Tippek a zöldebb közösségi közlekedéshez
A közlekedés az egyik legnagyobb károsanyag-kibocsátó globális szinten, ezért a klímacélok eléréséhez kulcsfontosságú, hogy fenntarthatóbbá tegyük ennek az ágazatnak a működését. A Schneider Electric a Harvard Business Review Analytic Services kutatásának felhasználásával új elemzést adott ki, amely bemutatja, hogyan érdemes a helyi közlekedési hatóságoknak megtervezni és megvalósítani a jövő közlekedési infrastruktúráját.
A részletes elemzés – amely teljes egészében itt érhető el – megvizsgálja, hogy a fenntartható infrastruktúra-programok milyen feladatokat rónak a helyi közlekedési és kormányzati tisztviselőkre és egyúttal ajánlásokat, tanácsokat is ad arra vonatkozóan, hogy milyen megközelítéseket alkalmazhatnak ezek teljesítése érdekében. Emellett meghatározza a legjobb gyakorlatokat a nettó zéró szén-dioxid-kibocsátás elérésére, valamint egyéb, a jövőbeli közlekedési beruházásokkal kapcsolatos célok megvalósítására. Emellett az elemzés foglalkozik azzal is, hogyan lehet bevonni ezekbe a projektekbe olyan külső erőforrásokat, mint például az iparági vezetők szakértelme, vagy a közösség érintett tagjai.
"Az éghajlatváltozás elleni harcban az idő ellen küzdünk. A közlekedés szén-dioxid mentesítése az egyik legfontosabb feladat a helyi, nemzeti és nemzetközi éghajlati célok elérése érdekében. A jövő zöld közlekedési és mobilitási infrastruktúráit azonban többnyire helyi szinten tervezik és valósítják meg. Ezért olyan fontos, hogy a helyi közlekedési tisztviselők pontosan tudják, hogyan kezdjenek hozzá egy ilyen fejlesztéshez, amihez a most kiadott elemzésünk részletes útmutatást nyújt" – mondta el Frederic Godemel, a Schneider Electric EVP Power Systems & Services igazgatója.
A Schneider Electric, az energiagazdálkodás és az automatizálás digitális átalakításának vezető vállalatának megbízásából készült tanulmány többek között az MIT Mobility Initiative, a World Resources Institute és a Texas A&M Közlekedési Intézet szakértőinek közreműködésével jött létre.
A zöld infrastruktúra központi szerepe
Az ellenálló, fenntartható infrastruktúra a termelékenység és a gazdasági fejlődés egyik legfontosabb elősegítője. Az éghajlatváltozás és a gyors ütemben növekvő urbanizáció azonban még fontosabbá tette, hogy a kormányok, az önkormányzatok, a közcélú infrastruktúra tulajdonosai, az energiahálózatok és a közlekedési szolgáltatók a gazdasági növekedés támogatása érdekében jól megtervezett beruházásokat hajtsanak végre az intelligensebb, zöldebb megoldások alkalmazásával.
"Az egyre gyakoribb természeti katasztrófák és a gyors urbanizáció idején az infrastrukturális rendszerekre óriási nyomás nehezedik, hogy rugalmas és megbízható szolgáltatásokat nyújtsanak. A városi környezetben az infrastruktúrának képesnek kell lennie a tömegközlekedés villamosításának támogatására, ehhez pedig zöld forradalomra van szükség az infrastruktúrában, hogy biztosított legyen a folyamatos energiaellátás, a közlekedés mozgásban maradjon, valamint hogy megvédjük az üzleti életet és a társadalmat az éghajlatváltozással szemben" – tette hozzá Frederic Godemel.
Kapcsolódó cikkek
- Határozottabb fellépést sürget a Schneider Electric a válságok kezelésére
- Folyamatos a fejlesztés a Schneider Electric gyöngyösi üzemében
- Tarolt a Schneider Electric a B2B szektor befektetői kapcsolatait értékelő listáján
- Angliában is zöldülnek az ingatlanok
- Így lehet sikeres a digitális átállás az ipari vállalatoknál
- Vezetés közben mindenre figyelünk, csak a vezetésre nem
- Új megoldások az emelkedő áramszámlák ellen
- Van kapcsolat az éghajlatváltozás és az emelkedő energiaszámlák között?
- Több mint másfélmillió eurós beruházás a Schneider Electricnél
- Új vezetővel folytatja az MG Zala
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.