Van kapcsolat az éghajlatváltozás és az emelkedő energiaszámlák között?
Egyértelmű összefüggést lát a megkérdezett fogyasztók közel 90 százaléka a klímaváltozás és az emelkedő energiaárak között – derül ki a Schneider Electric felméréséből. Sokan tartják fontosnak, hogy olyan otthonban éljenek, mely nettó zéró kibocsátású, vagyis nem bocsát ki annál több üvegházhatású gázt, mint amennyit el is tud nyeli, azonban a megkérdezettek kevesebb mint harmada látja úgy, hogy ilyen ingatlan kialakítására reális esélye is van.
Vonzó a fenntartható életmód a fogyasztók számára és kiemelt prioritásként kezelik az otthoni energiahatékonyságot – többek között ezek a legfontosabb megállapításai a Schneider Electric által készített felmérésnek. Az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat kutatása során a megkérdezettek 86 százaléka gondolta úgy, hogy az éghajlatváltozás az energiaszámlák emelkedéséhez vezet, és az egyéneknek nagyobb szerepet kellene vállalniuk a klímaváltozás megállításában.
A felmérés alapján a válaszadók 72 százaléka kiemelten fontosnak tartja, hogy csökkentse személyes szén-dioxid-kibocsátását, a megkérdezettek több mint fele, 55 százaléka pedig kifejezetten prioritásnak tekinti, hogy nettó zéró kibocsátású legyen az otthona. Azonban mindössze 31 százalékuk látja úgy, hogy reális esélye van arra, hogy ezeket el is érje. Szintén 55 százalék azok aránya, akik szerint a magánszemélyeknek fontos szerepük van a klímaváltozás elleni küzdelemben.
A felmérésben a válaszadók 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az intelligens otthoni technológiák segítenek fenntarthatóbbá tenni az otthonát, 54 százalékuk pedig azt várja, hogy új otthonát vagy lakását intelligens eszközökkel szereljék fel. Ez az eredmény 13%-os növekedést jelent a korábbi, 2020-as kutatáshoz képest.
A felmérésből kiderült az is, hogy a megkérdezettek átlagosan közel 2000 eurót hajlandóak költeni a következő 12 hónapban otthonuk energiahatékonyságának javítására. Azok körében, akik viszont már rendelkeznek okosotthon berendezésekkel és megtapasztalták, hogy milyen előnyökkel járnak, jóval nagyobb a költési hajlandóság, ők akár 2600 eurónál többet is fordítanának erre a célra a következő egy évben.
"Az energiaárak emelkedésével és a minden eddiginél magasabb megélhetési költségekkel, valamint az egyre több eszközzel és elektromos járművel az utakon, az otthoni energiagazdálkodás ma az egyik legnagyobb figyelmet igénylő terület a fogyasztók, az ingatlanfejlesztők, a vállalkozások és a kormányok számára világszerte. Felmérésünk adatai azt mutatják, hogy sokan szeretnének változtatni, de pesszimisták azzal kapcsolatban, hogy milyen változást érhetnek el. A jövő azonban valóban a mi kezünkben van, mivel a modern otthoni energiagazdálkodási technológiák segítségével fenntarthatóbbá tudjuk tenni a lakásokat. A változás legnagyobb akadálya jelenleg a gondolkodásmódunk. Olyan pszichológiai akadályokat hoztunk létre, amelyek azt eredményezik, hogy kibújunk a cselekvés felelőssége alól. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy az energiafogyasztást csökkentő intelligens digitális megoldások alkalmazásával, a fosszilis tüzelőanyagok tiszta villamos energiával történő helyettesítésével egyénenként is hozzájárulhatunk az egészségesebb bolygóért folytatott globális harcunk sikeréhez. Ráadásul úgy tehetünk jót a környezetünkért, hogy közben a kényelmünket sem kockáztatjuk" – mondta el a jelentés elkészítését szakértőként segítő Jaap Ham, az Eindhoveni Műszaki Egyetem Ipari Mérnöki és Innovációs Tudományok tanszékének docense.
Kapcsolódó cikkek
- Több mint másfélmillió eurós beruházás a Schneider Electricnél
- Új vezetővel folytatja az MG Zala
- Okosgyárat épít Dunavecsén a Schneider Electric
- Több mint egymillió embernek vitt zöld áramot a Schneider Electric
- Zöld megoldásokkal segíti az afrikai áramellátást a Schneider Electric
- Harmadszor is a beszállítói toplista élén a Schneider Electric Európában
- A magyarok negyede már fenntarthatóan működő szálláshelyet keres
- Okos rendszerekkel tizedére eshet az energiafelhasználás
- 200 ezer forint értékű plusz juttatást kapnak a Schneider Electric dolgozói
- Összefognak a nagyágyúk a bolygónkért
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.