Angliában is zöldülnek az ingatlanok
A tervek szerint 2022. év végén adják át az Egyesült Királyság első, a UK Green Building Council (UKGBC) nettó zéró károsanyagkibocsátási keretrendszere alapján tervezett kereskedelmi ingatlanát, a The Forge-ot. A mintegy 13 ezer négyzetméteres klímabarát épületegyüttesben az elérhető legmodernebb intelligens épületmenedzsment és energiagazdálkodási megoldásokat alkalmazzák majd az üzemeltetéskor, de már az építés során sikerült 25 százalékkal csökkenteni a CO2 kibocsátást egy hasonló volumenű beruházáshoz képest.
Az Egyesült Királyság legnagyobb kereskedelmi ingatlanfejlesztő és befektetési társasága, a Landsec legújabb fejlesztése, a The Forge nevű irodaház lesz az első kereskedelmi ingatlan a szigetországban, amelyet a UK Green Building Council (UKGBC) nettó zéró károsanyagkibocsátási keretrendszere alapján terveztek mind a kivitelezés, mind az üzemeltetés vonatkozásában.
Már a projekt korai szakaszától kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy megvalósulhasson a klímabarát irodaház, amely összhangban van a brit ingatlanfejlesztő azon kötelezettségvállalásával, hogy 2030-ig nettó zéró szén-dioxid-kibocsátású vállalkozássá válik, az abszolút CO2 kibocsátását pedig 70 százalékkal csökkenti.
A Bankside kulturális központban található londoni The Forge két új építésű, egyenként kilencemeletes kereskedelmi irodaépületből, a Bronze és a Phosphor épületekből áll, amelyek együttesen mintegy 13 négyzetméter nettó belső teret biztosítanak majd a bérlőknek. A létesítményt a tervek szerint 2022 végén adják majd át. Ez az első olyan irodaház az Egyesült Királyságban, amelyet a magas szintű fenntarthatóságot biztosító platformalapú megközelítés (P-DfMA) alkalmazásával építettek. Az ingatlant az Innovate UK, az UK Research and Innovation részlege a Transforming Construction Challenge kezdeményezés demonstrációs projektjének választotta az úttörő tervezési és kivitelezési technológiák elismeréseként, amelyek eredményeként a tervezési fázistól kezdve a komplexum megvalósításához kapcsolódó teljes CO2 kibocsátás mintegy 25 százalékkal volt kisebb, mint egy hasonló volumenű, átlagos beruházás esetében.
Az épület a Schneider Electric intelligens épületmenedzsment és energiagazdálkodási megoldásait alkalmazza majd az üzemeltetés során, a Schneider Electric az EcoStruxure for Buildings komplex megoldása az energiahatékony épületüzemeltetés teljes skáláját biztosítja majd. Egyrészt hatékony ellenőrzést tesz lehetővé a létesítményt üzemeltetők számára, optimalizálva az épületüzemeltetési műveleteket; másrészt maximalizálja az üzemidőt és az üzemeltetési hatékonyságot, valamint betekintést nyújt az elektromos rendszer állapotába és energiafogyasztásába. Emellett a rendszerek folyamatos felügyelete és a hibák azonosítása révén információkat biztosít a helyzet gyors áttekintéséhez, lehetővé téve a proaktív beavatkozást, ha a működési hatékonyság elmaradna az elvárt szinttől.
Kapcsolódó cikkek
- Így lehet sikeres a digitális átállás az ipari vállalatoknál
- Új megoldások az emelkedő áramszámlák ellen
- Van kapcsolat az éghajlatváltozás és az emelkedő energiaszámlák között?
- Több mint másfélmillió eurós beruházás a Schneider Electricnél
- Új vezetővel folytatja az MG Zala
- Okosgyárat épít Dunavecsén a Schneider Electric
- Több mint egymillió embernek vitt zöld áramot a Schneider Electric
- Zöld megoldásokkal segíti az afrikai áramellátást a Schneider Electric
- Harmadszor is a beszállítói toplista élén a Schneider Electric Európában
- A magyarok negyede már fenntarthatóan működő szálláshelyet keres
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.