Okoshotel startupban vásárol tulajdonrészt a ViVeTech Nyrt.
8 százalékos tulajdonrészt szerez a kiberbiztonságra szakosodott ViVeTech Nyrt. a Hotelify okoshotel szolgáltatásokat fejlesztő magyar startupban – jelentette be a vállalat. A ViVeTech részvényeivel május óta lehet kereskedni a BÉT Xtend piacán.
A magyar tulajdonú ViVeTech Nyrt. 2011 óta aktív, tevékenysége elsősorban az IT biztonságra, azon belül többek között az információbiztonsági stratégiák kialakításával, üzletfolytonossági tervek és üzleti hatáselemzések készítésével, minőségbiztosítással és projekt menedzsment támogatással kapcsolatos tanácsadásra, illetve saját fejlesztésű szoftvermegoldásainak a fejlesztésére terjed ki. A vállalat idén május 31. óta van jelen a Budapesti Értéktőzsde Xtend piacán, mint az első, kiberbiztonságra szakosodott tőzsdei vállalat.
A ViVeTech már több éve nyújt IT-biztonsági szolgáltatásokat magyar kritikus infrastruktúra (KI) szolgáltatóknak, illetve a pandémia miatt a szokásosnál is erősebb fókuszt kapó egészségügyi intézményeknek. A tapasztalatokra építve olyan szoftvert fejleszt, amely segíti a KI szolgáltatóknak a jogszabályoknak való megfelelést egész Európában. A társaság piaci és tőzsdei stratégiájának kiemelt eleme az akvizíciók olyan vállalatokban, melyek hozzáférést biztosítanak azon piacokhoz, amelyek kizárólag IT biztonsági szolgáltatások révén nehezen lennének elérhetők a ViVeTech számára. Ezen startégia része, hogy a ViVeTech bejelentette: 8 százalékos tulajdonrészt szerez a Hotelify okoshotel megoldásokat fejlesztő Smart Hotel Solution Zrt. magyar startupban.
A részesedésszerzés tőkeemelés útján, új részvények kibocsátásával történik, amely során a ViVeTech 478.260 darab, egyenként 1 Ft névértékű és 418 Ft kibocsátási értékű részvényt jegyez. A tőkeemelés teljes – ázsióval együtt számított – összege 200 millió Ft, amelyért 8 százalékos tulajdonrészt szerez a Smart Hotel Solution Zrt-ben.
A Hotelify az első komplett okosszolgáltatásokat nyújtó szállodai rendszer. A cég szoftvere lefedi a szállodai tartózkodás teljes egészét a foglalástól a távozásig, és olyan okos funkciókat kínál a szállóvendégek részére, mint például a mobilalkalmazáson keresztül történő gyors bejelentkezés és kijelentkezés, chat szolgáltatás, a hotelszobák hűtés-fűtésének beállítása, a világítás, az árnyékolás, vagy a szobai média rendszerek vezérlése. De az applikáción keresztül intézhetik a szobai és szállodai szolgáltatások megrendelését is a vendégek. A Hotelify szoftvere a szállodaüzemeltetést is „okosítja”, jelentősen javítva a hatékonyságot a költségek optimalizálásával, a munkaerő optimalizált szervezésével, illetve az energiafogyasztás akár 20 százalékos csökkentésével.
„Növekedési stratégiánk megvalósítása során folyamatosan vizsgáljuk azokat a befektetési és akvizíciós lehetőségeket, amelyekkel bővíthetjük a ViVeTech piacait. A Hotelify esetében a stratégiai kapcsolódási pont a kiberbiztonságban rejlik. Az okos rendszerek terjedése komoly kiberbiztonsági kihívásokkal jár, és ezzel a megállapodással szeretnénk a HORECA piacra is belépni, a hoteleknek megoldást kínálni” – indokolta a tranzakciót Márton Miklós, a ViVeTech Nyrt. vezérigazgatója.
„Hotelify megoldásunk sok szempontból úttörő megoldásokat visz a szálloda üzemeltetési és szálloda használati funkciók területére. A piacon egyedülálló kapcsolatokkal rendelkezünk a hotelek menedzsmentjét ellátó ún. PMS rendszerek felé, és meggyőződésünk, hogy a sok fontos személyes adatot és kritikus rendszert kezelő megoldásunk egy másik legfontosabb versenyelőnye a működés és a benne tárolt adatok biztonsága. Ebben az elkötelezettségünkben találtunk tökéletes partnerre a ViVeTechben.” – mondta el Várszegi Endre a Smart Hotel Solution Zrt. Vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- ITBN: a folyamatos kibertámadásokra a többszintű védelem a válasz
- 2022. szeptember legveszélyesebb kártékony programjai
- Az ESET mutat 7 módszert, amellyel biztonságosabbá tehetjük online jelenlétünket
- Folytatódik az ORFK-val közös adatvédelmi kampány
- Netezz biztonságban! – kreatív pályázatot hirdet diákoknak az ESET
- BlueVoyant: A médiaipar számos kiberbiztonsági kihívással néz szembe
- Kiberbűnözési toplista és útmutató rosszindulatú hackerek ellen
- Új eljárás a kiberbiztonságban
- Magasabb szintű védelem a jövőbeni cyber-támadások ellen
- 2022. augusztus legveszélyesebb kártékony programjai
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.