Erre figyeljünk a karácsonyi ajándék- és csomagrendelés, valamint küldeményfeladásnál
A karácsonyt megelőző négy-hat hét kiemelt, nagy küldeményforgalommal és megnövekedett terheléssel járó időszak a postai szolgáltatók számára. Annak érdekében, hogy a csomagok rendben megérkezzenek, érdemes figyelni a pontos címzésre, igénybe venni a közel kétezer csomagautomatát, illetve figyelemmel kísérni a küldemény útját az online kereskedők és a postai szolgáltatók honlapján elérhető nyomkövetés segítségével. A főbb tudnivalókat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) gyűjtötte össze.
Akár távol lévő szeretteinknek küldenénk ajándékot, akár még online vásárlás előtt állunk, érdemes számolnunk azzal, hogy karácsonyhoz közeledve egyre fokozottabb lesz a csomagforgalom, ezért érdemes ezek feladatását, illetve az online vásárlásokat is minél korábbra időzíteni. Fontos még tudni, hogy akár csomagot, akár képeslapot küldenénk, a pontos címzéssel segíthetjük a küldemény gyors kiszállítását. A többlakásos társasházakban az épület, emelet és ajtószám nagyon fontos információ, amely hozzájárul a sikeres kézbesítéshez. Emellett, ha lehetőség van rá, érdemes megadnunk a címzett telefonszámát, e-mailcímét, hogy a kézbesítésről a szolgáltató értesítést tudjon neki küldeni, illetve szükség esetén fel tudja venni vele a kapcsolatot. Címzettként pedig azzal segíthetjük a kézbesítő munkáját, ha a postaládán, csengőn jól olvashatóan szerepel a nevünk, valamint gondoskodunk róla, hogy a postaláda jól megközelíthető legyen. Végezetül általános jó tanács, hogy csomag, levél feladása előtt célszerű tájékozódni a szolgáltatók honlapján a díjakról és a feltételekről, különösen, ha valamilyen különleges kezelést igénylő (például törékeny) csomagot szeretnénk küldeni. Innen tudhatjuk meg azt is, hogy a küldeményünk várhatóan mennyi idő alatt érkezik meg a címzetthez, bár a legtöbb esetben erre a szolgáltatók nem vállalnak garanciát.
Ajándékok online beszerzése: belföldről vagy az EU-tagországokból
Ebben az időszakban jelentősen megnövekedik az online vásárlások száma is. A megrendelésnél számítsunk arra, hogy a küldemények kiszállítása több időt vehet igénybe, a futárok leterheltsége várhatóan jelentős lesz. Az NMHH felhívja a figyelmet, hogy ma már sok esetben lehetőség van arra, hogy a postai szolgáltatótól kapott előzetes értesítésben egy előre megadott linkre rákattintva módosítani tudjuk a kézbesítés időpontját, helyszínét, a fizetés módját, az értesítési telefonszámot, és akár vissza is utasíthatjuk a küldemény kézbesítését. Az értesítés általában tartalmazza a nyomkövetési linket is, ahol utánanézhetünk küldeményünknek.
Elkerülhető a futárra való várakozás, ha a házhoz való kézbesítés helyett csomagunk kiszállítását csomagautomatába, csomag- vagy postapontra kérjük. A szolgáltatók számos településen, Budapesten kívül is egyre növekvő számban biztosítanak lehetőséget arra, hogy egy – a megrendelés alkalmával előzetesen kiválasztott – átvételi pontra vagy csomagautomatába kérjük a kézbesítést. A csomagautomaták gomba módra szaporodnak, jelenleg az NMHH nyilvántartása szerint összesen 1941 automata működik Magyarországon.
Ajándékok online beszerzése: harmadik országból
Amennyiben a Távol-Keletről vagy az Egyesült Királyságból, illetve más, EU-n kívüli országból szeretnénk beszerezni a kiszemelt ajándékot, tartsuk szem előtt, hogy 2021. július 1-től minden ún. harmadik országból érkező e-kereskedelmi postai küldemény automatikusan ÁFA-kötelessé vált és vámeljárás alá esik. Ez azt jelenti, hogy az Európai Unió valamennyi országában megszűnt az unión kívülről érkező, 22 euró alatti áruk áfamentessége, a 150 euró feletti értékűekre pedig – a korábbiakhoz hasonlóan – vámot is kell fizetni. Másrészt az Európai Unióba érkező, árutartalmú küldeményekre minden esetben vámáru-nyilatkozatot kell benyújtani, és a postai szolgáltató a 150 euró érték alatti árutartalmú küldemények vámkezelését, vám elé állítását a NAV-val közösen kialakított, speciális vámkezelési eljárás keretében, automatikusan végzi. Tehát a vámkezelés külön címzetti megbízás nélkül történik. Nemzetközi küldemények esetén éppen ezért fontos, hogy tisztában legyünk a megváltozott vámkezelési és ÁFA szabályokkal, hogy a karácsony tényleg gondtalan és örömteli legyen.
Kapcsolódó cikkek
- Közszolgálati- és hírműsorok hiánya miatt bírságolt a Médiatanács
- 97 éves a magyar rádió-műsorszórás
- Médiatanács: nem maradhat egy kézben a két budapesti rádió
- Black Friday: tízezreket spórolhat, aki most NMHH-támogatással vásárol 4G-képes okostelefont
- Virtuális reklám szabálytalan közzétételéért és nem teljesített vállalásokért bírságolt a Médiatanács
- Az NMHH összeállításából kiderült, hogy mit hallgattunk tavaly a neten
- „Zöldmezős” frekvencia árverését készíti elő az NMHH
- Együttműködési megállapodást kötött az NMHH a Széchenyi István Egyetemmel
- Hírportálok, bulvárlapok és női magazinok az elmúlt negyedév legnépszerűbb magyar weboldalai
- Megpályázható rádiós frekvenciákról döntött a Médiatanács
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.