Friss kutatással jelentkezik a Dell

forrás: Prím Online, 2022. november 26. 15:29

A Dell Technologies új felmérése szerint, két évnyi gyors digitális átalakulás tapasztalatai alapján, az informatikai vezetők fele úgy gondolja, a cége tisztában van azzal, hogy mire van szükség a munkaerő digitális átalakításához. Azonban sok alkalmazottnak nehezére esik lépést tartani a gyors változással. A kutatás több mint 40 országban zajlott 10 500 válaszadó bevonásával. A megkérdezettek több mint kétharmada úgy gondolja, hogy a cégek az átalakulásra irányuló projektek megtervezésekor nem vonják be kellően az alkalmazottakat. 

Az eredmények azt mutatják, hogy a gyors átalakulás miatt a vállalatoknak és a kollégáknak időre van szükségük, hogy alkalmazkodjanak, átgondolják az új helyzetet és finomítsák azt, mielőtt elindítanának egy új projektet vagy egy korábbi projekt új szakaszába lépnének. A kutatás rávilágít, hogy az elmúlt évek jelentős mértékű fejlődése és erőfeszítései ellenére továbbra is fennáll az esélye, hogy az átalakulás megreked. Ennek oka, hogy a válaszadók 64 százaléka szerint az alkalmazottak változással szembeni ellenállása kudarchoz vezethet. A megkérdezettek több mint a fele (52%) pedig aggódik, hogy a vállalatuk lemarad, olyan vezetői elképzelés hiányában, amely megragadhatná a kézenfekvő lehetőségeket.

 

„A különösen nehéz körülmények ellenére a munkahelyi átalakulások lenyűgöző képet mutatnak. Az üzleti és informatikai vezetők megfelelően navigáltak a lehetőségek között, és olyan megoldásokat biztosítottak az alkalmazottaknak, amelyek segítenek fenntartani a hatékonyságot a változó igények és elvárások figyelembevételével. Bár a gyors átalakulás nagyrészt szükségből ment végbe, a vállalatoknak most tovább kell haladniuk a fejlődés útján. Ez szélesebb iparágon belüli együttműködést igényel, hogy előtérbe kerülhessen a dolgozói elégedettség és az üzleti célok technológiával való elérésnek módjai is” – mondta Dermot O’Connell, a Dell Technologies EMEA régióbeli szolgáltatásokért felelős vezető alelnöke. 

 

A cégeknek fel kell mérniük a helyzetüket, mielőtt új digitális átalakulásra irányuló projektekbe kezdenének, hogy a munkavállalók megkapják a megfelelő támogatást, és tisztában legyenek a következő szakasz megvalósulásának részleteivel.

 

 

A digitális átalakulásra való hajlandóság kiértékelése

 

A Dell független viselkedési szakértők közreműködésével megvizsgálta a felmérés válaszadóinak hajlandóságát a digitális átalakulásra. Azt állapították meg, hogy a munkaerő 10 százaléka – a felső vezetőktől az informatikai döntéshozókon át az alkalmazottakig – törekszik a modernizálási projektek megvalósítására. Majdnem a felük azonban (42%) lassan vagy vonakodva fogadja el a változást. 

 

Jelenleg így épül fel globálisan a munkavállalók csapata:

 

 

A tanulmány további lépéseket is felvázol. Lehetőségeket mutat a vállalatok számára, amelyek segítségével tarthatják az átalakulás ütemét, és áttörést érhetnek el az emberek és a technológia találkozásánál. Három területet jelöltek meg:

 

1. Kapcsolódás

A vállalatok hatalmas erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy a világjárvány alatt online is tudjanak kapcsolatot tartani, együttműködni és üzleti tevékenységet végezni. 

 

A válaszadók közel háromnegyede (72%) szerint a cégüknek biztosítania kell számukra a munkavégzéshez szükséges eszközöket és infrastruktúrát (emellett autonómiára is szükségük van, hogy kiválaszthassák az általuk előnyben részesített munkavégzési módot). Továbbá aggódnak amiatt, hogy munkavállalóik lemaradnak, mert nem áll rendelkezésükre a megfelelő technológia egy nagy mértékben hibrid modellre való áttéréshez (ahol a munka nincsen egy központi helyhez kötve, hanem bárhol elvégezhető).

 

A technológia önmagában nem elegendő. A vállalatoknak arról is gondoskodniuk kell, hogy a munkavégzés méltányos és megfelelő legyen a különböző igényű és érdeklődésű, valamint más-más felelősségi körben dolgozó alkalmazottak számára, beleértve a válaszadók azon 76% százalékát, akik a következőket várják a cégüktől:

• A rugalmas munkahelyi berendezkedésekre irányuló elköteleződés és a gyakorlati megvalósítás részleteinek egyértelmű meghatározása

• A vezetők legyenek képesek a csapatok hatékony távoli irányítására

• Az alkalmazottak támogatása a számukra megfelelő munkavégzési mód kiválasztásában; ellátásuk a szükséges eszközökkel vagy infrastruktúrával

 

2. Hatékonyság

Kevés idő áll a munkavállalók rendelkezésére és a nyitott pozíciókra túl kevés a képzett jelölt. Ezen nehézség leküzdésére a vállalatok automatizált folyamatokra bízhatják az ismétlődő feladatokat, így az alkalmazottak a fontosabb teendőkre koncentrálhatnak. 

 

A válaszadók csupán 37 százaléka állította azt, hogy a munkája ösztönző és nem ismétlődő. Ha az ismétlődő jellegű feladatok automatizálva lennének, a válaszadók 69 százaléka keresett készségek és technológiák elsajátítására fordítaná az idejét, például a vezetői készségei fejlesztésére vagy gépi tanulási tanfolyamok elvégzésére. Esetleg megragadná a stratégiailag fontosabb lehetőségeket, hogy magasabb pozícióba kerülhessen.

 

A korlátozott költségkerettel rendelkező vállalatok azonban attól tartanak, hogy nem lesznek képesek fejleszteni a kollégáikat, így lemaradnak a versenyben. A válaszadók körülbelül fele (48%) fél, hogy kimarad a nagy mértékben hibrid világból, mert nincs elegendő forrás a megfelelő technológiába való befektetéshez – az as-a-Service modell épp ezen vállalatok számára jelent kedvező megoldást.  

 

3. Empátia

A vállalatoknak az alkalmazottakat a kreativitás és a vállalati értékteremtés elsődleges forrásának tekintő belső kultúrát kell létrehozniuk, amelyeknek empatikus vezetők állnak az élére.

 

A kutatás rávilágít, hogy ezen a téren még van mit fejleszteni, és az empátiának a döntéshozatal részévé kell válnia. Ennek során le kell egyszerűsíteni a technológiai megoldásokat a válaszadók azon fele (49%) számára, akik nem tudnak lépést tartani az összetett technológiákkal, az átalakulási programokat pedig az egyének készségeihez kell igazítani (az alkalmazottak 41 százaléka gondolja úgy, hogy ezt a vezetői meg is teszik). 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

2024. november 18. 09:58

Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program

A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz. 

2024. november 17. 15:29

Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia

Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől. 

2024. november 17. 13:44

A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása

A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.

2024. november 17. 11:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06