Díjat nyert a Schneider Electric megoldása
Elnyerte a leginkább klímabarát termék díját az ide New York-i Klímahéten a Schneider Electric Altivar frekvenciaváltója. A fordulatszám vezérléséhez használt megoldás segítségével akár 30 százalékkal is csökkenthető a motorok energiafelhasználása.
„Most Climate-Positive Carbon Handprint Product Award” díjjal ismerték el a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat Altivar termékcsaládját az idei New York-i Klímahéten. A „Carbon Handprint Awards” olyan termékeket díjaz, amelyek jelentős pozitív éghajlati hatást fejtenek ki, és segítenek a gazdasági szereplőknek abban, hogy számottevő mértékben csökkentsék a kibocsátásukat. Az Altivar frekvenciaváltók csökkentik a motorok energiafogyasztását azáltal, hogy mindig az aktuális terhelésnek megfelelő fordulatszámon működnek, így növelik az ipari tevékenységek energiahatékonyságát.
A motorok használatának hatékony tervezésével és menedzselésével az Altivar frekvenciaváltók akár 30 százalékos energiafogyasztás-csökkenést is eredményezhetnek. Átlátható és szigorú módszertan alapján készült becslések szerint a 2018-2021-es időszakban a Schneider Electric által értékesített frekvenciaváltók élettartama alatt több mint 140 millió tonna CO2-kibocsátás takarítható meg vagy kerülhető el.
A CO2-előnyök mellett az Altivar termékcsaládban Green Premium termékek is találhatók, amelyek kapcsán részletes információk állnak rendelkezése a jogszabályi megfelelésről, az anyagtartalomról, a környezeti hatásukról és a körforgásos gazdaságban hasznosítható tulajdonságaikról. A Schneider Electric azért hozta létre a Green Premium programot, hogy átláthatóságot biztosítson a környezeti és szabályozási információk kapcsán, és egészségesebb termékeket kínáljon az ügyfeleknek.
Kapcsolódó cikkek
- Tévesen látják fenntarthatósági törekvéseiket az IT szektor szereplői
- Tippek a zöldebb közösségi közlekedéshez
- Határozottabb fellépést sürget a Schneider Electric a válságok kezelésére
- Folyamatos a fejlesztés a Schneider Electric gyöngyösi üzemében
- Tarolt a Schneider Electric a B2B szektor befektetői kapcsolatait értékelő listáján
- Angliában is zöldülnek az ingatlanok
- Így lehet sikeres a digitális átállás az ipari vállalatoknál
- Új megoldások az emelkedő áramszámlák ellen
- Van kapcsolat az éghajlatváltozás és az emelkedő energiaszámlák között?
- Több mint másfélmillió eurós beruházás a Schneider Electricnél
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.