képest az évszázad végére 2 Celsius-fok alatt maradjon.
Az SBTi egy globális testület, amely arra ösztönzi a vállalkozásokat, hogy ambiciózus kibocsátáscsökkentési célokat határozzanak meg az éghajlattal kapcsolatos legutóbbi ismeretek fényében. Világszerte arra összpontosít, hogy a cégek 2030-ig megfelezzék a kibocsátásukat, 2050-re pedig elérjék a teljes emissziómentességet. Az SBTi a globális környezeti közzétételi rendszert működtető CDP, az ENSZ Globális Megállapodás, a World Resources Institute (WRI) és a Természetvédelmi Világalap (WWF) együttműködése.
A hőmérséklet-emelkedés mértékének 2 Celsius-fok alatt tartása egy világszintű cél, amely által megfékezhető az éghajlatváltozás. A Világgazdasági Fórum Globális Kockázati Jelentése a következő évtized egyik legsúlyosabb veszélyforrásaként tekint a klímavédelmi intézkedések esetleges kudarcára. Mindeközben a 2020 végéig kinyilvánított és jóváhagyott klímapolitikákban foglalt vállalások szintje alapján az várható, hogy a globális átlaghőmérséklet mintegy 3 Celsius-fokkal emelkedik az iparosodás előtti időkhöz képest. Ez valamennyi szereplőt, beleértve a vállalatok képviselőit is, arra int, hogy ez az utolsó pillanat, és sürgősen részt kell vállalniuk a légköri emisszió visszaszorításáért és a klímaváltozás megállításáért vívott küzdelemből.
Csatlakozni azokhoz a vállalatokhoz, amelyek tudományos alapon tűzték ki kibocsátáscsökkentési céljaikat nem csupán megtiszteltetés, hanem mindenekelőtt óriási elkötelezettség. Hiszem, hogy mindannyian, de különösen a vállalatok, felelősséggel tartozunk a bolygónk jövőjéért. Azzal, hogy célokat tűzünk ki, és hitelesíttetjük azokat az SBTi szakértőivel, folyamatosan azért dolgozunk, hogy csökkentsük a környezetre gyakorolt hatásunkat, és továbbra is a Párizsi Megállapodás által kijelölt utat szeretnénk járni a klímaváltozás elleni harcban – mondta Ewald Raben, a Raben Group vezérigazgatója.
Az Éghajlatváltozási Kormányközi Testület 2022-es jelentésének megjelenése után a vállalat új, a korábbinál is ambiciózusabb célokat tűzött maga elé, amelyek immár a teljes értéklánc számára emissziócsökkentést irányoznak elő. Ezeknek a jóváhagyásával az SBTi megerősítette, hogy összhangban vannak a 2015-ös Párizsi Megállapodás éghajlatvédelmi törekvésével, azaz a globális átlaghőmérséklet-emelkedés 2 Celsius-fok alatt tartásával.
A csökkentés mértékének az SBTi módszertana szerinti meghatározása csak a kezdet. Ahhoz, hogy teljes mértékben elérjük a céljainkat, nemcsak saját magunk, hanem az ellátási láncunkban szereplő valamennyi partnerünk bevonására is szükség van. Együttműködés nélkül az értékközösségen alapuló párbeszéd, a globális célok és megállapodások kidolgozása lehetetlen – fejtette ki Ewelina Jabłonska-Gryżenia, a Raben fenntarthatóságért felelős vezetője.
A Raben Group új rövid távú céljai a közvetlen (Scope 1) és közvetett (Scope 2) kibocsátás 38,7 százalékos csökkenésével számolnak 2030-ig (az azonos szinteken mért 2020-as értékekhez képest). Ez a Raben Group saját flottája által végzett szállítási feladatokkal, valamint az épületek és a raktári infrastruktúra fenntartásával kapcsolatos emisszió mérséklését tartalmazza. Ezenfelül, a Párizsi Megállapodásban foglaltak elérése érdekében a Raben Group elkötelezte magát amellett is, hogy állandó fuvarozó alvállalkozóit – akik együttesen az egyéb közvetett kibocsátás (Scope 3) 77 százalékáért felelősek – 2026-ig szintén bevonja a klímaváltozás elleni küzdelembe, és számukra is a tudományos ismeretekkel összhangban álló emissziócsökkentési célokat tűz ki.
A célok meghatározásához átfogó szemléletre és az üzleti folyamatok, azok éghajlatra gyakorolt hatásának alapos elemzésére volt szükség. Ennek érdekében a Raben Group a folyamat során mindvégig igénybe vette a Deloitte támogatását.
Az SBTi-hez ma olyan vállalatok csatlakoznak, amelyek tisztában vannak az azonnali cselekvés igényével, és tudják, hogy átfogó megközelítésre van szükségük a saját kibocsátásuk visszaszorításához, beleértve a teljes ellátási lánc bevonását is. Egy nagyra törő, tudományos alapokon nyugvó dekarbonizációs stratégia megalkotása számos belső érdekelt részvételét igényli, és nagyon gyakran olyan célok meghatározását, amelyek a jelenlegi technológiai fejlesztéseket figyelembe véve nem érhetők el egykönnyen – mondta Tomasz Gasiński, a Deloitte fenntartható fejlődéssel foglalkozó csapatának igazgatója, a klímaváltozás és az ESG kockázatok terén vezető tanácsadója.
Kapcsolódó cikkek
- Győrben nyitott új logisztikai központot a Raben
- Felelősséggel lép a következő évtizedbe a Raben Group
- Az RPA felé nyit a Raben Group
- Azonos vágányon a Bexity és a Raben Group
- Tovább bővült a Raben Group 2021-ben
- Gólyamentő akcióban a Raben
- Logisztika zöldenergiával hajtva
- Környezetvédelmi projekteket bocsát szavazásra a Raben
- Újabb felvásárlással erősít a Raben Group
- Aláírta első fenntarthatósághoz kötött hitelszerződését a Raben Group
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.