Ilyen a jövő IT-tanácsadócége
Világszerte egyre népszerűbbek a kompetenciaalapú IT-szolgáltató- és tanácsadócégek, melyek komplexebb termékportfólióval rendelkeznek, mint a hagyományos modellek alapján működő társaik. Az újragondolt szolgáltatásmodulok olyan megoldásokat vegyítenek, amelyekkel például a régi IT platformok integrálhatóvá válhatnak. A dobozos megoldásokból és a nyílt forráskódú technológia ötvözetéből pedig létrejött egy úgynevezett mozaikfejlesztési modell. Ennek köszönhetően teljeskörűen kiszolgálhatóvá váltak a legtöbb iparág nagyvállalati szereplőjének megváltozott és új igényei.
A Covid-19 világjárvány kitörése óta a távmunka elterjedése és normává válása, illetve az értékláncok megszakadása miatt egyre nagyobb lett az igény az olyan digitális megoldásokra, amelyek hatékonyabbá teszik a nagyvállalatok működését. A korábban megszokott normál működési folyamatokat is át kellett gondolni, illetve a multinacionális nagyvállalatoknál működő, gyakran elavultnak számító régi informatikai rendszerek modernizálásának is elérkezett az ideje. Egyre több informatikai szolgáltató vállalkozás kezdte el átstrukturálni nagyvállalatoknak ajánlott szolgáltatásportfólióját, így jöttek létre a kompetenciaalapú IT-szolgáltató- és tanácsadócégek. Ezek a vállalatok az ügyfelek fájdalompontjait keresik és konzultatív tanácsadás keretében mérik fel, milyen fő problémákkal küzdenek az iparági szereplők.
Mitől kompetenciaalapú egy IT-szolgáltató?
A kompetenciaalapú cégek képesek kreatívan és rugalmasan kezelni a folyamatosan változó piaci követelményeket úgy, hogy közben szem előtt tartják az egyéni felhasználói kéréseket, másfelől koncentrálnak azokra a jövőbeni trendekre is, amelyek kapcsolódnak a modern technológiákhoz, például a pénzügyi terület előre definiált folyamatainak automatizálásához és optimalizálásához, vagy akár az Ipar4.0-ban rejlő lehetőségekhez is. Az ilyen cégek mindig a legcélratörőbb megoldást javasolják az ügyfeleknek, legyen az dobozos megoldás vagy egyedi fejlesztés.
Magyarországon is megjelentek a kompetenciaalapú szolgáltatások
„A hozzánk hasonló vállalatok már a felmérési fázis során kiaknázzák a kiterjesztett, kompetenciaalapú szolgáltatás-portfóliójukat, az iparági tapasztalataikat, illetve figyelembe veszik a megtérülési rátát és azt is, hogy a bevezetett terméket a teljes életciklus alatt milyen hatékonyan lehet majd használni” – mondta el Korcsok Katalin, a német gyökerű, jelenleg 8 országban működő Qualysoft Csoport magyarországi irodájának értékesítési és üzletfejlesztési igazgatója. A Qualysoft az egyszerűség kedvéért létrehozott egy mozaikszót: CBIT-vállalatként (competence based IT – kompetenciaalapú informatikai tanácsadó) definiálják magukat.
A szakember szerint a CBIT-vállalatok általában véve rendkívül hatékonyan képesek kiszolgálni a digitális transzformációs törekvéseket, amellett, hogy a nagyvállalati ügyfelek tetszőleges IT igényét is alkalmasak kielégíteni. A Qualysoft például képes a heterogén technológiára épülő rendszereket különféle platformok segítségével integrálni. Emellett a dobozos Microsoft termékek köré akár nyílt forráskódú komponensek segítségével is fel tudják építeni a speciális igényeknek megfelelő megoldásokat. A dobozos termékek és a nyílt forráskód együttes használatát hibrid-, vagy mozaikfejlesztésnek is nevezik.
Mitől CBIT-vállalat a Qualysoft?
„A pandémia során a távmunka támogatásához, mostanában pedig a biztonsági és felhőalapú megoldásokhoz kérnek segítséget az ügyfelek. A távmunkát például a Microsoft Azure felhőalapú kollaborációs eszközeinek segítségével támogattuk. A járvány hatására pedig kidolgoztunk egy keretrendszert, amellyel a vállalati erőforráskezelő, ügyfélkezelő és business intelligence platformokat tudjuk hatékonyan kezelni. Mindezek is részét képezik a Kompetencia Alapú IT-nek (CBIT), de a legalsó szinten helyezkednek el, egyfajta alappillérekként” – mondta el Korcsok Katalin.
A szakember szerint a vezető IT-szolgáltatók a fentiek mellett megerősítették a kapcsolódó szolgáltatásaikat is, mint például a szolgáltatásfolytonosság biztosítását (BCP - Business Continuity Plan), melyeket az újgenerációs IT megoldások nagyon hatékonyan képesek támogatni, mint például a DevOps technológiák / metodológia, (vagy azon belül például az IaC – infrastructure as code megoldások) amely területeken a Qualysoft kiemelkedő szereplő.
Kapcsolódó cikkek
- Többmilllió forintos összdíjazással indul innovációs verseny fiatal IT fejlesztőknek
- Budapestre figyelt a nemzetközi IT világ
- A hazai cégek többsége az informatikai fejlesztéseken is spórolna az energiaszámlára
- Akár 100 millió forintos bevételkiesést is okozhat egy vállalatnál az IT munkaerő hiánya
- Rendszerváltozások: az átláthatatlan vállalati informatika az innovációt is megöli
- Új lendületet kap az informatikatanárok továbbképzése
- Az informatikusok elárulták, mi tartaná itthon őket
- Jól szerepeltek a magyar diákok a juniorok informatikai diákolimpiáján
- Kipróbálható a legendás kibernetikai készlet a Kutatók éjszakáján
- Az energiakrízis ellenére ragaszkodnak a home office-hoz a munkavállalók
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Felmérés: a hollandiai szervezetek negyede nincs felkészülve kibertámadásra
Hollandiában a közepes és nagyvállalatok negyede nincs felkészülve egy esetleges kibertámadásra – jelentette hétfőn az NLTimes című holland hírportál a KPN holland távközlési vállalat megrendelésére készült felmérésre hivatkozva, amelyben kiemelik az egészségügyi szektor veszélyeztetettségét is.