Kiválóan teljesítettek a TIER mikromobilitási megoldásai
Az elektromos kerékpárok és e-rollerek jelentős egészségügyi és környezeti előnyeit mutatják meg a TIER Mobility új kutatási eredményei. A világ vezető mikromobilitás szolgáltatójának új fenntarthatósági stratégiájában közzétett adatok szerint a vállalat az elmúlt években 48 millió kilométernyi autós utazás helyettesítését tette lehetővé, klímasemleges megoldásai pedig 8 millió kilogramm CO2-kibocsátást váltottak ki.
A TIER vállalati fenntarthatósági stratégiájának közzététele kapcsán 22 ország forgalmi adatait elemezte és ezek alapján határozta meg a következő évek fenntarthatósági és környezetvédelmi célkitűzéseit. A stratégiában publikált új adatok alapján a TIER eredményesen lép fel a klímaváltozás ellen. A kibocsátás csökkentése összesen több mint 8.000 London-New York repülőútnak vagy 55 351 Berlinből Párizsba tartó autóútnak felel meg.
A TIER 2018-as indulása óta a Spin és a nextbike felvásárlásával világszerte közel 540 városban indította el különböző szolgáltatásait, most pedig az összesített adatok mellett az egyes piacokon elért hatást is vizsgálta a vállalat. Csak Magyarországon több mint 35 tonnával csökkent a CO2 kibocsátás az e-rollereket választó felhasználóknak köszönhetően. Hazánkban a 2021-es indulás óta több mint 200.000 kilométernyi autós utazást váltott ki a TIER. Németországban, ahol a vállalat székhelye is található, sikerült a legnagyobb mértékben átállni az autós utazásokról az e-mobilitási eszközökkel megtett utakra. A TIER 104 németországi városban, többek között Berlinben, Hamburgban, Stuttgartban és Dortmundban, közel 25 millió kilométernyi autós utazást váltott ki.
„Azért hoztam létre a TIER-t, hogy megváltoztassuk a mobilitást azáltal, hogy arra ösztönözzük az embereket, szálljanak ki az autójukból és használjanak fenntarthatóbb közlekedési lehetőségeket. Örömmel jelenthetem, hogy 2018-as alapításunk óta jelentős lépéseket tettünk ezen az úton. Mind büszkék vagyunk azokra a változásokra, amelyeket eddig közösen elértünk, de tudjuk, hogy még sok a tennivaló – mondta el Lawrence Leuschner, a TIER Mobility vezérigazgatója. – Ezért is készítettük el a vállalati fenntarthatósági stratégiánkat, amely a döntéshozatal minden aspektusába beépíti a fenntarthatósági alapelveinket és segít nekünk abban, hogy mérhetőbb, hosszú távú célokat tűzzünk ki, és még átláthatóbbá tegyük az előrehaladásunkat."
„A fenntartható fejlődés előmozdítása az egyik legsürgetőbb kihívás, amellyel szembe kell néznünk. Azért vezettük be ezt az új keretrendszert, hogy biztosítsuk, hogy a TIER a jövőben is kiemelkedően teljesítsen ezen a területen – tette hozzá Ailin Huang, a TIER fenntarthatósági vezetője. – Már nagyon várjuk az új intézkedések bevezetését, amelyekkel elérhetjük a fenntarthatósági céljainkat. Arra kérjük az iparágban dolgozó kollégáinkat, a velünk együttműködő városokat és a politikai döntéshozókat, hogy tegyenek ők is a közös jövőnkért és teremtsenek kedvező környezetet a mikromobilitás széles körű elterjedéséhez.”
A TIER Fenntarthatósági stratégiája határozza meg a vállalat működésének következő fázisát, és ambiciózus célokat tűz ki öt operatív területen, amelyeknek jelentős hatása lehet a TIER 2050-es nettó nulla kibocsátásra irányuló célkitűzésére. A célok közé tartozik a közvetlen CO2 kibocsátások, a termelés során az egyes e-rollerekre vagy kerékpárokra jutó kibocsátás, valamint a működési fázist megelőző, például logisztikai és termelési kibocsátások felére csökkentése 2026-ig, valamint a zéró hulladék státusz elérése a vállalat valamennyi raktárában.
Kapcsolódó cikkek
- Tévesen látják fenntarthatósági törekvéseiket az IT szektor szereplői
- A Continental járművek beltereihez mutat be fenntartható felületi megoldásokat
- Együttműködik a TIER és a Lazarillo
- Nyakkendő nélkül beszél az UniCredit a fenntarthatóságról
- Milyen fenntarthatósági szempontok befolyásolják az ingatlanpiaci döntéseket?
- A magyarok negyede már fenntarthatóan működő szálláshelyet keres
- Budapestre hozza legújabb, hatodik generációs elektromos rollerjeit a TIER
- Összefognak a nagyágyúk a bolygónkért
- Ne égessük két végén az energiát!
- Zöld versenyt hirdet a Schneider Electric
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.