Jövőt idéző válaszok egy gyorsan változó világ kihívásaira: megnyílt a FutureZone3.0
A virtuálisan és fizikailag is megtapasztalható bemutatóterem mellett innovációs- és tudásközpontként működik a hivatalosan tegnap elrajtolt FutureZone3.0 a Magyar Telekom székházában. A T-Systems és a Cisco 12 éves együttműködésének fő célja a legizgalmasabb technológiák megoldás-orientált integrációja egy felhőalapú és a konnektivitásra építő világban.
Új szintre lépett a T-Systems Magyarország és Cisco által 2010 nyarán elindított FutureZone. Jól mutatja a Cisco innovatív, legmodernebb technológiáin alapuló kezdeményezés úttörő jellegét, hogy fókuszterületei között már bő egy évtizeddel ezelőtt megtalálható volt a felhőalapú környezetben megvalósított kommunikáció, a távmunka megkönnyítése, vagy az IT-biztonság.
„A különböző technológiák integrációjának szándéka már a FutureZone első, a T-Systems jogelődjeként ismert KFKI Rendszerintegrációs Zrt. Hun utcai telephelyén megvalósított változatánál is jelen volt, és azóta is elkíséri ezt a kezdeményezést” – idézte fel a kezdeteket Dalos Ottó, a Cisco ügyvezető igazgatója. Emlékeztett rá, hogy a két cég, illetve jogelődjeik együttműködése is hasonló szellemben indult a vezetékes internetszolgáltatás magyarországi kiépítésének nyitányával párhuzamosan: a Cisco kifejezetten IP-alapú termékfejlesztéshez állított fel csúcstechnológiás labort 2001-ben a Matávnak, hogy az internetes technológiákkal kísérletezhessen közös kiválósági központjukban.
„A kezdetek óta rendkívül szoros az együttműködésünk a Cisco Systems Magyarországgal, aminek középpontjában ügyfeleink állnak, együttes erővel biztosítjuk számukra a legújabb, innovatív technológiák élvonalát.” – mondta el Gonda Gábor, a Magyar Telekom Vállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettese. Hasonló koprodukcióban jött létre a T-Systems Magyarország Budafoki úti irodaházában a FutureZone2.0, ebben – az egyre népszerűbb cloud technológiák gyakorlatba ültetése mellett – a hálózati sérülékenységek kezelésével, és az e-health és az energiamenedzsment új lehetőségeivel is kiemelten foglalkoztak.
Az idén 21. évfordulójához érő együttműködés aktuális eredménye a FutureZone3.0. Noha alapfeladatát tekintve ez egy, a technológiai újítások bemutatására szolgáló, látványelemeiben letisztult, háttérinfrastruktúrájában a kor elvárásainak maximálisan megfelelő környezet, valójában ennél sokkal több. „Egyszerre szeretnénk exkluzív találkozási pontként, valamint innovációs- és tudásközpontként működtetni, amelyben a Cisco és a T-Systems szakértői már a jövő technológiáin gondolkoznak” – fogalmazott a megnyitón Gonda Gábor, aki szerint az üzleti és technológiai középpont megteremtése egyértelmű elvárásként fogalmazódott meg a folyamatosan megújuló iparági trendek és az ezekkel együtt változó ügyféligények eredőjében.
A szoftveralapú megoldások széles tárházát felvonultató új bemutatótérben testközelben mutatják az ügyfeleknek és a partnereknek a T-Systems Cisco-val közösen kialakított technológiai újításait, akár virtuálisan is. Utóbbi nemzetközi ambíciókat is tartogat a kezdeményezésnek, amelyet software defined networking (SDN) tudásközpontként is használni szeretnének. A vállalati hálózatok új evolúciós lépcsője nem csupán dinamikusabb és hatékonyabb konfigurálást tesz lehetővé a jobb hálózati teljesítmény és a megbízhatóbb felügyelet érdekében, hanem a felhőalapú megoldásokhoz is könnyebben alkalmazkodik, mint a hálózatkezelés hagyományos eszközei.
Kapcsolódó cikkek
- Folytatja a 4 napos munkahét tesztelését a Magyar Telekom
- Ötödik éve a Magyar Telekom a legvonzóbb munkahely a telekommunikációs szektorban
- A Magyar Telekom 2022. harmadik negyedéves eredményei
- A Telekom ügyfelei már Szlovákiában is élvezhetik a VoLTE szolgáltatást
- Hogyan tudjuk felkészíteni gyermekeinket a holnapra?
- Gyerekszobától a tanteremig – Két nap a digitális tudatosságért
- Gyorsítósávon az önvezetés felé
- Mesterséges intelligenciával ismerkedtek a jövő női mérnökei a Telekom székházban
- Privát mobilhálózatok az Ipar 4.0 törekvések szolgálatában
- IoT megoldásokkal készül a Telekom Csoport az 5G ipari alkalmazására
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.