ABB: Veszélyben van az újraiparosítás sikere
Az ABB globális felmérése szerint az amerikai és európai vállalatok a globális kihívásokkal szembeni ellenálló képesség növelése érdekében egyre inkább úgy döntenek, hogy a tevékenységeiket inkább visszatelepítik az anyaországba (re-shoring), vagy valamelyik közeli régióba (near-shoring) – ugyanakkor az oktatásban jelentős hiányosságok mutatkoznak az e stratégiák sikeréhez szükséges készségek terén.
„A világ folyamatosan fejlődik – a vállalatok átalakítják a meglévő struktúrákat, és új technológiákat alkalmaznak, hogy jövőállóvá tegyék működésüket a különböző kihívásokkal és bizonytalanságokkal szemben, és ebben a robotokra alapozott automatizálás kulcsszerepet játszik" – mondta Sami Atiya, az ABB Robotika és Gyártásautomatizálás üzletágának vezetője. „Jelentős beruházásokra van szükség az élethosszig tartó tanulásba, hogy felkészítsük a meglévő és a jövőbeli munkaerőt arra, hogy a robotika és az automatizálás korában boldogulni tudjon, ami nem csak azért fontos, hogy felkészüljünk a most tapasztalható, széles körű változásokra, hanem azért is, hogy a jövőben prosperáló társadalmakat hozzunk létre.”
Az ABB 2022-es, amerikai és európai vállalatvezetők körében végzett felmérése az mutatja, hogy az európai vállalatok 74 százaléka és az amerikaiak 70 százaléka tervezi, hogy a munkaerőhiányra, a fenntarthatóbb globális piaci jelenlét szükségességére és a globális bizonytalanságra reagálva haza, vagy egy közeli régióba telepíti vissza tevékenységeit, hogy ezáltal növelje ellátási láncának rugalmasságát.
A megkérdezett vállalkozások többsége az automatizálást tekinti e váltás elősegítőjének: az európai vállalkozások 75 százaléka és az amerikaiak 62 százaléka tervez robotikába és automatizálásba történő beruházást a következő három évben, hogy megkönnyítse a tevékenységében ezt a váltást.
Az ABB 2022-es globális oktatási felmérése szerint, az automatizálás iránti érdeklődés ellenére, jelentős hiányosságok mutatkoznak az oktatás és a képzés terén, ahol megszerezhetők azon készségek, amelyek szükségesek a jövő egyre inkább összekapcsolt és automatizált munkahelyein való munkavégzéshez. A megkérdezett globális oktatási szakemberek 80 százaléka úgy véli, hogy a robotika és az automatizálás fogja alakítani a foglalkoztatás jövőjét a következő tíz évben, miközben jelenleg csak minden negyedik oktatási intézmény alkalmaz robotokat az oktatási programjaiban.
A készséghiány áthidalása érdekében az ABB új képzési központokkal, köztük az Ausztriában 100 millió eurós beruházással létsített globális innovációs és képzési kampusszal erősíti a globális robotikai és automatizálási oktatási programját. Ez az új helyszín, valamint az Egyesült Királyságban, Berlinben és Brazíliában működő új, regionális képzési központok az ABB képzési létesítményeinek számát világszerte több mint negyvenre bővítik, ahol évente több mint 30 000 iskolai, főiskolai és egyetemi diákot, valamint szakmunkástanulót és munkavállalót oktatnak.
Ezek a képzési központok kiegészítik az ABB meglévő oktatási kínálatát, amely olyan szoftvercsomagokból áll, mint az ABB Wizard Easy programozás, a RobotStudio és a RobotStudio AR Viewer App, illetve olyan hardverekből, mint a kollaboratív robotcellák és az alkalmazáscsomagok. Az iskolákkal és egyetemekkel kötött több mint 100 globális partnerségen keresztül az ABB az oktatási szolgáltatókkal közösen tananyagokat készít, hogy segítse a jövő generációinak képzését, és felkészítse őket a jövő munkahelyeire.
„A változásnak most kell történnie” – tette hozzá Atiya. „Ahogy a vállalatok a munkaerőhiány ellensúlyozására, a hatékonyság javítására és a rugalmasság növelésére a robotika-alapú automatizálás felé fordulnak, a munkavállalóknak szükségük van az automatizálás használatát szolgáló készségekre, hogy elvégezhessék munkájukat, és növelhessék saját szerepkörüket. A vállalkozásoknak össze kell fogniuk, és együtt kell működniük az oktatási intézményekkel és a kormányokkal annak biztosítása érdekében, hogy a társadalom felkészüljön a jövő munkahelyeire. Csak így tudjuk teljes mértékben kihasználni a rugalmas automatizálásban rejlő potenciált, és hasznunkra váltani a folyamatban lévő újraiparosítás kínálta értékeket.”
Az ABB felmérése rávilágít, hogy égetően nagy szükség van a robotikai és az automatizálási ismeretek oktatásának fejlesztésére. További információért – beleértve az ABB oktatási kínálatát, az ABB robotokat és szoftvereket alkalmazó oktatási projektek példáit, valamint egy tanulmányt, amely elmagyarázza, hogy az automatizálás oktatása hogyan segíthet a jövő munkaerő-állományának kialakításában, látogasson el az ABB oktatási portál oldalára.
_______________
*ABB Supply Chain survey, 2022 (Az ABB ellátási láncra vonatkozó felmérése)
Ez a közlemény egyesíti az ABB 2022-ben végzett ellátási lánccal, illetve az oktatással kapcsolatos két felmérés eredményeit.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB támogatja az új lengyelországi hulladék energetikai hasznosítási projektet
- Önálló életvitel minőségi körülmények között
- Az ABB megvásárolja a Siemens kisfeszültségű NEMA motorvállalatát
- Az ABB piacra dobja leggyorsabb öttengelyes delta robotját
- Az ABB új kábelkötegelője csökkenti a szennyeződés kockázatát
- Az ABB Red Dot-díjat nyert a FlexPacker ipari delta robotjáért
- Az ABB együttműködik a Microsofttal az energiahatékonyság terén
- Hetedik éve sikeres az ABB női esélyegyenlőséget célzó mentorprogramja
- ABB: Erős kereslet és jó működési teljesítmény
- Az ABB Ability digitális megoldásai segítenek a CERN-nek
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.