Tévesen látják fenntarthatósági törekvéseiket az IT szektor szereplői
Jelentős szakadék van a fenntarthatóság kapcsán a szándékok és a tényleges cselekvés között az IT iparág szereplői és az adatközpont üzemeltetők körében – ez az egyik legfontosabb megállapítása annak a három, független kutatócégek által végzett felmérésnek, amelyek elkészítését a Schneider Electric támogatta. Az egyik kutatás során a megkérdezettek mindössze egyharmada jelezte, hogy rendelkezik fenntarthatósági stratégiával.
A Schneider Electric, az energiagazdálkodás és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat három felmérés elkészítését támogatta annak érdekében, hogy pontosabb képet kaphassunk arról, hol tartanak a vállalkozások, az adatközpontok üzemeltetői, illetve az IT iparág képviselői a fenntarthatósági célok megvalósításában. A három tanulmányt az S&P Market Intelligence-hez tartozó 451 Research, a Forrester Consulting és a Canalys elemzői készítették. A felmérésekhez közel 3000 vállalkozástól gyűjtöttek információt világszinten, köztük a legnagyobb szerver elhelyezés- és felhőszolgáltatóktól, IT-megoldásszállítóktól és IT-szakemberektől.
A 451 Research kutatása komoly szakadékot tárt fel aközött, ahogyan a cégek a helyzetet látják és aközött, ami a valóság. A felmérés ugyanis rámutatott, hogy a vállalatok fejlettebbnek vélik fenntarthatósági programjaikat, mint amilyenek valójában, mivel a válaszadók közel felének (48%) érettségi értékelése nem egyezett meg egy korábbi válasszal. Az elemzés szerint a fenntarthatóság fő mozgatórugója az üzleti érték, és a cégek az energiafelhasználás mérésével kezdik, majd más fenntarthatósági mérőszámokkal és eszközökkel bővítik törekvéseiket. A legnagyobb kihívást az energiafelhasználás optimalizálása, a megfelelő mutatószámok kialakítása, az adatok begyűjtése és a szakképzett személyzet hiánya jelenti számukra.
A Forrester Consulting tanulmánya megállapítja, hogy a szerver elhelyezést kínáló szolgáltatóknak nincs határozott, átfogó stratégiájuk a fenntarthatósági programokra vonatkozóan. A válaszadók 73%-a nyilatkozott úgy, hogy a fenntarthatóság üzleti prioritás a szervezetük számára – ami azt jelenti, hogy összességében a második számú prioritás –, azonban mindössze 33%-uk jelezte azt, hogy szervezetük már készített fenntarthatósági stratégiát. Ez azt mutatja, hogy ez az ágazat még mindig a fenntarthatósági út elején jár. A tanulmány megállapította, hogy a jövőre nézve a fenntarthatósági törekvések sikerének egyik kulcseleme a megfelelő partner megtalálása lesz, amelyik segíti a szervezeteket a siker elérésében. A tanulmány szerint azok a vállalkozások, amelyek külső fenntarthatósági tanácsadó céget bíztak meg, 33%-kal nagyobb valószínűséggel rendelkeznek magas fokú érettséggel ezen a területen.
A Canalys IT megoldásszállítók megkérdezésével készített kutatása során a megkérdezettek 60%-a jelezte, hogy rendelkezik dedikált ESG (Environmental Social and Governance – Környezet, Társadalom, Irányítás) erőforrásokkal, 40%-uk pedig bevételt is vár a fenntarthatósági megoldásoktól.
"Ezek a kutatások egyértelműen bizonyítják, hogy az adatközpontokat és az IT-iparág egészét tekintve a fenntarthatósági intézkedések terén hiányosságok tapasztalhatók – a szándék látszólag megvan, de a cselekvés még hiányzik. Természetesen az informatikai szakemberek megértették a fenntarthatóság jelentőségét és tettek is lépéseket ebbe az irányba. Néhány kivételtől eltekintve azonban hiányoznak azok az átfogó és támogatott fenntarthatósági cselekvési tervek és mérhető célok, amelyekkel elindíthatjuk a klímaválság kezeléséhez szükséges változást. Ez a három kutatás rámutatott a fenntarthatósági aktivitások hiányosságaira, és közös felelősségünk, hogy ezt a helyzetet kezeljük” – hangsúlyozta Pankaj Sharma, a Schneider Electric Secure Power Divisions üzletágának ügyvezető alelnöke.
Kapcsolódó cikkek
- Energiamegtakarítással törhetne Budapest az élre
- Tippek a zöldebb közösségi közlekedéshez
- Határozottabb fellépést sürget a Schneider Electric a válságok kezelésére
- Folyamatos a fejlesztés a Schneider Electric gyöngyösi üzemében
- Tarolt a Schneider Electric a B2B szektor befektetői kapcsolatait értékelő listáján
- Angliában is zöldülnek az ingatlanok
- Így lehet sikeres a digitális átállás az ipari vállalatoknál
- A Continental járművek beltereihez mutat be fenntartható felületi megoldásokat
- Új megoldások az emelkedő áramszámlák ellen
- Van kapcsolat az éghajlatváltozás és az emelkedő energiaszámlák között?
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.