Megpályázható rádiós frekvenciákról döntött a Médiatanács
Helyi vételkörzetű rádiós frekvenciákat pályáztat, valamint jogsértést tárt fel két médiaszolgáltató esetében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa.
A testület véglegesítette a Békéscsaba 98,4 MHz és a Szombathely 97,7 MHz helyi vételkörzetű rádiós frekvenciák pályázati felhívásait, mivel a jelenleg üzemelő rádiók hatósági szerződései a jövő nyáron lejárnak.
A pályázati felhívások 2022. október 21-től érhetők el az NMHH honlapján.
Az egyedüli pályázó Mária Rádió Frekvencia Kft.-t hirdette nyertesnek a Médiatanács a Várpalota 90,0 MHz frekvencia használatára indított pályázati eljárásban.
Nem teljesített vállalásokért és burkolt reklámért bírságolt a Médiatanács
A TV Szentendre július 4. és 10. közötti adásmenetének két műsorszámában is jogsértést tárt fel a hatóság Médiatanácsa. Az „Élet-receptek” és „Creative chef” című műsorokban több alkalommal is burkolt hirdetések szerepeltek, melyekben a reklámokra jellemző módon részletesen ismertették a termékek nevét, forgalmazóját és a rendelési információkat, ezzel elősegítve, buzdítva a nézőket, hogy a bemutatott termékeket megvásárolják. A Médiatanács ezért a mulasztásért bírságot rótt ki a tévécsatorna szolgáltatójára.
A testület a Rádió Most Kaposvár adását is vizsgálta. Az eljárás során kiderült, hogy a médiaszolgáltató 2022. június 4-én sugárzott műsorában nem teljesítette a szöveg teljes műsoridőhöz viszonyított napi arányára vonatkozó szerződéses vállalását, valamint nem tett eleget a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsorszámok napi arányára vonatkozó vállalásának sem. A testület ebben az esetben is bírság kiszabásáról döntött.
Kapcsolódó cikkek
- Körzeti rádió szerződéses kötelezettségeinek teljesítését vizsgálta a Médiatanács
- Médiatanács: sikeres volt a Tilos Kulturális Alapítvány pályázata
- A Médiatanács pályázati nyilvántartásba vette a Tilos Kulturális Alapítványt
- Helyi és körzeti rádiók műsorrendjét vizsgálta a Médiatanács
- Erőszakos mese miatt bírságolta meg a közrádiót a Médiatanács
- Több mint 210 millió forint támogatás közösségi médiaszolgáltatóknak és helyi, körzeti tévéknek
- Közel 145 millió forint közösségi rádiók és televíziók üzemeltetési költségeire
- Még mindig a hagyományos rádiózás dominál
- Egyre több új, magyar terméket népszerűsítő reklám készül
- Kirekesztő megjegyzések miatt rótt ki bírságot a Rádió 1-re az NMHH
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megérkeztek a HMD legújabb nyomógombos telefonjai
Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat ugyanis épp most mutatta be legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből. A három kis nyomógombos csoda a szivárvány színeiben érkezik, 23 990 Ft fogyasztó árról indulva.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.
Nagy hatótáv, nagy lehetőségek
A GreenGo, Budapest máig egyetlen teljesen elektromos autómegosztója olyan, nagy hatótávú autókkal bővítette flottáját, amik még egy lépéssel közelebb visznek ahhoz, hogy búcsút mondhassunk a saját autónak.
Stratégiai partnerséget kötött a Continental a DeepDrive-val
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű DeepDrive-val az elektromos járművekhez szükséges alapvető technológiák továbbfejlesztése érdekében.