Forradalmi áttörést ért el az ElevenEs akkumulátorcella fejlesztésben
Európa első és legnagyobb, teljes mértékben piaci felhasználásra alkalmas LFP (lítium-vasfoszfát) akkumulátorcelláját az ElevenEs alkotta meg, az akkumulátorcellák fejlesztésének úttörőjeként. A legelső darabok 2023 első negyedévében jutnak majd el az ügyfelekhez tesztelés céljából. A vállalat bejelentette, hogy az EDGE névre keresztelt akkumulátorcelláját az EIT InnoEnergy éves rendezvényén, a The Business Booster keretein belül fogja bemutatni, amelyet idén szeptember 28-án, illetve 29-én Lisszabonban rendeznek meg.
Az LFP technológia – amelynek részesedése a Bloomberg NEF jelentése szerint 2022-ben eléri a globális akkumulátorpiac 40 százalékát – magasabb biztonsági mutatókkal, alacsonyabb költségekkel és fokozott fenntarthatósággal jellemezhető, miután az előállításhoz sem nikkel, sem kobalt nem szükséges. A biztonságossága mellett az LFP akkumulátorok élettartama kétszer olyan hosszú, mint a legelterjedtebb konkurens technológiáké. Az utóbbi hónapok során az olyan vezető autóipari vállalatok, mint a Tesla, a Volkswagen, a BMW, a Mercedes vagy a Ford, már megkezdték az LFP cellák bevezetését.
„Több mint 500 laboratóriumi mintacella legyártásával és tesztelésével a hátunk mögött, kifejlesztettük a cella végleges kémiáját és kialakítását, miközben 50 fős nemzetközi csapattá nőttük ki magunkat. Terveink szerint még az idén 300-500 MWh-ra bővítjük a gyártási kapacitásunkat. Bízunk benne, hogy több stratégiai befektetővel is sikerül partnerkapcsolatra lépnünk, hogy gyorsítsuk a növekedésünket” – mondta Nemanja Mikać, az ElevenEs vezérigazgatója, aki kiemelte, hogy a vállalat három különböző méretű prizma elrendezésű EDGE akkumulátorcellát fog kínálni. Ezek mindegyike versenyképes lesz a világpiacon a jelenleg elérhető összes tömegesen gyártott akkumulátorral szemben.
Az ElevenEs a multinacionális alumínium-feldolgozó vállalat, az Al Pack Group ipari spin-off projektje, amely vállalat közel három évtizedes tapasztalattal és know-how-val rendelkezik a nagy pontosságú alumínium-feldolgozás terén, ami az LFP akkumulátorok aktív részét képező elektródagyártás kulcsfontosságú eleme. A laboratórium és a K+F központ 2021 júniusa óta működik. Az gyártóüzem első fázisa 2023 januárjára készül el. A gigaüzemi termelés első szakasza (8 GWh) 2025 végére várható, évi 200.000 autó számára elégséges akkumulátorkapacitással.
Bár egyre több induló vállalkozás jelenti be terjeszkedési szándékát, az európai akkumulátorpiac továbbra is alulellátottnak számít. A termékfejlesztésben a gyors növekedés kulcsa a könyörtelen termékközpontúság és a jól végrehajtott iparosítási stratégia. Európában egyre nagyobb a kereslet a fenntartható módon és helyben készülő akkumulátorok iránt, így az európai akkumulátorgyártók megbízhatósága és vezető szerepe elengedhetetlenné válik a jövőre nézve.
Kapcsolódó cikkek
- A Huawei bejelentette a világ első grafénnel továbbfejlesztett lítium-ionos akkumulátorát
- A Continental új érzékelőket dob piacra
- Az uniós akkumulátor törvény késleltetése ellen tiltakoznak az iparág meghatározó vállalkozásai
- Leáldozóban az akkumulátoroknak?
- 6 tipp, hogy ne kelljen idő előtt cserélni a mobiltelefon akkumulátorát
- Óriás akkumulátorgyár épül a magyar határhoz közel
- Együttműködés a Mercedes-Benz, a Stellantis és a TotalEnergies között
- Termeljen áramot otthona tetőszerkezetén!
- Magyar akkumulátoripari szakértőket képez az EIT InnoEnergy
- A HONOR 4 tippje az akkumulátor élettartamának meghosszabbításáért
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.