Átlépte a 11 milliárdos megtekintést a legnézettebb YouTube-videó

forrás: Prím Online, 2022. november 12. 11:50

Újabb világrekordot döntött meg a legnézettebb YouTube-videó: a Baby Shark-dalt immár 11 milliárdnál is többször hallgatták meg a legnépszerűbb videómegosztó platformon. Dallos Zoltán, a DLX MEDIA marketingügynökség ügyvezetője arról beszélt a top 20-as listán továbbra is csak zenék és gyerekdalok találhatók, de az edukatív tartalmak is egyre inkább törnek felfelé, és egyre több cég használja márkaépítésre is a hatalmas felhasználói bázissal rendelkező oldalt.

2016-ban debütált, 2020 novemberében a legnézettebb videó lett a YouTube-on, 2022 januárjában pedig a világon elsőként lépte át a 10 milliárdos megtekintést az alighanem mindenki által ismert Baby Shark-dal. A legutóbbi mérföldkő óta még egy év sem telt el, de az alkotók most egy újabb sikert könyvelhettek el, hiszen a napokban már a 11 milliárdos nézettségi mutatót is áttörték.

 

Dallos Zoltán, a DLX MEDIA marketingügynökség ügyvezetője elmondta, a YouTube top 20-as listáján jelenleg 13 zene és 7 gyerekdal található. Mint fogalmazott, az emberek alapvetően szórakozásra használják a legnépszerűbb videómegosztó platformot, ez teszi ki a felhasználási mód 70-80 százalékát.

 

„A YouTube a zenehallgatás mellett kvázi a televíziót is képes helyettesíteni, elég csak arra gondolni, hogy a gyerekek itt nézik már a legtöbbször a kedvenc meséiket. Új trend, hogy a videók megosztásának köszönhetően egyre gyorsabban érik el bizonyos tartalmak az 1 milliárdos lejátszást. Míg régebben ez sok-sok évbe telt a legfelkapottabb videók esetében is, Adele Hello című számának a klipje például rekordidő, mindössze 87 nap alatt tudta ezt a számot realizálni” – magyarázta.

 

A szakember felhívta rá a figyelmet, a Google mellett a YouTube a legnagyobb keresőmotor, ahol a jó tartalmak elérése exponenciálisan tud gyarapodni, azaz jóval gyorsabban lehet kitűnni egy-egy videóval a tömegből, mint korábban.

 

pixabay.com
 

A magyar cégek kevesebb mint egy százaléka rendelkezik YouTube- csatornával

Dallos Zoltán beszélt arról is, a szórakoztató felvételek mellett ma már az edukatív és üzleti tartalmaknak is van létjogosultsága a platformon, Magyarországon mégis nagyon kevesen élnek ezzel a kecsegtető lehetőséggel.

 

„Rendkívül kevesen vannak jelen hazánkban üzleti céllal a YouTube-on. Felmérések szerint a magyar cégek kevesebb, mint egy százaléka rendelkezik YouTube-csatornával, ami lesújtóan alacsony arány, pedig ez egy rendkívül hatékony márkaépítő módszer tud lenni. Zseniálisan jó eszköz például azoknak, akik szeretnék megmutatni a folyamataikat, betekintést engednének a kulisszatitkokba annak érdekében, hogy jobban megismerjék őket a leendő ügyfelek és vásárlók. Ezzel a márkával egy időben a bizalmat is remekül lehet építeni” – mondta a DLX MEDIA marketingügynökség ügyvezetője.

 

Rámutatott, alapvetően két tényező befolyásolja azt, hogy egy YouTube-ra feltöltött videó mennyire lesz népszerű. Mivel a platform algoritmusának az a célja, hogy minél tovább ott tartsa a felhasználót, ezért a tartalomgyártókat is motiválják arra, hogy minőségi kontentet állítsanak elő, az legyen figyelemfelkeltő. A másik nagyon fontos dolog a borítókép és a címsor együttese, hiszen ezeken múlik, hogy egyáltalán mennyien kattintanak bele a videóba.

 

Dallos Zoltán szerint ha mindkét feltétel teljesül, akkor már nagyobb az esélyünk arra, hogy a YouTube feljebb soroljon a találati listán, így több emberhez juthatunk el. Végezetül azt is hozzátette, érdemes szakértői segítséget kérni a videók készítéséhez és azok menedzseléséhez, hiszen ezen kívül számos olyan apró trükk létezik, amivel a magunk malmára hajthatjuk a vizet.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

K&H: Kate tiszta nyereség

Tavasztól a kis- és középvállalkozásokat is segíti Kate, a K&H digitális pénzügyi asszisztense. A mesterséges intelligencia-alapú megoldás egyetlenként az országban hangalapú utasításokat is megért és végrehajt, egyben felveszi a versenyt a legfejlett technológiákkal.   

2024. május 5. 11:59

Nagy a magyar cégek lemaradása a kisgyermekes anyák foglalkoztatásában

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az országban körülbelül 300 ezer főnyi potenciális munkaerő áll rendelkezésre, bár ez a szám régiónként változó. A jelenlegi gazdasági helyzetben kiemelt szükség van a kisgyermeket nevelő anyák munkaerőpiaci reintegrálásának fokozott támogatására. 

2024. május 5. 10:24

Hannover Messe 2024: A Bosch fenntartható megoldásokat mutatott be

Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell megoldást találniuk: a klímaváltozás miatt a gyáraknak fenntarthatóvá kell válniuk és kímélni kell az erőforrásokat. A Bosch, a gyártási és ipari megoldások egyik vezető szállítója, a gyárautomatizáláshoz, a hidrogéngazdasághoz, a digitalizációhoz és a mesterséges intelligenciához (MI) kapcsolódó megoldások széles portfóliójával segíti az ipari vállalatokat a zöld átalakulás megvalósításában.

2024. május 4. 17:02

Újabb rangos szakmai díjat nyert a Prologis!

A Prologis Park Budapest-Sziget II beruházás nyerte idén a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által életre hívott, „Év logisztikai fejlesztése” elismerést. A legkiemelkedőbb hazai logisztikai fejlesztéseket díjazó kitüntetést 2023 óta ítéli oda a szervezet 11 tagú testülete a közúti-, vasúti-, vízi-, légi- és intermodális fuvarozás, valamint a vámolási és raktározási területek meghatározó szereplői részére.

2024. május 4. 15:37

Egy napra az anyukák vették át a vezető szerepet a Yettelnél

Határozottság, konfliktuskezelés, problémamegoldó képesség és empátia: ezek a legfőbb vezetői tulajdonságok, melyek édesanyaként is elengedhetetlenek a magyarok szerint – derült ki a Yettel friss, országos, anyák napja alkalmából készített kutatásából. A mobilszolgáltató a vezetői kompetenciákat vetette össze az anyasághoz szükséges képességekkel, és az is kiderült, hogy tízből nyolc válaszadó szerint a gyereknevelés során tanult készségeket a munkavégzésben is lehet kamatoztatni.

2024. május 4. 13:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55