GLAMI: a magyarok többsége az emelkedő költségek ellenére sem tervez kevesebbet költeni divatcikkekre

forrás: Prím Online, 2022. szeptember 27. 20:28

Európa egyik vezető divatkereső platformja kilenc régiós országban készített felmérést az infláció és az energiaárak növekedésének vásárlási szokásokra gyakorolt hatásáról. A kutatás szerint a magyarok túlnyomó többsége az elmúlt hónapokban növekedést tapasztalt a ruházati cikkek és cipők kiskereskedelmi árában, de egyelőre csak a fogyasztók harmada tervez emiatt jelentősebb kiadáscsökkentést.

A GLAMI Fashion (Re)search kutatássorozat szeptember első hetében készült felmérése* szerint a magyar fogyasztók 85%-a tapasztalt áremelkedést az adatfelvételt megelőző hónapokban a ruházati- és divatcikkek területén, ami a korábbi áprilisi felmérés eredményeihez képest 10 százalékponttal magasabb érték, valamint a kutatásban résztvevő kilenc ország (Magyarország, Csehország, Szlovákia, Románia, Görögország, Horvátország, Szlovénia, Bulgária, Olaszország) között a legmagasabb. Az emelkedés mértékét tekintve 42% szerint jelentősen, másik 43% szerint csak kisebb mértékben nőttek az árak.

 

 

A felmérés azt is vizsgálta, hogy az infláció és a növekvő megélhetési költségek miatt a fogyasztók terveznek-e változtatni ruhavásárlási szokásaikon az idei őszi/téli szezonban. A válaszok szerint a következő hónapokban a magyarok 28%-a tervezi a ruházkodásra szánt kiadásainak jelentősebb visszafogását, 49% nem tervez számottevő csökkentést, de azért az árleszállításokon próbál majd spórolni valamennyit, 23% pedig jelenleg egyáltalán nem tervezi, hogy az eddigieknél kevesebbet költene divatcikkekre. Az utóbbi kategóriába tartozó fogyasztók között vannak, akik még nem tartják szükségesnek változtatni (12%), vannak, akik még nem tudják pontosan megítélni az infláció anyagi helyzetükre való hatását (5%), illetve vannak, akik bizonytalanok a kérdésben (6%).

 

 

Annak, hogy valaki nem tervezi csökkenteni a ruházkodásra szánt kiadásait, különböző okai lehetnek: a fogyasztók egy része már korábban is csak a legszükségesebbeket vásárolta (34%), sokan úgy nyilatkoztak, hogy a hidegebb idő miatt mindenképpen szükségesnek tartják új ruhákat vásárolni maguknak vagy családtagjaiknak (22%), de számottevő azoknak az aránya is, akik egyszerűen csak nem akarnak lemondani a vásárlás öröméről (19%). Emellett vannak, akik valamilyen alkalom miatt nem tudnak lemondani a vásárlásról, illetve 13% a megtakarításaiból fog felhasználni erre a célra.

 

A felmérés során azt is megkérdezték a fogyasztóktól, hogy az energia költségek csökkentése érdekében fontolóra veszik-e az otthoni áram- és gázfogyasztás visszafogását, illetve a melegebb öltözködést. A válaszadók 42%-a azt nyilatkozta, hogy alacsonyabb hőmérséklettel és plusz ruharéteggel fog védekezni, 26% még kivár és a valós költségek ismeretében fog dönteni, 15% pedig már korábban is így takarított meg energiát, ezért esetükben nincs lehetőség a hőmérséklet további csökkentésére.  A felmérés szerint a magyarok körében a vastag, meleg pizsama (46%), a hálóköntös (35%), a póló és fehérnemű (13%), illetve az ádámkosztüm (4%) a legnépszerűbb otthoni viselet.

 

__________________

* GLAMI Fashion Research, 2022. szeptember. A felmérés 9 országban (Magyarország, Csehország, Szlovákia, Románia, Görögország, Horvátország, Szlovénia, Bulgária, Olaszország) összesen 28.151 internetező (Magyarországon 2036 fő) megkérdezésével történt. Az adatfelvétel időpontja 2022. szeptember 4-18.

Kulcsszavak: webáruház GLAMI

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője

A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.

2024. május 9. 12:59

Ezeket a munkaköröket válthatja ki a magyar cégeknél a mesterséges intelligencia

Az elmúlt években figyelemreméltó fejlődésen ment át a mesterséges intelligencia, ami mára valamilyen formában szinte minden felhasználóhoz eljutott. Persze, ahogy az a nagy technológiai áttörések esetében lenni szokott, az MI megítélése is meglehetősen vegyes, valamint arról is megoszlanak a vélemények, hogy milyen gazdasági következményeket hoz magával és milyen hatással lesz a munkára. 

2024. május 9. 11:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36